Divoká jízda Ralex-Sportu

Závodní tým Ralex-Sport má za sebou velice náročných sedm týdnů, v kterých se zúčastnil celkem pěti závodů.

55. Rallye Šumava Klatovy 2021

Na Šumavě odstartoval Peugeot Rally Cup svoji do pátou sezónu. David Štefan s Ondrou Vichtorou byli druhou posádkou v cíli s vozem Peugeot 208 Rally4. David popsal své dojmy následovně: „S Peugeotem se stále učím. Je to velmi agilní vůz a často se mi v něm stává, že si ani neuvědomuji jeho rychlost. Pochopitelně pak občas řeším krizovky, což se nám nevyhnulo ani na Šumavě. Nejdříve jsem upekl brzdy a nedobrzdil jedno odbočení. V předposlední zatáčce poslední erzety jsem si ještě stihnul udělat výlet do pole. S dvěstěosmičkou jedeme teprve druhý závod, navíc jsem měl před Valaškou rok a půl dlouhou pauzu, takže se stále rozkoukávám. Ale jinak byla Šumava úžasná, hlavně šotolinové úseky byly super.“

26. Auto UH Rallysprint Kopná 2021

O dvy týdny později ve Slušovicích Ralex-Sport “pouze” servisoval tři Opel Adam Cupy v rámci úvodního podniku Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021. Premiérové vítězství v cupu si odvezl Honza Pilař, kterého navigoval Jirka Kalkus. Stříbrnou příčku obsadil Tomáš Arnošt s Frantou Kubů. Velkou radost nám udělalo páté místo Dominika Šulce s Ondrou Pickou, který nově brázdí RZ s naším Adolfem. .

15. Lak Racing Rallye Plzeň 2021

Pravý zápřah začal o 2 týdny později, kdy nás v třech týdnech čekali tři závody. První zkouška ohněm byla Plzeň a to hlavně pro mechaniky. Servisovali se celkem 4 vozy.

Rallysprint Plzeň byl nový hned v několika směrech, neboť soutěž se zde jela naposledy dříve, než byla většina Ralex-Sportu na světě, udělali jsme další úpravy v nastavení auta, a také David jel s novým spolujezdcem, se kterým plánuje jet některé závody Rallysprint série, Davidem Kroftou. Ten viděl závodní sobotu takto: „Nabídka od Davida, zda se nechci svézt v rally autě, přišla už vloni, ale v důsledku situace s COVIDem to nevyšlo. Během zimy jsem si vyřídil závodní licenci a také jsme s Davidem byli několikrát poctivě trénovat rozpis. Ale samozřejmě ostrá jízda je něco naprosto jiného. Cítil jsem velkou odpovědnost, abych Davidovi výsledek nepokazil, David jezdí perfektně a pro mě to byla první soutěž. Na začátku nám také souhra úplně nešla, ale postupně jsem se dostával do tempa, David mně začal důvěřovat a také zrychlil. To, že jsme byli v polovině soutěže na druhém místě mezi všemi vozy s pohonem jedné nápravy byl lepší výsledek, než jsme čekali. Odpoledne začalo zejména loterií, jaké zvolit obutí s ohledem na očekávané přívalové deště. Nakonec jsme zvolili pneu s tvrdou směsí dopředu, měkčí dozadu a dvě rezervy do mokra. První odpolední RZ (RZ 5) byla po menším dešti, ale rozhodnutí nechat suché gumy bylo správné. Dle výpočtu pohybu mraků jsme měli na suchých stihnout odjet i RZ 6, ale až za časovou kontrolou nás pořadatelé zdrželi a pustili na start se zpoždění skoro 20 minut – pršet začalo hned na druhém kilometru a druhá polovina RZ připomínala spíš jízdu na ledě, než co jiného. David naštěstí vše ustál a udržel auto na silnici, klobouk dolů. Sice jsme výrazně ztratili oproti těm, kteří stihli RZ za sucha i proti těm, kteří stihli přezout na mokré gumy, ale druhé místo jsme naštěstí udrželi. Před RZ 7 jsme přezuli na mokré, výměnu pneu jsme trénovali a ukázalo se, že to bylo správně. Naopak na trati RZ 8 bylo sucho, bouřka tento úsek minula, takže znovu výměna kol, tentokrát zpátky na suché. Dva pit-stopy během odpoledne:). RZ 8 se nám povedla dobře a bezpečně jsme udrželi první místo ve třídě, a zejména druhé místo mezi všemi dvoukolkami. Abych měl zážitek kompletní, hned z cílové rampy nás odvezli sportovní komisaři na technickou kontrolu a rozebírali jsme brzdy a některé komponenty v motoru, auto ale bylo zcela v souladu s homologací a pohár nám nikdo nevzal. Shrnuto – krásné tratě, perfektní den, ale samozřejmě je toho spousta, co se musím ještě učit. Těším se na příští rallysprint, kam s Davidem vyrazíme.“

Opět si vedli velmi dobře námi servisované Adámkové. Honza Pilař se tentokrát musel spokojit s druhou příčkou, následován Tomášem Arnoštem. Dominik Šulc znovu vybojoval pátou příčku, a dokonce se mu podařilo vyhrát RZ.

47. INA Delta Rally 2021

Hned ve středu po Plzni se David opět s Ondrou Vichtorou se v rámci reprezentace ČR vydali do okolí chorvatského Záhřebu. Po 40. KOWAX Valašská Rally ValMez byla INA Delta Rally druhým závodem letošní Central Rally Trophy v rámci kalendáře FIA European Rally Trophy. Pořadatelé převzali 57 posádek z pěti zemí.

David závod shrnuje. “Už na seznamovacích jízdách bylo jasné, že nás čeká velice těžká soutěž. V sobotu jsme absolvovali shakedown s velmi solidním umístěním na 6. místě. Shakedown nám potvrdil náročnost uklouzané soutěže, která se jela 2 dny ve velkém vedru ač jsme na první RZ vyrazili až v půl sedmé večer. Sobotní etapa byla velmi obtížná. Tolik zatáček přes horizonty jako bylo tady nemáme v celém našem mistráku. Byla ale docela rychlá, na což jsme zvyklí. V první etapě se jeli 3 RZ, po kterých jsme byli pátí absolutně a třetí v rámci Central Rally Trophy. V nedělní etapě nás čekalo 6 RZ. Oproti sobotní etapě byl první nedělní RZ úplně jiná. Ze zatáčky do zatáčky. Úplně jsme zde neodhadli tempo, navíc místní nás strašili klouzavými asfalty a nezajeli jsme zde čas úplně podle představ. Zbytek dne už byl ale podle nás dobrý. Na RZ 8 jsme dokonce zajeli 3. nejrychlejší čas absolutně o 0,1 sekundy za druhým”.

Cílovou rampu přejela posádka David Štefan – Ondřej Vichtora jako pátá absolutně. V ERT čtvrtá a v Central Rally Trophy (ERT2) a třídě 2 třetí. V rámci klasifikace ERT se posádka po závodě posunula na 8. místo s 22 body a v rámci ERT2 (RC4+RC5) dokonce na 1. místo s 46 body.


Foto: O. Beneda

16. Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2021

Hned následující víkend nás čekal rally mezi vinicemi. Po dlouhé době konečně za účasti diváků. Tak rádi bychom napsali do třetice všeho dobrého, ale následovalo Hustopečské Waterloo pro dvoukolky.

David přibližuje: “Do Hustopečí jsem se těšil jako vždy, nicméně byl to pro nás třetí závod v řadě a už jsem toho měl celkem dost. Na jedničce jsme dojeli posádku před námi a zbytek testu jsme dokončili za ní v prašném mraku. Skoro nic nebylo vidět. Dvojka byla vlastně jediná erzeta, kterou jsme se svezli, protože na trojce jsme urazili kolo o antikat, stejně jako mnoho dalších posádek před i za námi. Vůbec nebyl vidět, napsaný jsme ho pochopitelně měli, ale podle mě byl na druhý průjezd jinde. Takže za nás letos velké zklamání.” Betonový anticut zranil našeho Pedra natolik, že nebylo možné pokračovat ani druhý den. Bohužel se na rally takové věci stávají.

Bylo to náročných sedm týdnů a velká zkušenost. Nešlo by to zvládnout bez skvělých mechaniků, kteří nejen na závodech odvádí skvělou práci.

A rozhodně bychom neodjeli tolik závodů bez našich sponzorů – Autoklub České republiky, Peugeot Rally Cup CZ. Dále pak AK PKK, Auto Čako, AV car, BBA GROUP, Karo inženýrské sítě s.r.o., Motul, Onlinetestovani.cz, Stavební chemie Švehla, VÁLA Velkoobchod stavební chemie s.r.o.

A naše plány? Určitě se uvidíme na Bohemce, kde pokračuje Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021 a Peugeot Rally Cup.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!