13. 7. 2021 22:36 − 4614× − 0

Estonsko podruhé

Světový šampionát 2021 ukončil v Africe svou první půlku a v Pobaltí otevře tu druhou se zbylou šesticí rally.

Estonský rallysport vloni zažil hodně turbulentní rok, během kterého se nesčetněkrát vystřídalo období zmaru a radosti. Nejprve vše nasvědčovalo tomu, že se Rally Estonia podruhé v řadě pojede za účasti továrních posádek coby tzv. promo podnik MS. Spory o financování vedly k náhlému a možná trochu unáhlenému rozhodnutí soutěž zrušit úplně. Následně do světového dění začal promlouvat koronavirus a Estonsko se ukázalo jako vhodný ostrůvek klidu a naděje, kam by se rallysport mohl uchýlit. Do všeho se ještě zapojila americká parta DirtFish a dokonce to chvíli vypadalo, že se v pobaltské zemi pojedou hned dvě soutěže najednou. Výsledek byl jednodušší, Rally Estonia vstala z mrtvých, plány na DirtFish Rally vzaly za své, a do Pobaltí premiérově zavítal světový šampionát. Estoncům se navíc dostalo privilegia první soutěže po několikaměsíčním lockdownu. Úvodní divácká superspeciálka v parku ve městě Tartu byla hodně sledovanou záležitostí. Mezi koncem poslední zkoušky Rally Guanajuato México a jejím startem zela takřka přesně půl roku trvající mezera. Divácká superspeciálka v Tartu bude v lehce pozměněné formě otevírat Rally Estonia i letos. Bude to jen necelé tři týdny po konci Safari Rally Kenya, takže tak toužebná očekávání jako vloni asi nevyvolá.

Po loňské zkrácené koronavirové verzi harmonogramu letos Estonci představili plnotučnou rally. Po čtvrteční divácké předehře na jezdce čeká páteční etapa sestávající z pozměněných úseků, které byly na programu už v loňském roce. Podle šéfa rally a někdejšího pilota Urma Aavy se bude chléb lámat v sobotu. Hned na začátek etapy pořadatelé zařadili nejdelší 23,5 kilometru dlouhý úsek Peipsiääre, který bude oproti ostatním rychlejším úsekům spíše techničtějšího charakteru se spoustou úzkých míst. V podobném rytmu a okořeněný dlouhou asfaltovou pasáží se bude odehrávat následující zkouška Mustvee. Kromě profilu trati se tyto dva úseky liší i tím, že se na rozdíl od ostatních nacházejí na sever od města Tartu. Pořadatelé si s tratí hodně pohráli a na chlup stejně jako vloni se pojede pouze úsek Elva. Hodně podobný bude i úsek, na kterém byla vloni vytýčena Power Stage. Letos už ale Kambja tuto prestižní úlohu plnit nebude. O bonusové body se v neděli v poledne bude bojovat na zbrusu novém úseku Tartu vald, který bude zakončen na trati čtvrteční divácké superspeciálky. Bude tak končit v těsné blízkosti servisního parku. Trať šest a půl kilometru dlouhé zkoušky ale možná vzbudí velké vášně. Na rozdíl od klasických přírodních testů posádky zavede na uměle vytvořenou motanici na místním bývalém armádním letišti, kde se šotolina bude střídat s betonovými panely. Hojná divácká účast vzhledem k blízkosti centru města bude zajištěna a letos to pro ně vypadá vůbec lépe než vloni, kdy byl počet lidí výrazně omezený.

V roli obhájce vítězství dorazí na start tovární tým Hyundaie. Vloni jim vítězství zajistil ten nejpovolanější, místní oblíbenec a mistr světa z roku 2019 Ott Tänak. Druhým místem úspěch stáje z Alzenau podtrhnul Craig Breen. Letos by pro ně takový výsledek byl něčím z říše snů a náplastí na nezdary z posledních několika soutěží. Za polárním kruhem právě Tänak vybojoval dosud jediný letošní triumf pro Hyundai. V Chorvatsku sice zajížděl jeden nejrychlejší čas za druhým jeho týmový kolega Thierry Neuville, ale špatná týmová volba gum pro sobotní dopoledne jej o vítězství připravila. V následující soutěži v Portugalsku okupovali před poslední přírodní zkouškou první etapy jezdci Hyundaie kompletní pódium. Neuville pak chyboval, skončil na boku a s vyvráceným kolem musel odstoupit. Tänak se ale dostal do vedení a v sobotu byl k nezastavení. Tedy do té chvíle, než v předposledním testu zavěšení na jeho i20 Coupé WRC řeklo dost. Daní Sordo se zbylým Hyundaiem v neděli nestačil skvěle jedoucímu Elfynu Evansovi v Toyotě a úřadující mistři světa ve značkách znovu nevyhráli. Jako přes kopírák vypadala i Sardinie. Po pátku držel Hyundai první dvě příčky průběžného pořadí, po sobotě byl nejrychlejší pilot i20 až třetí Neuville s minutovým odstupem za vedoucím Sébastienem Ogierem. Sordo v sobotu havaroval a Tänak opět doplatil na zavěšení. Nutno říct, že tentokrát se o jeho kolaps postaral vyvalený kámen ve stopě.

S tak neslavnou bilancí německá stáj vyrazila do Keni na zřejmě nejtěžší soutěž letošní sezóny. Oliver Solberg se soukromou i20 Coupé WRC kvůli poškozenému zavěšení nedokončil ani shakedown a ten samý problém v RZ 3 jej později vyřadil ze hry úplně. Tak si návrat svého rodu do Keni, kde jeho otec v roce 1999 úspěšně debutoval v továrním týmu Ford, Solbergové rozhodně nepředstavovali. Z továrních posádek Hyundaie byl už mimo hru Sordo, ale Neuville soutěž vedl. V sobotu na svém náskoku Belgičan ještě zapracoval a nenechal se vyvést z míry ani přívalovým lijákem, který jej zastihl v závěrečné zkoušce. Do závěrečného dne si odvážel skoro minutový náskok. Hyundai ale letos není souzeno a i takto dobře rozjetá rally skončila fiaskem. Už do cíle první nedělní zkoušky dorazil lídr rally s poškozeným zadním zavěšením a po ní následovalo odstoupení. Belgický pilot si sice udržel třetí místo v průběžném pořadí šampionátu a nadále je lídrem své stáje, ovšem na vedoucího Ogiera už má obrovskou ztrátu 56 bodů. I při Francouzově totálním nezdaru by mu trvalo minimálně dvě soutěže, než by takové manko dokázal smazat. Do konce sezóny zbývá maximálně šest podniků.

Tänak je na tom před svou domácí rally ještě o 8 bodů hůře. V Tartu tak sice odstartuje jako největší favorit na vítězství, ovšem rozhodně nemůže mluvit o tom, že by jej dění v posledních soutěžích nesvazovalo. Do třetí i20 Coupé WRC se posadí druhý muž loňského ročníku Craig Breen, který má za sebou už jedno čerstvé úspěšné vystoupení v Pobaltí. To když získal druhé místo v evropské Rally Liepaja. Rally Estonia rozhodně nebude mít tak rozbitou trať jako předešlé tři rally a alespoň to může tým z Alzenau uklidňovat. K dispozici navíc budou mít jejich vozy nové motory. A to už ve finální podobě, v jaké bude jejich vývoj na další roky zmrazen. Homologaci německý tým stihnul v posledním možném termínu. Ovšem nedostatek výkonu, to úplně nebyl v poslední době největší problém Hyundaie. Konkurenční Toyota přijede na start své domácí rally, přeci jen tu stále má část základny, v daleko lepším rozpoložení. V hodnocení značek se s náskokem 59 bodů dostali do trháku a v komfortní situaci se nacházejí i v hodnocení jezdců. Po dvou senzačních a také trochu nečekaných vítězstvích v posledních dvou soutěžích si hlavně vedoucí Ogier vytvořil pěkný náskok.

Do Rally Italia Sardegna Francouz odstartoval s tím, že je z první příčky na trati těžké bojovat o celkové vítězství. Během první etapy skutečně ztrácel hodně času, ale své nejbližší pronásledovatele z průběžného pořadí Evanse a Neuvilla dokázal udržet za zády. Před sebou měl Tänaka a Sorda a ti sobotní etapu nedokončili, takže Ogier hned poskočil a komfortním náskokem přes půl minuty do čela. Na Safari to s úřadujícím mistrem světa po pátku vypadlo ještě hůře. Nakonec ale mohl mluvit o obrovském štěstí, když mu rozbitý tlumič v RZ 3 a 4 přivodil ztrátu „jen“ dvou minut. V sobotu pak Ogierovi pomohl déšť na posledním testu. Tänak musel zastavovat kvůli zamlženému oknu a jezdci Toyoty se tak podařilo dostat už mezi nejlepší trojici. Neuville skončil v neděli ráno a mistrovi světa už zbývalo jediné, poradit si se svým mladším týmovým kolegou Takamotem Katsutou. To se mu také povedlo a čtvrté vítězství roku bylo na světě. Takovou bilanci po půlce sezóny, kdy ze šesti soutěží soupeřům přenechal vítězství jen ve dvou, neměl sedminásobný mistr světa ani během svých nejsilnějších let v továrním týmu Volkswagen. V Estonsku bude Ogier v pátek znovu čistit trať soupeřům a tentokrát se dají očekávat mezi jednotlivými jezdci daleko těsnější rozestupy. Jak už to v rychlých soutěžích bývá. Každou v pátek ztracenou sekundu bude teď daleko těžší umazat než na předešlých zrádných rozbitých soutěžích. Na druhou stranu se Francouz nikam nemusí hnát a zopakování loňské třetí příčky by jej určitě dostatečně uspokojilo. Zato Evans s druhým Yarisem WRC, ten si nemůže dovolit další porážku od svého týmového kolegy. Stačilo, že s ním prohrál těsný boj na Monte Carlu a pak hlavně infarktový závěr Crotia Rally. V Portugalsku se karta obrátila a Velšan získal první letošní triumf, ale na Sardinii byl opět pomalejší než Ogier. A to i přes páteční výhodnější startovní pozici. Velkou čáru přes rozpočet mu ale udělala až následující africká rally. A hlavně kámen na kraji cesty kousek před cílem RZ 3. Evans o něj urazil kolo a z Afriky si odvezl pouze jeden jediný mistrovský bod za desátou příčku.

Bohužel pro něj přichází na řadu Estonsko, které k němu v posledních dvou letech nebylo zrovna přívětivé. Před dvěma lety ještě za volantem Fordu Fiesta WRC si po dopadu na jednom velkém skoku zranil záda tak silně, že musel několik následujících rally vynechat. Vloni si pak prožil ošklivou havárii už při testovací RedGrey Louna-Eesti Ralli. Ta jeho zdraví naštěstí neovlivnila a v samotné Rally Estonia si pilot Toyoty trochu spravil chuť, když dojel do cíle na čtvrtém místě. Interní souboj s Ogierem tam ale tehdy prohrál, což si letos při odstupu 34 bodů úplně dovolit nemůže. Největšího favorita v barvách Toyoty je ale třeba hledat úplně jinde, a to v osobě finského juniora. Kalle Rovanperä byl mnohými experty už vloni pasován právě v této rally do role favorita. Rychlost mu opravdu nechyběla, ale defekt, na kterém přijel do cíle RZ 3, mu plány na vítězství zarazil už na samém začátku. Druhý den byl Fin nejrychlejší ze všech, ale obtěžkán minutovou penalizací za sundání krytky chladiče v zakázané zóně neměl moc šancí na úspěch. V podobné pozici favorita se mladý Fin ocitnul i na letošní Arctic Rally v jeho rodném Finsku. Na Tänaka v jeho skvělé formě ale nestačil a musel se smířit s druhým místem. I to mu ale zajistilo velký kariérní úspěch v podobě posunu do čela průběžného pořadí mistrovství světa. O něj Rovanperä bohužel přišel hned záhy, když počínaje Chorvatskem začala jeho černá série. Crotia Rally po vlastní chybě zakončil havárií už v prvním testu. Z Portugalska jej tým preventivně stáhnul kvůli poškozenému zavěšení v první etapě. Pozitivní vliv na bezproblémovou následující soutěž na Sardinii, kterou absolvoval se stejným autem, to ale stejně nemělo. Yaris WRC s poškozeným zavěšením zůstal stát už na čtvrtém testu. Mladý Fin tak sesbíral jen pár bodů z Power Stage. Safari Rally Kenya ovšem nerozjel vůbec špatně a po pátém testu se dokonce posunul do čela. Radost mu však vydržela jen do závěrečné páteční zkoušky, kde své auto zahrabal v písku a opět musel vzít zavděk Restartem. Z lídra šampionátu se po čtyřech nedokončených soutěžích stal až šestý muž pořadí.

I to ale má svůj vliv na jeho případný úspěch na rychlých estonských tratích, které se úplně nejvíce podobají těm v jeho rodném Finsku. Trať bude mít Rovanperä pěkně vyčištěnou a od začátku může tlačit na pilu, aniž by se tím musel nechat zdržovat. Pozice nejmladšího vítěze podniku MS na něho stále čeká. O sedm let starší Takamoto Katsuta už takové ambice mít nemůže. To ale nemění nic na tom, že udělal letos obrovský krok kupředu a kromě větší rychlosti jej zdobí i výrazně lepší spolehlivost. Během první poloviny sezóny nemusel ani jednou odstoupit. Všechny tři úvodní soutěže zakončil shodně na šestém místě, ale v té poslední v Chorvatsku už všem ukázal i svou rychlost. K vyhrané Power Stage z loňského finále na Monze přidal další dvě vyhrané zkoušky a o měsíc později se v Portugalsku už bez jakéhokoliv studu postavil proti svému hvězdnému kolegovi Ogierovi. Souboj o pódium s ním prohrál, ale snahy o pokoření mistra světa v přímém souboji se Japonec jen tak nevzdal. Sardinii pojmul vzhledem k drsné trati ostražitějším tempem, ale na Safari, neméně těžké soutěži, rozjel svou dosavadní největší parádu. Japoncům se historicky na africkém kontinentu daří. Doposud drží v mistrovství světa dvě vítězství, o obě se postaral Kenjiro Shinozuka a obě získal v Africe při Rallye Cote d’Ivoire – Bandama. Takže to, že Katsuta poprvé vystoupal na pódium soutěže mistrovství světa na tom samém kontinentu, to asi nikoho nemůže moc překvapit. Již páteční etapu zakončil vyhranou zkouškou a posunem na druhou příčku průběžného pořadí. V sobotu se od něho sice vedoucí Neuville odpoutal, ale japonský jezdec Toyoty stále držel druhé místo. Po Belgičanově odstoupení se v neděli ráno jméno Katsuta objevilo poprvé v historii na seznamu lídrů soutěže světového šampionátu. Za sebou měl ovšem Ogiera a s tím je těžké a v rámci týmové hierarchie poněkud nemyslitelné bojovat. Keňská Katsutovo senzace tak o tu finální třešničku na dortu přišla, ovšem druhé místo a podaný výkon, to mluví za vše. Teď jej čeká Rally Estonia, kde na sebe vloni poprvé výrazněji upozornil svou rychlostí. Rychlé šotoliny mu sedí, ostatně nějakou dobu vyrůstal na podobných tratích ve Finsku. V průběhu loňské rally se držel na pátém místě a až za ním se krčili oba tovární piloti Fordu. Kvůli havárii ale pro něj skvěle rozjetá rally skončila předčasně. Letos jej pokus o estonský reparát nemohl zastihnout v lepší formě.

Fordy Fiesta WRC vloni v Estonsku hrály vyloženě druhé housle, což by s letošním silnějším motorem, který M-Sport nasazuje od chorvatské rally, už mohla být minulost. Na druhou stranu i konkurenční tovární týmy už nasazují nejnovější evoluci svých motorů, Toyota od Portugalska a Hyundai jej přiveze poprvé právě do Pobaltí. V případě Fordu byla ale Croatia Rally zlomovou a kromě nového motoru se o to postaral i nový pilot Fiesty WRC, Adrien Fourmaux. Francouzův debut ve voze královské kategorie nemohl dopadnout lépe. Porazil týmového kolegu, celkově skončil pátý a dvakrát byl hodně blízko tomu, aby si ještě připsal první vyhranou rychlostní zkoušku. Díky tak skvělému debutu si Fourmaux vysloužil zařazení do tovární sestavy i pro následující soutěž v Portugalsku. I tam dvakrát sahal po dílčím triumfu, ovšem vedoucí Evans s Toyotou mu to neumožnil. Souboj se stájovým kolegou tentokrát prohrál, ale jen o 10 sekund. Na Safari Rally Kenya se Francouz vrátil za volant Fiesty WRC a na třetí pokus už to v nedělní RZ 16 klaplo a zapsal své jméno do seznamu vítězů rychlostních zkoušek mistrovství světa. Obě tovární Fiesty WRC si dokázaly poradit se všemi nástrahami náročné tratě a v neděli spolu oba mladí piloti svedli krásný duel o čtvrté místo. Fourmaux byl rychlejší, ale po skončení rally dostal desetivteřinovou penalizaci za zkrácení trati a musel svého kolegu pustit před sebe.

V Estonsku bude Fourmaux plnit jiné povinnosti, a sice sběr bodů v seriálu WRC2. Do kokpitu vozu WRC se tak vrací Teemu Suninen. A to může být Fin vůbec rád, že tuto příležitost dostal. Jeho letošní výkony jsou dost tristní. V Monte Carlu svůj Ford zahodil mimo trať před zraky kamer WRC promotéra už v první zkoušce. Na jeho rodném finském sněhu se nebyl vůbec schopný dostat do tempa, na rychlé trati doplácel i na slabší motor Fiesty a rally dokončil na osmém místě. Na dosud posledním letošním startu s vozem WRC na Sardinii si Fin zopakoval monackou příhodu a Ford zahodil mimo trať už na trati prvního testu. Na složení reparátu nemůže Suninen mít lepší soutěž než Estonsko, které svými „finskými“ tratěmi jeho stylu maximálně vyhovuje. Za daných okolností letošní sezóny ale i zopakování loňské šesté příčky bude pro Fina úspěch. Gus Greensmith se letos těší z pozice hlavního jezdce továrního M-Sportu, který jako jediný absolvuje kompletní sezónu. Její úvod byl poněkud rozpačitý a na obou zimních soutěžích se Brit krčil na konci top ten. Následně ale provedl výměnu spolujezdce a zkušenosti Chrise Pattersona se rychle projevily. Úspěch se dostavil v jejich druhé společné soutěži, v Greensmithově oblíbeném Portugalsku. Vedle několika dílčích časů mezi nejlepší trojicí to bylo hlavně páté místo v cíli. Sardinii musel z osobních důvodů irský spolujezdec vynechat, ale tamní špatný výsledek rozhodně nebyl vinou náhradníka Stuarta Loudona. Potíže posádce způsobila zlobivá technika, když už první den odstupovala pro poškozené transmise. Své snažení na Safari britský pilot Fiesty WRC vyšperkoval svým nejlepším výsledkem kariéry, čtvrtým místem. V Rally Estonia Greensmithe čeká známá trať, na které vloni skončil osmý.

Do Afriky se pro body do klasifikace WRC2 vydal pouze Martin Prokop. Jelikož ale po havárii do cíle nedojel, nastala nevídaná situace, kdy se žádné body do tohoto šampionátu neudělovaly. V Estonsku se situace vrací do normálu a na startu nebude chybět skoro nikdo z hlavních favoritů. Andreasovi Mikkelsenovi stále patří vedoucí příčka, na kterou se dostal po vyhraném Monte Carlu. Jeho bilance má však sestupnou tendenci, když za polárním kruhem nestačil na Esappeku Lappiho a v Chorvatsku poškodil hned první den zavěšení. I tak si ale dojel pro body za páté místo a první odstoupení si připsal až po havárii na Sardinii. Při stejném počtu startů tak má k dobru jen pět bodů náskoku na mladého týmového kolegu Marca Bulaciu z Bolívie. Mnohem podstatnější než absolutní vedení je fakt, že oproti svým největším soupeřům už má Nor odjeto více soutěží. O body se pilot Škody Fabia Rally2 evo může ucházet už jen třikrát. Cesta za estonským úspěchem tak bude hrát klíčovou roli. Nor je ale připraven dobře, když poslední starty trávil na podobných rychlých šotolinách v evropských podnicích v Polsku a Lotyšsku. To Mads Østberg naposledy startoval na maďarském asfaltu. Oproti svému krajanovi má ale výhodu v jedné soutěži navíc, kde ještě může sbírat body. Celkem jezdci WRC2 mohou o body usilovat v sedmi podnicích a nejhorší výsledek se jim škrtá. Mikkelsen si už může odškrtnout nulu ze Sardinii. Østberg po vítězství v Chorvatsku, třetím místě v Portugalsku a italském stříbru zatím žádný vyloženě nepovedený start nezažil a teoreticky si může stále v klidu dovolit odstoupení. S Citroënem C3 R5 v Rally Estonia už startoval vloni a dokázal tam WRC2 vyhrát. Hlavní je, aby si v cílových rozhovorech odpustil vaginální opisy a jiné vulgarismy…

Nejlepší bilanci si i nadále udržuje se svými dvěma starty a dvěma vítězstvími Esapekka Lappi. Jeho Volkswagen Polo GTI R5 ale v Estonsku nepojede a pro naplnění maximálních sedmi startů by pak Fin musel odjet všechny zbylé podniky. To se ale moc předpokládat nedá, penězi nazbyt Lappi zrovna neoplývá. Pokud se nic nezmění, tak se s ním v bojích o titul úplně počítat nedá. Na druhou stranu by se Finův další start hodil stáji Movisport SRL, která se momentálně dělí o vedení v týmech s Toksportem WRT. Nikolay Gryazin nedávno zvítězil v evropské Rally Liepaja odehrávající se na podobném typu trati a jeho Volkswagen Polo GTI R5 bude jistě i ve Finsku zaujímat přední příčky. Ne vždy se však ruskému jezdci povede dojet do cíle, což letos ukázal v Chorvatsku. Bodoval tak jen třetím místem ve Finsku a čtvrtým v Portugalsku. Na vítězství v týmech by jistě rád dosáhnul i M-Sport, ovšem jeho nejlepší pilot z WRC2 Suninen po dvou druhých místech tentokrát osedlá Fiestu WRC. Do Fiesty Rally2 se tak vrací nadějný mladík Fourmaux, kterému to ale letos jde výrazně lépe se silnějším WRC. Estonsko svým profilem trati není úplně jeho šálkem kávy a navázání na nejlepší letošní výsledek, druhé místo v Monte Carlu, by bylo velkým překvapením. Tom Kristensson s druhou Fiestou Rally2 v barvách M-Sportu bude hlavně chtít dojet do cíle. Během svých dosavadních dvou startů ve WRC2 v Chorvatsku a Portugalsku pokaždé havaroval. Situaci ve WRC2 budou chtít okořenit rovněž jezdci Hyundaie, který bude do týmového hodnocení usilovat o body teprve podruhé. Vývoj nové i20 N Rally2 se trochu protáhnul a obě severské posádky se budou muset spolehnout na starší techniku. I s ní ale Jari Huttunen dokázal vyhrát na Sardinii, takže v jemu určitě bližšímu Estonsku bude platit za ještě většího favorita. Po nevydařeném africkém startu s WRC se do slabší R5 vrací Oliver Solberg, který v loňské Rally Estonia porazil všechnu konkurenci v hodnocení WRC3. Letos si zatím připsal body jen za páté místo na Sardinii. Role černého koně se na své domácí půdě jistě rád zhostí Georg Linnamäe s Volkswagenem Polo GTI R5.

V druhém seriálu, který je určen jezdcům se speciály Rally2, ale startujícím soukromě, zatím kraluje Yohan Rossel s Citroënem C3 Rally2. Po vyhrané monacké soutěži přidal druhý triumf na Sardinii a mezitím ještě skončil na bedně v Chorvatsku a Portugalsku. Rally Estonia vynechá stejně jako jeho krajan Nicolas Ciamin, který se zatím s dalším Citroënem dostal na třetí příčku. Kajetan Kajetanowicz má oproti oběma Francouzům výhodu jednoho startu navíc. I když v Estonsku vyhraje a získá maximum bodů i na Power Stage, Rossela stejně nedostihne. Zatím polský pilot Škody Fabia Rally2 evo vyhrál v Croatia Rally a Vodafone Rallye de Portugal, ale na Sardinii o vedoucí příčku přišel po výletu mimo trať. Na rychlých pobaltských tratích, které nejsou zas tak vzdálené šotolinám jeho domácího Rajdu Polského, to ovšem nebude mít jednoduché. Domácí Egon Kaur bude s Volkswagenem Polo GTI R5 chtít minimálně navázat na druhou příčku z Laponska a naopak zapomenout na jezdecké chyby z Portugalska a Itálie. Před domácím publikem se rozhodně bude chtít předvést v nejlepším světle a o dvě příčky vylepšit loňskou třetí pozici, kterou tehdy ve WRC3 vybojoval se škodovkou. Právě do Fabií Rally2 evo v Estonsku usednou dva hodně rychlí Finové, kteří si to na domácích tratích rozdávají o titul, Emil Lindholm a Mikko Heikkilä. Velkou pozornost pak jistě diváci upřou směrem k jiné Škodě Fabii Rally2 evo, nápadně se svým designem podobající mistrovskému Citroënu z loňského evropského šampionátu. Hodně nápadná osoba bude sedět i za jejím volantem. Poškádlit soupeře ve WRC3 dorazí do Estonska úřadující mistr Evropy Alexey Lukyanuk, což pro něj bude první světový start za poslední čtyři roky.

Polovinu světového šampionátu máme za sebou, fanoušci Toyoty se jistě radují, zato ti od Hyundaie možná trochu propadají skepsi. Z nezávislého pohledu si jde přát jediné. Aby se situace ještě zdramatizovala a boj o titul se protáhnul až do úplně poslední rally. Asi málokdo by pak nepřál úspěch ideálně v podobě vítězství pro stranou stojící M-Sport. V Cumbrii už vyhlížejí budoucnost a o víkendu na festivalu rychlosti v Goodwoodu publiku předvedli testovací mulu nového hybridního speciálu pro příští rok, Fordu Puma Rally1. Pokud vše půjde hladce, čeká nás šest posledních soutěží pro speciály WRC. Garantovat dnes, že se odjede srpnová Ypres Rally v Belgii, kde rallysport poslední rok a půl živoří, nebo závěrečný podnik v Japonsku, kde už připravují z bezpečnostních důvodů Olympiádu bez diváků, to jde stěží. Nenechme si ale pandemickým strašením zhoršit náladu a vychutnejme si posledních šest soutěží s oblíbenými vozy WRC.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!