11. 7. 2021 01:45 − 1904× − 0

Francouzská rodinná záležitost

Někteří francouzští jezdci očividně rádi poslouchají své matky a tak si je vedle sebe posadili i na horké sedadlo spolujezdce.

Nad dlouholetou kariérou svého syna Pierra tak od samého začátku dohlíží Martine Roché a dovedla jej už k několika titulům francouzského vicemistra. Letos spolu už druhým rokem usedají do Citroënu C3 Rally2 a nejvíce se jim dařilo v úvodní soutěži asfaltového mistrovství, kde skončili na sedmé příčce. Tentokrát se pro stejné rodinné složení posádky rozhodnul i pilot Hyundaie i20 R5 Jordan Berfa, který už v minulosti se svou mámou Nathalií několik soutěží odjel. V Rallye Aveyron Rouergue spolu obě posádky sváděly souboje, ze kterých nakonec vyšel s minutovým náskokem vítězně Berfa. Oba synové se pod přímým rodičovským dohledem vybičovali ke svým nejlepším výkonům v dosavadním průběhu letošní sezóny. Rychlejší posádka s Hyundaiem se pak dostala i mezi pětici nejrychlejších.

Jako lídr přijel na start třetí letošní rally Yoann Bonato, který tento rok ještě nepoznal hořkost porážky. Zkompletovat hattrick se ale jezdci Citroënu C3 Rally2 nepovedlo, když už ve třetí zkoušce udělal se svým autem ve velké rychlosti piruetu a omlátil jej o přilehlou hradbu. Ring se uvolnil pro jeho nejbližší pronásledovatele, kteří právě na takovou chvíli čekali. Svou šanci však promarnil Quentin Gilbert, který se rally neúčastnil. Nejrychlejší Ford Fiesta Rally2 tak do cíle dovezl Belgičan Maxime Potty. Skončil ale až na devátém místě a nechal se porazit nejrychlejší dvoukolkou. Tou byla Alpine A110 Rally RGT a jako obvykle ji pilotoval Cédric Robert. Ten se vyznačuje tím, že než do soupeřů s dvoukolkami se raději pouští do slabších posádek vozů Rally2. I tentokrát uspěl a v rámci hodnocení dvoukolek si na druhého v pořadí najel skoro čtyři minuty. Ve stínu rychlých Alpine pak zůstávají nejlepší posádky vozů Rally4. Minule tuto třídu ovládnul Anthony Fotia s Renaultem Clio. Tentokrát jej nový vůz v RZ 2 hodně potrápil a mladý Francouz tak rally začínal s minutovým handicapem. Ještě do pátečního večera jej stáhnul až ke třičtvrtě minuty, ale v sobotu už mu to tak dobře nešlo. Po havárii v poslední zkoušce přišel i o druhé místo. Vítězství ve třídě RC4 si tak připsal Stéphane Lefebvre s Opelem Corsa Rally4.

V absolutním pořadí šel po Bonatově havárii do čela druhý muž minulé rally Quentin Giordano s Volkswagenem Polo GTI R5. Favorizovaný Eric Camilli pak s Citroënem C3 Rally2 vyhrál RZ 4, ovšem na zbylých dvou zkouškách první etapy zase hodně ztratil a do druhé části odjížděl s odstupem 17,8 sekundy. Giordano svého nejbližšího soupeře porazil i v prvních dvou sobotních zkouškách a nic nenasvědčovalo tomu, že by neměl soutěž dovézt do vítězného konce. Rally je ale nevyzpytatelná a nebezpečí číhá za každým rohem. V případě jezdce Volkswagenu se osudová chyba dostavila v RZ 9. Po ní následoval ještě defekt a ztráta 140 sekund. Camilli se dostal do vedení s náskokem minuty a půl na jiného jezdce Pola GTI R5 Ludovica Gala. O vítězství se tak mohl připravit stejně jako Giordano jedině svou vlastní chybou. Ta se ale nedostavila, Camilli si konečně vybojoval první letošní vítězství a posunul se do čela mistrovství. Giordano se v poslední sekci ještě pokusil minimalizovat ztráty a před poslední zkouškou jako čtvrtý zaostával o necelých dvanáct vteřin na druhého. Drtivý finiš se mu podařil na jedničku a v poslední zkoušce přeskočil oba soupeře. Nejnižší pódiovou příčku si pak uhlídal Belgičan William Wagner pilotující Citroën C3 Rally2.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!