M-Sport hlásí, bacha na Pumy!
U příležitosti dalšího ročníku Festivalu rychlosti v Goodwoodu se M-Sport rozhodl představit svůj speciál pro příští rok MS a jak už dříve naznačovaly spekulace, Fiesta jde do důchodu a nahradí ji Puma. Tu si ještě pamětníci pamatují s přelomu milénia, kdy se na tratích objevovala jako KitCar/S1600, od té doby však tento model narostl, stal se kompaktním SUV a návrat na soutěžní tratě mu umožnily až nové regule Rally1, kdy se mohou na tratích objevovat siluety postavené na prostorovém rámu. Jak se dá čekat, největší důraz je kladen na hybridní ústrojí, protože právě elektrizace je nevyhnutelným trendem a Puma je proto vybavena elektromotorem o výkonu 100 kW a 3,9 kWh baterií, které budou pomáhat obvyklému spalovacímu 1,6 L EcoBoostu. "Ford je 100% zaměřen na elektrickou budoucnost a závody přinesly mnoho inovací, které dnes řidiči najdou v našich civilních autech. M-Sport Ford Puma Rally1 bude ultimativním testem hybridní technologie a dokladem toho, že umí nabídnou vzrušující výkony," říká k představení auta Mark Rushbrook, ředitel Ford Performance.
Foto: M-Sport
Tiskovka M-Sportu k představení poodhaluje další střípky do mozaiky, jak budou hybridy v rally fungovat. Elektro pohon by se měl uplatnit i na přejezdech ve městech a v servisní zóně, přičemž energii bude hybrid sbírat podobně jako Formule 1, tedy z brždění. Mimo to půjde Pumě do baterek šťávu přidat externí nabíječkou mezi zkouškami, kdy by nabíjení nemělo zabrat více jak 25 minut. "Nová éra WRC je jednou z největších technologických revolucí v mistrovství světa. Nasazení hybridů znamená, že auta budou výkonnější, než kdy dříve a budou mít podobné technologie jako civilní auta. Změna modelu na Pumu je velmi zajímavá i vzhledem k tomu, že model už má rallyovou historii. Auto vypadá fantasticky a už se nemohu dočkat až jej uvidím na startu Rallye Monte Carlo. Představení samotného auta v Goodwoodu je jedinečnou příležitostí, protože se jedná o jednu z nejslavnějších motoristických akcí na světě. Celý M-Sport se těší na pokračování spolupráce s Fordem a chceme značku i v této nové éře držet na čele výsledkových listin," uzavírá Malcolm Wilson.
Na závěr tedy M-Sportu a Pumě popřejme, aby byla nejméně tak úspěšná jako její mnohem větší jmenovkyně z Kopřivnice.
Foto: M-Sport
Foto: M-Sport
Nevím jak moc je to zmenšené, ale jde vidět, že to karoserie z Pumy úplně není