29. 6. 2021 14:26 − 1852× − 0

Belgický rallysport se probral k životu

Loňská sezóna mohla být na belgických tratích jednou z nejzajímavější za dlouhá léta. Nakonec ale nebyla, vůbec nebyla.

Únorová Rally van Haspengouw se ještě stihla odjet, ale pak už Belgii sevřel koronavirus. Na rozdíl od většiny jiných evropských zemí Belgičané nepovolili uzdu ani v létě a restart šampionátu se tak musel naplánovat až do podzimních a zimních měsíců. To už ale přišla kdovíjaká další vlna a z upraveného kalendáře se odjela pouze Aarova Rally Oudenaarde. Šampionát 2020 tedy přestal existovat. Ten letošní raději belgická federace naplánovala až na druhou půlku roku. O slavnostní otevření se postarala zbrusu nová South Belgian Rally, která figurovala i v upraveném kalendáři loňské sezóny. Řada ale na novou soutěž přišla teprve nyní. Belgičané už při tvorbě letošního kalendáře počítali s tím, že se budou rušit soutěže, a raději jich připravili deset. Na červenec plánovaná TAC Rally se měla jet jako druhá v pořadí, ale nakonec se vůbec nepojede. Zemědělské práce, které budou v tomto období v tamní oblasti probíhat, její uskutečnění znemožnily.

Jako obhájce titulu z roku 2019 dorazil na start nové soutěže South Belgian Rally Adrian Fernémont se Škodou Fabia Rally2 evo. Se stejným vozem se pak ukázal Ghislain de Mevius, který zvítězil v loňské otevírací Rally van Haspengouw. Jeho bratr Guillaume bohužel na startu chyběl a místo loňské dvojité sestavy se belgický Citroën prezentoval pouze jedinou posádku. Za volant C3 Rally2 ale usednul dvojnásobný mistr Belgie Kris Princen a to rozhodně není žádné neznámé jméno. Ještě jeden Citroën se ale na startu přeci jen objevil a to díky hostování Francouze Nicolase Ciamina. Zahraniční vlajku, konkrétně sousedního Nizozemska, vozí na svém Hyundai i20 R5 další velký favorit na minimálně umístění na bedně Grégoire Munster. Za Ford pak o co nejlepší výsledek bojoval mladý Maxime Potty. Nulové zastoupení měl na startu Volkswagen, když se soutěže bohužel neúčastnil mistr z roku 2017 Vincent Verschueren. Ze zajímavých jmen, která vloni na startu sezóny nechyběla, byl citelně postrádaný i nadějný Sébastien Bedoret nebo Guillaume Dilley.

Jednodenní soutěž se odehrávala na čtyřech úsecích, které posádky musely absolvovat třikrát po sobě. Dohromady to dalo na slušnou porci necelých 150 ostrých kilometrů. První kilometry zvládnul nejrychleji Ciamin, ale už v druhé zkoušce poškodil poloosu a následně odstoupil. Nedařilo se ani jeho značkovému kolegovi Princenovi, který nedokázal najít recept na dvojici škodovek, které se ve druhé zkoušce ujaly vedení. Aby těch problémů nebylo málo, závěrečnou zkoušku první sekce musel Princen absolvovat bez brýlí. Na trati se ale dokázal udržet, což už neplatilo o Munsterovi. Ten sezónu zahájil neslavně havárií. Jeho odstoupení posunulo na čtvrtou příčku pilota Fordu Fiesta Rally2 Pottyho, který si umístění udržel až do cíle a na jihu Belgie tak zaznamenal jeden ze svých nejlepších výsledků. Princen nenašel recept na duo v čele ani ve zbytku soutěže a nakonec se více než jim přiblížil ke čtvrtému Pottymu. Pódiovou příčku si pilot Citroënu nakonec uhlídal jen o čtvrt minuty. Fernémont se snažil vyzrát na de Meviuse, ale každou jeho snahu vedoucí pilot dokázal odrazit. Sezóna tedy odstartovala stejně jako ta loňská, kdy první vítězství získává de Mevius. Jeden nezdar soutěžácké rodiny Munsterových napravil Charles, když za volantem Opelu Corsa Rally4 vyhrál dvoukolky i Stellantis Cup Belux.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!