Z bagru na závody a zase zpět

Reprezentanti stáje Hyundai Kowax Racing letos přitahují infarktové situace.

Ani na prvním ročníku Rally Fulnek Odry neprobíhal nejtěsnější souboj s časem na trati, nýbrž v dílně před startem při odstraňování šrámů, které týmová „í-dvacítka“ utrpěla na soutěži mistrovství světa v Estonsku. Scénář byl podobný jako na Šumavě nebo v Hustopečích. Mechanici odvedli velký kus práce a doslova za pět minut dvanáct předávali dokončený vůz svojí posádce. Zkrácená doba na přípravu se ale na formě techniky zákonitě musela projevit a když připočteme stav motoru těsně před repasí, Martin Vlček s Karolínou Jugasovou byli ohledně svých ambicí tentokrát skromní.

„Letos mám snad více odjeto v bagru než za volantem závodního auta,“ glosoval Martin svoji předzávodní přípravu. „Účast na našem domácím podniku ve Fulneku byla ohrožena od momentu havárie Jariho Huttunena v Estonsku. Jen co se auto dokutálelo, došlo mi, že bude zřejmě problém. Ale to, jestli je oprava stihnutelná nebo ne, se v našem týmu počítá na hodiny, nikoliv jen na dny. Kluci řekli: zkusíme to do přejímky. Slib splnili a dorazili na čas, ale vyžádalo si to svou daň. Potřebné náhradní díly z Německa nedorazily a bylo potřeba hledat alternativní řešení. Motor trošku skomíral a v závěru soutěže mi na displeji psal i různé zneklidňující vzkazy,“ líčil technické patálie se svým Hyundaiem i20 R5 „Vlčák“.

„Vlčákově“ jízdě nechyběla obvyklá dávka razance a zejména v serpentinách oderské „erzety“ vlála záď jeho hyundaie v širokých smycích. Motor však nebyl v kondici, která by umožňovala souboj o medaile, a tak se Martin s Karolínou soustředili na vyrovnanou partii s Karlem Trněným v souboji o páté místo. Zatímco první polovinu závodu zvládl lépe zkušený meclovský pilot, ve druhých průjezdech se začínala karta obracet. Před poslední „erzetou“ stáhl „Vlčák“ svůj odstup na 2,8 sekundy, a jelikož byl na Odrách v prvním průjezdu rychlejší než Trněný, ve finiši si věřil. Vyrovnaný duel o pátou příčku však stejně jako v případě souboje o vítězství rozhodla havárie prvního vozu na trati a zrušení rychlostní zkoušky pro všechny startující. Výsledkem snažení Martina Vlčka s Karolínou Jugasovou se tak po Bisahově odstoupení stalo páté místo absolutně. „Jelikož jsme jeli v úvodu prakticky bez ALS a v závěru mi auto vytrvale signalizovalo, ať ho už nechám, tak musíme být s výsledkem spokojení. Rád bych poděkoval především mechanikům a celému týmu za jejich práci, se kterou jim teď momentálně nejsem schopen pomáhat. Doba si totiž žádá a já se musel konečně pustit do budování nového firemního zázemí,“ doplnil „Vlčák“, který se nedlouho po protnutí cílové pásky opět přepnul do budovatelské nálady a vrátil se na nedalekou stavbu. A protože Karolíně bylo sobotních šest „erzet“ málo, vyzkoušela si práci v jednom z bagrů také.

Body z Rally Fulnek Odry pomohly Martinu Vlčkovi s Karolínou Jugasovou k průběžné deváté pozici v tabulce Poháru 2+. Jakkoliv toto skóre nemusí působit příliš povzbudivě, minimální rozdíly mezi čtvrtým a třináctým místem dávají tušit, že do konce sezony stále bude o co bojovat. Ještě před dalším podnikem sprintového seriálu, který přivítá Vyškov, se však reprezentanti týmu Hyundai Kowax Racing vydají vstříc tuzemskému vrcholu sezony, kterým bude v termínu 27. – 29. srpna Barum Czech Rally Zlín. A jelikož k velkým závodům patří i velké premiéry, Martin Vlček s Karolínou Jugasovou se ve Zlíně premiérově posadí do čerstvého přírůstku v týmovém arzenálu – Hyundai i20 N Rally2, který bude obléknut do nového designu. Mezi přihlášenými jim patří startovní číslo 21.

Komentářů celkem: 2
19. 8. 2021 22:03
2 0
Tak to startovní číslo na Barumce je sen smajlík Budu držet palce, poslední Barumku jsme ukončili oba havárií na poslední RZ smajlík tak tentokrát až do cíle s novou károu!
20. 8. 2021 19:06
0 0
Jak už jsem to myslím někde psal, můj pocit či dojem je , že jste se oba stali obětí stroboskopického efektu svítícího slunce přes větve stromů, který při únavě jezdce či nějaké i vrozené dispozici nebo věku může způsobit na okamžik slepotu nebo i mírně hypnotický stav, tedy jezdce na malý okamžik trochu uspat.
Sám jsem to na sobě před lety zažil, ale moje auto je "naštěstí " o hodně pomalejší , než R5, tak jsem to ustál. Snad to částečně odstraňují polarizační brýle.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!