Škodovky vládnou Portugalsku

Portugalské národní mistrovství v posledních dvou letech vyhráli jezdci usedající za volant speciálů Fabia kategorie Rally2.

Po Ricardu Teodósiovi se vloni radoval Armindo Araújo a oba dva hrají podstatnou roli i letos. K tomu se k nim přidal ještě další pilot Fabie Rally2 evo Miguel Correia a česká značka se díky nim může pochlubit hodně silným zastoupením. Pokud by získal titul někdo jiný než zástupce této trojice, rovnalo by se to malému zázraku. José Pedro Fontes s Citroënem C3 Rally2 už není tak silný jako v letech, kdy ještě za volantem DS3 R5 sbíral tituly. Úvod sezóny se navíc odehrál na šotolině a tam Fontes bývá historicky slabším konkurentem než na zpevněných cestách. V úvodní rally se potýkal s problémy a nakonec jen uzavíral top ten. Ani v okolí Porta na světových tratích nepředvedl pilot Citroënu o nic lepší výkon. Do cíle dojel s osmiminutovou ztrátou na vítězného Araúja jako šestý.

Bruno Magalhaes je dalším zástupcem jedné z konkurenčních značek české Škody a ani jemu se nedaří držet s nejrychlejšími krok. V Rali Terras d’Aboboreira dojel do cíle na sedmé příčce absolutně a v rámci domácího mistrovství bral body za čtvrtou příčku. Někdejší domácí šampión se už určitě těší na nový Hyundai i20 N Rally2, se kterým by měl být konkurenceschopnější. Na druhou stranu je ale třeba zmínit, že Rali Terras d’Aboboreira vyhrál Ole Christian Veiby se stejnou technikou, tedy starší R5 od Hyundaie. Ve Vodafone Rally de Portugal přišel Magalhaes o umístění na pódiu kvůli třicetivteřinové penalizaci za pozdní příjezd. Znovu tak bral body za čtvrté místo. Po triumfu Teodósia v úvodní soutěži se z vítězství v Portu radoval Araújo a dostal se díky tomu do čela šampionátu.

První asfaltový podnik sezóny rozjel nejlépe Fontes, který by asi byl nejradši, kdyby se na zpevněných úsecích odjel kompletní šampionát. Araújo jej sice po druhém testu předstihnul, ale na konci etapy se do vedení vrátil pilot Citroënu. Závěrečné sobotní superspeciálky byly zrušeny už před startem a rally tak pokračovala až v neděli ráno dalšími přírodními úseky. Fontes začal opět rychleji, ovšem ke svému náskoku přidal jen nicotné tři desetinky. Hned na druhé zkoušce ale vinou defektu přišel o necelých dvacet vteřin. Když už konečně pilot Citroënu našel potřebnou rychlost na prohánění soupeřů, přilepila se mu smůla na paty. I body za třetí příčku se ale počítají. Opět těsně pod stupni vítězů skončil Magalhaes. Araújo se po Fontesově problému dostal do čela a před závěrečnou dvojicí zkoušek vedl o 12,1 sekundy. Teodósio sice předvedl parádní finiš, když vyhrál tři závěrečné zkoušky, ale na vítězství to tentokrát nestačilo. Jeho značkový kolega Araújo si první příčku s náskokem sníženým na skoro polovinu uhlídal a nadále šampionátu vévodí.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!