14. 6. 2021 22:03 − 1730× − 0

Německý šampionát po dvaceti měsících ožívá

V některých zemích se snažili vloni odjet alespoň část svého mistrovství, v jiných všechny snahy úplně vzdali.

Mezi ty méně akční se zařadilo i Německo, kde se vloni z větších podniků uskutečnila pouze nemistrovská Lausitz Rallye a pak se odjelo několik menších podniků. Německý šampionát byl zrušen a o moc lépe to s ním na začátku roku nevypadlo ani letos. V kalendáři nezůstal kámen na kameni, ADMV Rallye Ezgebirge byla zrušena úplně a následující ADAC ACTRONICS Rallye Sulingen je prozatím odložena. Pořadatelé z Lübbecke ukázali větší odvahu a padesátý ročník své ADAC Rallye Stemweder Berg uspořádali. Diváci sice k trati oficiálně nemohli, ale odměnou pořadatelům byla na německé poměry hodně kvalitní startovní listina. I když v tuto chvíli nejde odhadnout, kolik soutěží se vůbec odjede, zájem předních německých posádek o titul je enormní. Z evropských tratí se domů stáhnul Marijan Griebel a vzal si s sebou i Citroën C3 Rally2 francouzské stáje Saintéloc, se kterou vloni spolupracoval v mistrovství Evropy. V tom samém mistrovství se vloni čtyřikrát ukázal i Dominik Dinkel a i on letos hodlá bojovat hlavně na domácí půdě. Škodu Fabia Rally2 evo vyměnil za Ford Fiesta Rally2 rakouské stáje ZM Racing.

Mezi největší favority na titul patří i Christian Riedemann, který v Lübbecke dostal na Škodu Fabia R5 startovní číslo 1. Jeho vystoupení v úvodní německé soutěži ale dopadlo ostudou. V sobotu ráno se posádka opozdila a při spěchu na start úvodní zkoušky objížděla vůz Juliuse Tannerta. Vyhýbací manévr se příliš nepovedl a jejich vůz uvíznul na louce. Za pozdní start následně inkasovali obří penalizaci devíti minut a i přes tři nejrychlejší časy skončili ve třetí desítce. Zmíněný Tannert nakonec do cíle dovezl nejrychlejší škodovku a po problémech soupeřů se dokonce dostal až na druhé místo. Sobota pro něho kvůli defektu při tom nezačala zrovna šťastně, na jejím konci byl ale odměněn pěkným výsledkem. Dokázal vyhrát dvě rychlostní zkoušky, bohužel zrovna na bodované Power Stage ale dojel až čtvrtý. Pod pódiem nakonec zůstal Philip Geipel s další Fabií, který si házel popel na hlavu za příliš mnoho drobných chyb.

Po dvou letech startů s krásným Renaultem Mégane Maxi přezbrojil na mladoboleslavskou techniku kategorie Rally2 i Carsten Mohe. Hned v první zkoušce se přetočil a s Geipelem pak bojoval o čtvrtou příčku. Cíl ale kvůli poruše hnací hřídele neviděl. Na samém čele pořadí se odehrával krásný duel Dinkela s Griebelem. První rychlostní zkoušku vyhrál pilot Fordu, ale na konci krátké úvodní etapy už vedl Griebel. Dinkel se vrátil do vedení v dešti hned po první sobotní zkoušce, ovšem vyhráno ještě zdaleka neměl. Soupeř v Citroënu se jej dokázal držet a na start předposlední zkoušky dorazil s odstupem minimálních 2,5 sekundy. Problém s intercoolerem jeho C3 v samém závěru rally Griebela odsoudil ke třetímu místu. Dinkel s Fordem naopak sezónu začal vítězně. Neobešlo se to však bez kontroverzí, když se musel pozdější vítěz na přejezdu podrobit policejní kontrole a přijel pak pozdě do časové kontroly. Sportovní komisaři se ovšem rozhodli Dinkelovi neudělit časovou penalizaci.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!