12. 8. 2021 12:08 − 2629× − 0

Třetí rakouská soutěž bez elektriky

V druhém podniku redukovaného rakouského mistrovství se poprvé objevil v akci soutěžní elektromobil.

Za volant Škody Kreisel RE-X1 se posadil tamní nestárnoucí matador Raimund Baumschlager a hned na začátek novému projektu zajistil umístění na pódiu. Pokračovat v honu na spalovací konkurenci měl hned záhy v Hartbergerland Rallye, ovšem po změně pravidel a úpravě míst vhodných k nabíjení se tým rozhodnul neodstartovat. Oproti předešlé rally totiž nebylo umožněno nabíjení v přeskupení a uzavřeném parkovišti. V pondělí dva týdny po rally se sešla rally komise rakouské automobilové federace a úprava pravidel byla jedním z bodů. Nakonec se zúčastnění usnesli, že nabíjení ve zmíněných dvou místech umožněno bude, ale pod bedlivým dohledem komisařů. Na program se dostala i nešťastná Red Stag Rallye Extreme. Za vítěze totálně organizačně zpackané soutěže byl sice před několika týdny vyhlášen Simon Wagner, ale ani to se neukázalo jako definitivní. U dalšího zeleného stolu byl pro změnu vítězem vyhlášen jeho soupeř Hermann Neubauer.

Jelikož ale přímému rivalovi původního vítěze přiřkli vítězství zrušením posledních dvou zkoušek soutěže, její celková kilometráž se dostala pod 50% původní délky. Neubauerovo vítězství tak vlastně nemá vůbec žádnou hodnotu. Body se za takových podmínek neudělují. V týmu Zellhofer Motorsport se však vidiny bodů za vítězství svého svěřence nevzdávají. Po Neubauerově chybě v minulé rally to s jeho ambicemi na titul vypadá prachbídně a tak se ani není čemu divit. Nejprve však budou muset komisaře přesvědčit, aby neutralizovanou první zkoušku zařadily do výsledků jako odjetou a tím rally "prodloužit" nad oněch magických 50%. Otázkou je, zda ještě někdo bude mít vůbec náladu se tímto paskvilem dál zaobírat. Aktuálně je Red Stag Rallye Extreme v šampionátu jako nebodovaná a po nedávném zrušení na říjen plánované Niederösterreich Rallye do konce roku zbývá pouze jediný podnik, listopadová Rallye W4. To by znamenalo, že se tituly budou udělovat na základě pouhých třech soutěží. A to v AMF uznali, že není mnoho. Do kalendáře vložili nový podnik, německou ADAC 3-Städte Rallye u hranic s Rakouskem, která se má jet v půlce října. Teď se ale ještě ohlédněme za děním v Hartbergerland Rallye.

Po velké nehodě v Rallye Weiz se musel obejít bez Škody Fabia R5 Kris Rosenberger. Odstartoval tak se svým dalším vozem, Porsche 997 GT3. Z konce top ten jej druhý den vyřadila porucha techniky. Demolici tentokrát neušla jiná škodovka. V RZ 5 novou kastli po zničeném voze z chorvatského podniku MS pro změnu rozmlátil Johannes Keferböck. Jako nůž máslem mezitím soutěží procházel jiný pilot české techniky Simon Wagner. V delší úvodní etapě vyhrál všechny zkoušky a vyjel si na svého rivala Neubauera skoro dvouminutový náskok. Stejně jako se minule v Rakousku objevil s Fiestou Rally2 z Česka hostující Erik Cais, tentokrát s Fordem odstartoval německý host Dominik Dinkel. Jeho hlavním soupeřem byl jeho stájový kolega Neubauer, ale nakonec se mu nepodařilo jej porazit a musel se smířit se třetí příčkou. Rozvířit vody ve dvoukolkách přijel letos poprvé Luca Waldherr. S Opelem Corsa Rally4 vedl od začátku do konce a Rolandu Stenggovi se stejným strojem nadělil necelé dvě minuty. V absolutním pořadí obsadil Waldherr šesté místo. Wagner se ani v neděli nenechal na trati nachytat a další triumf byl na světě. K prvnímu rakouskému titulu už má pilot Škody hodně blízko.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!