22. 7. 2021 09:27 − 2206× − 0

Třetí triumf polského šampióna v řadě

Předloňský mistr polského šampionátu zavítal zpátky na domácí tratě a zatím nenašel přemožitele.

O úvod letošní sezóny se u našich severních sousedů postarala dvojice šotolinových soutěží, litevská Rally Žemaitija a pak evropský Orlen Rajd Polski. Na obou rychlých šotolinách se z vítězství radoval Mikolaj Marczyk, který vedle evropských startů se Škodou Fabia Rally2 evo přidal do programu i boje na domácích kolbištích. Domácím jezdcům toužícím po zisku národního titulu tím pořádně zamotal hlavu. Vloni museli spolknout porážku od Fina Jariho Huttunena s Hyundaiem a letos to budou mít hodně těžké s jedním z momentálně nejrychlejších polských jezdců. V Litvě se jej snažil pořádně nahánět Grzegorz Grzyb pilotující obdobnou techniku, ale po vlastní chybě o šance na dobrý výsledek přišel. V okolí Mazurských jezer se mu ale podařilo vybojovat třetí příčku. Druhý tam i přes velké technické problémy v závěru rally, který se nesl v duchu dlouhého přejezdu do Varšavy, skončil Wojciech Chuchala. Mistr Polska z roku 2014 se po delší odmlce vrátil mezi polskou špičku a s Fabií Rally2 evo se řadí mezi největší favority na titul.

Třetí soutěží sezóny byl Rajd Nadwiślański, během kterého více než padesátka startujících posádek musela během jednoho dne zdolat trať se 119 ostrými kilometry. Chuchala na této rally startoval pouze jedinkrát a tehdy jí během své mistrovské sezóny dokázal vyhrát. Teď to pro něho byla první velká rally ve škodovce na asfaltu. Na rozdíl od soupeřů se sice vyhnul větším chybám a špatně zvolenému obutí, ale na lepší než třetí místo to nestačilo. Na záda mu usilovně dýchal Sylwester Plachytka, který stejně jako dalších šest pilotů z top ten pilotoval škodovku. V cíli jej od mistra z roku 2014 dělilo jen 4,4 sekundy. Ani ve třetí letošní soutěži se nedokázal pořádně prosadit úřadující slovenský vicemistr Kacper Wróblewski. Ve čtvrté zkoušce minul jednu odbočku, což jej stálo více než dvacet vteřin ztráty, a ani se úplně netrefil do volby gum. Do cíle dorazil až jako pátý. Na druhou stranu cíl spatřil, což se nepodařilo třeba Grzybovi. Ten vyhrál oba úvodní testy, ale v tom třetím musel zastavit kvůli defektu. S ulomeným kolem následně z rally odstoupil.

Do čela se dostal Marczyk a vedoucí příčku už neopustil. Po dvou pátých místech si výrazně vylepšil bilanci Tomasz Kasperczyk, který se svým Volkswagenem Polo GTI R5 narušoval hegemonii mladoboleslavských vozů. Druhá příčka celkově a k tomu jako bonus druhé místo v bodované Power Stage, to jsou pro jezdce VW slušné body. V Pulawách nemohl chybět ani triumvirát posádek s ryze domácími vozy, Fiestami Rally3 z dílen tamního M-Sportu Polska. Na obou šotolinách Lukasz Byśkiniewicz musel zdolávat Radoslawa Typu a vítězství si nakonec rozdělili rovným dílem. V Rajdu Polském Typa zvládnul odrazit i útoky juniorského mistra Evropy Kena Torna se stejnou technikou. Tentokrát ale hrál prim Byśkiniewicz, byť za ním Typa opět zaostával jen lehce. Nepodařila se mu však zrádná RZ 4, na kterou se částečně snesl déšť, a druhou pozici získal zpátky až v poslední zkoušce po problémech Kamila Bolka. Druhý triumf sezóny si každopádně připsal Byśkiniewicz.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!