16. 8. 2021 08:31 − 985× − 0

Ve Švédsku se konečně závodí

Až teď odstartoval ve Skandinávii národní šampionát, který měl podle původních plánů začínat jedinou zimní soutěží už na konci února.

North Rally Boden ale byla ze známých příčin, ze kterých byla v první polovině roku rušena většina soutěží po celém světě, také zrušena. Švédské mistrovství se tím scvrknulo na dvouměsíční pozdně letní pohár. Během srpna a září se mají odjet všechny čtyři plánované soutěže. Jako první na řadě byla Rally Killingen v regionu Värmland, který počínaje příštím rokem přišel o pořádání švédského podniku mistrovství světa. Pro posádky bylo připraveno devět rychlostních zkoušek o celkové délce sedmdesáti kilometrů. Při pohledu na startovní listinu je člověku až trochu líto, že se šampionát smrsknul na pouhá čtyři dějství. Taková konkurence ve švédském mistrovství za poslední leta k vidění nebyla. Vloni jej ovládnul Per-Gunnar Andersson, který zůstal i pro letošek věrný Fordu Fiesta Rally2. Mattias Adielsson se vloni se Škodou Fabia R5 stal vicemistrem a letos by to s Fiestou Rally2 rád dotáhnul až k titulu absolutnímu.

Na domácí půdu ale zavítal také vicemistr WRC2 Pontus Tidemand, který bude se Škodou Fabia Rally2 evo velkou hrozbou pro všechny soupeře. Letos tomu je právě deset let, co Tidemand ovládnul švédský šampionát. Aby těch zajímavých jmen nebylo málo, šampionátu se letos bude účastnit i juniorský vicemistr světa z roku 2018 Dennis Radström. Jako techniku zvolil Volkswagen Polo GTI R5. Celkově se na start Rally Killingen postavilo pětadvacet speciálů Rally2 a to včetně pětice Mitsubishi Mirage R5 s národní homologací. Posádky Mitsubishi ale v rally významnější roli nesehrály, když nejrychlejší z nich do cíle dojela až na dvaadvacátém místě za několika dvoukolkami. Nejrychlejší dvoukolku v rally pilotoval Patrik Flodin a šlo o jeho legendární Volvo 940. Právě Flodin a s ním ještě někdejší juniorský mistr Evropy Emil Bergkvist se divákům předvedli v netradičních vozech. Bergkvist dostal k dispozici Audi A1 R4 z dílen Mattiase Ekströma a shodou okolností byl v rally jeho hlavním soupeřem právě Flodin. Jejich interní duel probíhal těsně za branami top ten a teprve v posledním testu pro sebe vítězství ukořistil Flodin. A to před startem Bergkvist prohlašoval, jak by se rád popral o bednu. Ekström pak před debutem nové techniky věřil alespoň v nejlepší pětku.

Špatnou nohou do rally vstoupil Adielsson, který Fiestu Rally2 poprvé řídil před dvěma měsíci ve Växjö. Ale to byla tehdy asfaltová soutěž. Teď na šotolinu zvolil špatné nastavení a ještě se v RZ 2 přetočil, což jej stálo více než půl minuty času. V další části soutěže tak musel Adielsson zapracovat na nastavení a ještě se prokousat zpátky do top ten. Rychlost v sobě i ve voze ale našel a potvrdil ji třetím nejrychlejším časem v závěrečné bodované Power Stage, kde se díky rychlému času posunul na konečnou šestou příčku. Od páté škodovky Thomase Thunströma jej navíc dělilo jen osm desetin. V úvodu rally o sobě dával hodně hlasitě najevo loňský mistr kategorie určené produkčním vozům Jari Liiten. Sedmadvacetiletý pilot Škody Fabia R5 se až do čtvrtého testu držel na skvělém třetím místě. Do cíle se ale po nárazu do kamene v RZ 6 bohužel nedostal. Tidemand do Kilu přijel s jasným cílem poprat se o vítězství. Za slunečného počasí na suché šotolině to ale měl jako první na trati hodně těžké a od začátku až do konce zůstal v závěsu za vítězem. Nakonec se mu nepodařilo vyhrát jedinou z devíti zkoušek, alespoň však odolal tlaku ze strany Radströma. Mladý Švéd si zvykal na novou techniku, se kterou zatím odjel jen tři menší švédské sprinty. V závěrečné Power Stage nechybělo mnoho a získal by maximum bodů. Souboj o nejrychlejší čas tam prohrál o pouhou desetinu vteřiny. Jako správný šampión do rally vstoupil Andersson, který od začátku vyhrával jednu zkoušku za druhou. Nakonec zůstal poražený jen v RZ 7 a domů si vedle jasného triumfu odváží díky vyhrané Power Stage i maximum bodů.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!