29. 6. 2021 10:23 − 1667× − 0

Martin Rada: „Nechci přerušit tradici…“

Agrotec Petronas Rally Hustopeče jsou pro Martina Radu jako obvykle nejnáročnější soutěží v sezóně.

Jako vedoucí pořadatelského týmu totiž musí řešit mnohem víc věcí než jen soutěžení na tratích.

„Já vždycky říkám, že neustále něco řeším, pak si najdu v servisu auto a jedu soutěžit,“ začíná Martin hodnocení letošních Hustopečí. „Naštěstí ty domácí tratě znám nazpaměť. Přesto v cíli každé zkoušky kontroluji mobil a řeším další věci, které posádky normálně řešit nemusí. Už jsem si mockrát říkal, zda to není moc stresu najednou. Jenže nechci přerušit tradici, kdy jsem jako jediný startoval na všech ročnících v Hustopečích. A hlavně mně to soutěžení stále strašně baví…“

Pojďme tedy hodnotit Hustopeče nejprve z pozice pořadatele. „Já jsem hlavně rád, že se po dvou letech podařilo znovu nastartovat pořadatelský tým. Chtěl bych poděkovat všem, co se na tom podíleli. Včetně pořadatelů na trati, hasičů atd. Obzvlášť v tom horku to pro ně bylo náročné. Díky moc! Jsem moc rád, že se soutěži vyhnula i větší havárie a my nemuseli rušit rychlostní zkoušku. Mrzí mě zpoždění RZ1, ale za to jsme nemohli, tam byl výjezd hasičů k hořícímu poli a záchranky k civilnímu případu.“

Velkou diskusi vyvolal jeden anticut na RZ Němčičky, o který si poškodilo vůz mnoho posádek. „V první řadě bych chtěl poznamenat, že ani já nejsem příznivcem používání anticutů. Bohužel to dnes jinak nejde, i tak se opravy silnic po soutěži šplhají i do statisíců. Stížnosti na ten zmíněný anticut jsme samozřejmě zaregistrovali a prověřovali jsme to i z mnoha onboardů. Nezjistili jsme ale naše pochybení. Ten anticut nebyl za zatáčkou vidět a kdo to více řízl trávou, mohl ho trefit. A ta stopa v trávě pak sváděla další posádky jet stejnou stopou. Každopádně mě tolik odstoupení na jednom místě hodně mrzí.“

Pojďme se už podívat na Martina Radu jako jezdce rally. Jak hodnotí svůj výkon na domácích tratích s krásným vozem Abarth 124 Rally RGT? „Bohužel jsme s Petrem Nešetřilem startovali ve třídě 4 jen ve dvou. Na prvních průjezdech jsme moc neztratili a věřil jsem, že v noci využiji znalosti tratí a něco na něj najedu. Bohužel na Němčičkách jsem probrzdil jedno odbočení. Mohla to být ztráta pár vteřin, jenže po odcouvání mně při rozjezdu dvakrát zhasl motor. Nechal jsem tam skoro půl minuty. Jsem rád, že jsem Petra dokázal porazit alespoň na druhém Kurdějově. V sobotu už Petr naplno využil většího výkonu svého vozu i svých schopností a ujížděl nám. Druhé sobotní průjezdy už jsme tak jeli v klidu a užívali si to. Krásně jsme se svezli a konečné 25. místo v absolutním pořadí je také dobré.“

Martin Rada pečlivě sledoval i výkony dalších dvou posádek ve startovním poli. Jan Kopecký s Janem Hlouškem za Agrotec Škoda Rally Team bojovali až do konce o vítězství v soutěži. „Nakonec to těsně nevyšlo, ale převedli skvělý výkon. Škoda toho defektu na Starovicích, ale to k rally patří.“ Druhou sledovanou posádku byl Jakub Fridrich s Vandou Jugasovou, kteří jeli s Martinovým předchozím vozem Alfa Romeo 147. „Jakub je můj zeť a jel tady poprvé velký mistrák. Jsem především rád, že dojel až do cíle a vítězství ve třídě 8 byl k tomu hezký bonus.“

Martina Radu s Jardou Jugasem teď čeká náročný dvojboj. Na začátku července se letos poprvé zúčastní Abarth Cupu na ME v Lotyšku a o týden později je čeká start Rally Bohemia.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!