Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
15. 6. 2021 21:13 − 2108× − 0

Bude se opakovat ruský souboj v ERC?

V roce 2018 patřil kontinentální šampionát ruským jezdcům. A jak to vypadá, minimálně na vybraných podnicích nás čeká repete.

Když po sezóně 2017 a třetím titulu v řadě ohlásil Kajetan Kajetanowicz přestup do světa, kde se zařadil mezi špičku šampionátu WRC2 (či jeho ostatních názvových iterací), zůstal trůn pro krále evropské rally volný. A jak průběh sezóny ukázal, o titul se střetla zejména dvojice ruských závodníků – Alex Lukyanuk a Nikolay Gryazin. A řečí konečného účtování byli nakonec spokojení oba, jelikož ten starší a zkušenější z dvojice bral evropský titul mezi všemi a ten mladší pak juniorskou verzi titulu. Lukyanuk od té doby zůstal, i kvůli budgetu, Evropě věrný, naopak Gryazin, jehož otázka naplnění rozpočtu tolik nepálí, vyrazil do světa. Tam se zatím prezentuje střídavými výkony, kdy stupně vítězů střídají havárie a aby se pilot Sports Racing Technologies udržel ve formě, rozhodl se letos kromě světa odjet vybrané podniky v ERC. Lze tedy očekávat, že Gryazin bude ve všech soutěžích, kde odstartuje, patřit se svým Polem R5 mezi žhavé aspiranty na výhru, A první příležitostí ukázat své kvality bude mít již o tomto víkendu v Polsku, kde se jede Rajd Polski.

"Starty v ERC jsem si vybral kvůli vysoké kvalitě organizace soutěží a parádní konkurenci. Je bez pochyb, že zápolit s rychlými jezdci je pro mě dobrým tréninkem a skvělé bude potkat taky staré známé z ERC. Je jasné, že neodjedeme všechny podniky ERC, což je zapříčiněno logistickými důvody, takže pojedeme tam, kde to bude z hlediska dopravy jednodušší," říká juniorský evropský šampion z roku 2018. Ten má v ERC zatím v plánu kromě Rajdu Polského následující Rally Liepaju, což v obou případech znamená rychlé šotoliny, které by měly Gryzinovi svědčit.

Toto může dokládat pohled na minulé výsledky, když naposled s Fabií R5 dokázal v roce 2018 na Rajdu vyhrát a úplně stejně si v tom samém roce vedl v Lotyšsku. Je tedy jasné, že cíle budou vysoké, ale cesta k jejich naplnění nebude snadná: "Hlavními výzvami budou na Rajdu samozřejmě soupeři a pak pneumatiky. Z mého posledního startu si pamatuji, že není snadné si to rozplánovat tak, aby jste měli po celou soutěž nové pneumatiky, takže v tomto ohledu jde i o dobrý trénink na WRC2. Na Rajdu jsou nejlepší skoky, rychlé zatáčky a dlouhé úseky jeté bokem. To dělá soutěž velmi vzrušující. Budu se snažit jet v dobrém tempu a získat co nejlepší výsledek. No a samozřejmě si to pořádně užít," uzavírá Nikolay Gryazin. Jak mu to půjde, to napoví už páteční shakedown následovaný dvěma etapami soutěže samotné, ve které se na start postaví hned 45 vozů třídy RC2, takže o konkurenci na špici nebude nouze.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!