Oheň a voda

Zcela rozdílné pocity si z uplynulých dvou klání Mistrovství ČR v rally odnesli Martin Vlček s Karolínou Jugasovou.

Jejich boj proti přesile mladoboleslavských fabií přinesl na hustopečské rally desáté místo a cenné body do tabulky seriálu. Radost z příjemného svezení na tradičně dobře zorganizované jihomoravské soutěži však vystřídaly rozpaky z následující Rally Bohemia, na které posádce chyběl dobrý pocit z vlastního výsledku i z průběhu celého závodu. Oba závody byly v Martinově hodnocení jako oheň a voda.

„Vlčák“ si na svůj postupný přerod z ryzího závodníka na závodícího manažera již zřejmě zvykl, a tak prožíval poslední dny před startem Agrotec Petronas Rally Hustopeče s obdivuhodným klidem. Jeho „závodnička“ přitom po návratu ze šotolinové Sardinie, kde s ní Jari Huttunen opanoval kategorii WRC2 (a připsal si skvělé páté místo absolutně), vypadala zralá na lázně. Tým mistrů světa však občas dokáže zázraky a platilo to i v tomto případě. „Mechanikům patří obrovské poděkování za postavení téměř nového auta v rekordním čase. Po návratu týmu ze Sardinie to s hustopečskou rally nevypadalo vůbec dobře. Auto prošlo karosárnou, lakovnou a repasí agregátů dnem i nocemi. Pánové, děkuji a smekám,“ uznal kvality svých mechaniků „Vlčák“. Po tomto heroickém výkonu celého týmu Hyundai Kowax Racing už byla účast na rally mezi vinicemi třešničkou na dortu, kterou si oba členové posádky chtěli užít. Na první sekci páteční etapy sice špatně obuli a na „třicítkách“ se spíše klouzali, než závodili, ale jejich vyrovnaný výkon byl na členité trati silnou zbraní a Martinovi s Karolínou pomohl k solidnímu výsledku. Po první „erzetě“ začínali jako desátí absolutně a na této pozici zůstali až do sobotního cíle. „Každoročně obdivuji pořadatelský tým v Hustopečích. Dokáží udělat rally na pětníku, využít atraktivní rychlostní zkoušky s minimálními přejezdy a vše zvládnou organizačně na jedničku. Je vidět, že se organizací zaobírají aktivní závodníci, kteří stále nezapomněli, co se sluší a patří. Při těchto okolnostech se dalo i nesnesitelné vedro vydržet,“ uzavřel svoje hodnocení Hustopečí Martin. Doplňme, že jen o dvě místa za ním spatřil cílovou rampu další týmový Hyundai i20 R5, který řídil slovenský pilot Vladimír Hanuš.

Na nadcházející Rally Bohemia museli reprezentanti Hyundai Kowax Racing teamu opět vyrazit s jiným vozem, protože jejich „hustopečská“ i-dvacítka se tou dobou pečlivě připravovala pro Jari Huttunena na další světový podnik, tentokráte v Estonsku. Vůz, se kterým letos v Polsku závodí bratři Szejové, sloužil „Vlčákovi“ dobře, snad jen nastavení podvozku, zvolené pro páteční exhibiční klání v Sosnové, se pro sobotní technickou trať neukázalo být ideální. To se projevilo i na dosahovaných časech. Martin s Karolínou však po pomalejším začátku postupně stoupali výsledkovou listinou a v neděli ráno se dostali do první desítky. Bohužel, jejich cestu za zopakováním (či dokonce mírným vylepšením) hustopečského umístění zastavil na druhém ranním testu požár vozu. „Dnes už víme, co se stalo a proč jsme začali hořet. V hlavě motoru se odehrála totální zkáza a olej z motoru se nám dostal do výfuku, kde samozřejmě začal hořet. Setrvačností jsem dojel ke klukům z Autoklub Sport Rescue, a ti nás pohotově uhasili. Chtěl bych jim ještě jednou touto cestou poděkovat za záchranu auta,“ vrátil se k událostem z jedenácté „erzety“ Martin.

Předčasný konec v soutěži a pád na průběžné dvanácté místo v tabulce „velkého mistráku“ však nebyly jedinými důvody, proč se členové týmu vraceli z Mladé Boleslavi konsternovaní. „Nic z toho, co jsem vzpomínal v souvislosti s Hustopečskými, bohužel neplatilo na Bohemia rally. Festivalem promarněného času bych nazval klání v Sosnové. Shakedown o délce 900 metrů taky pobavil a ranní „rally ve vláčku“ centrem Boleslavi, to svět ještě neviděl. Chápu, že pro oko diváka je jízda v závěsu atraktivní, ale nemohlo to dopadnout jinak než rozbitým předním oknem. Po monočlánkové show z loňska jsem si myslel, že mě pořadatelé už ničím nepřekvapí. Na Moravě jsme taky měli rally, která žila ze setrvačnosti a historie. Šlo to s ní tenkrát pěkně z kopce, než se vyměnilo vedení…“

Další příležitost vidět Martina Vlčka s Karolínou Jugasovou v plném nasazení nabídne v sobotu 7. srpna jejich téměř domácí Rally Fulnek Odry, která bude dalším dílem seriálu jednodenních automobilových soutěží (Rallysprint série, Pohár 2+). Všechny fanoušky samozřejmě i nadále zveme ke sledování facebookových stránek „Hyundai Czech Racing“, kde jsou k dispozici nejnovější zprávy o aktivitách týmu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!