20. 8. 2021 10:45 − 11820× − 15

Nová generace vozu ŠKODA FABIA ve verzi Rally2 vstoupila do fáze testování

Budoucí rallyový vůz vychází ze zcela nové generace vozu ŠKODA FABIA určené pro běžné silnice, který právě vstupuje na mezinárodní trhy.

› Probíhá rozsáhlý testovací program na asfaltových a šotolinových tratích › Vůz značky ŠKODA, který mnohokrát získal titul mistra světa ve své kategorii, se během 120. roku působení společnosti v motorsportu připravuje na svoji další úspěšnou etapu

Mladá Boleslav, 20. srpna 2021 – ŠKODA Motorsport intenzivně vyvíjí rallyovou verzi zcela nového modelu ŠKODA FABIA. První prototyp budoucí verze Rally2 vozu ŠKODA FABIA byl již testován na asfaltových a šotolinových tratích v České republice, Francii a ve Španělsku. Na světové trhy právě přichází nová generace modelu ŠKODA FABIA. Stejně jako je tomu u sériové verze, tak i odvozený rallyový speciál přechází ze třetí na čtvrtou generaci a ŠKODA Motorsport již zahájila testování budoucího vozu ŠKODA FABIA ve verzi Rally2. První prototyp se nedávno představil na šotolinových a asfaltových rychlostních tratích v České republice, Francii a ve Španělsku.

„Zcela nový vůz ŠKODA FABIA pro kategorii Rally2 vstoupil do fáze vývoje a testování. Naši technici naštěstí mohou stavět na rozsáhlém know-how a zkušenostech z probíhajícího projektu ŠKODA FABIA Rally2 evo, který je stále velmi úspěšný po celém světě,“ komentuje situaci Michal Hrabánek, vedoucí ŠKODA Motorsport.

Next generation ŠKODA FABIA in Rally2 version from ŠKODA VIMEO PRO on Vimeo.

Od dubna 2015 získala ŠKODA FABIA více rallyových trofejí než kterýkoliv jiný vůz této kategorie. Počínaje verzí označovanou R5, která byla později přejmenována na Rally2, nasbíral český rallyový vůz do dnešního dne devět titulů v podpůrných kategoriích FIA Mistrovství světa v rallye, zvítězil v mnoha regionálních a národních mistrovstvích, získal téměř 1400 vítězství v absolutním pořadí i ve své třídě a téměř 3300 umístění na stupních vítězů po celém světě. Rallyová verze vozu ŠKODA FABIA je úspěšná i z obchodního hlediska. ŠKODA Motorsport již prodala více než 400 kusů variant R5, Rally2 a Rally2 evo.

Nová generace vozu ŠKODA FABIA ve verzi Rally2 je podle předpisů FIA opět poháněna zážehovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, který je spojen s pětistupňovou sekvenční převodovkou a pohonem všech kol s mechanickými diferenciály.

Komentářů celkem: 15
20. 8. 2021 11:29
1 0
A zrovna v teto tiskovce jsem doufal, ze bude informace o startu se st.cislem 0 za tyden na barumce smajlík
20. 8. 2021 13:07
0 1
stanm3: jako sen fanouška dobré, ale pokud to vemeš čistě z praktického hlediska, proč by to dělali? Ještě by mi to dávalo smysl na Bohemce.
20. 8. 2021 13:33
0 0
Tak udelali to tak s Fabii S2000 i s Fabii R5, tak se to celkem nabizi.
20. 8. 2021 13:39
0 0
Tak z praktického hlediska je to jasné, mohli by porovnat časy se zbytkem. A ta konkurence je větší než na Bohemce..
20. 8. 2021 13:58
0 0
Bylo by to pěkný zpestření,ale k tomu asi nedojde,oni 100% při testech jezdí i s dosavadní Fabií Rally2 Evo a mají tak přímé porovnání a pokud je s tím Honza rychlejší než se stávající, není moc důvod tahat to na takový test
20. 8. 2021 15:32
0 0
Smysl by to samozřejmě mělo. Za prvé už to udělali. Za druhé i tehdy měli přece srovnání. V době S2000 asi zhusta testovali proti Kopeckého Peugeotu. V pozdější době určitě jezdili s tehdy novou R5 proti osvědčené S2000. A přesto na Barumce startovali v rámci testů.
Třeba přijedou i letos s Meekemsmajlík
20. 8. 2021 15:53
0 2
U Meeka je osemetna otazka, kolik testovacich km by na Barumce odjel smajlík
20. 8. 2021 16:40
0 0
Pelikan: Tenkrat tolik podkladu nebylo, vim to, byl jsem jeden z mnoha v 2008 se stopkami v ruce na trati BR pro ŠM a pak to pro ne i analyzoval. Docela to uteklo od te doby. Ted je soucasne auto asi nejlepsi benchmark…smajlík
20. 8. 2021 20:03
0 0
To JVK:
To ti věřím, že v roce 2008 tolik info nebylo. A přesto testovací mula R5 v karoserii S2000 jela na Barumce o pár let později. A to už ŠM měla určitě dost dat z provozu S2000 a tedy mohla dost dobře porovnávat na soukromých testech.
Asi letos ten hybrid na Barumce nepojede. Já jen že smysl by to mělo jak ukázali v minulých letech.
20. 8. 2021 20:15
0 0
Jaký hybrid? smajlík
20. 8. 2021 21:13
0 1
Hybrid na Barumce určitě nebude, ty totiž mají začít jezdit až za dva roky..
21. 8. 2021 00:54
1 0
Pokud pojede auto jako nulka muze to byt cokolv i hybrid. Upřímně kdo věří, že v roce 2023 někdo povolí homologaci vozu se spotřebou 50 - 60 l/100 km?
To vše pod křídly eko zelené matky VW ?
smajlík
21. 8. 2021 03:00
0 0
Proč by jako nulka jel hybrid, když ještě ani nejsou známé regule pro hybridní Rally2?
22. 8. 2021 07:41
0 0
Já tomu věřím že v roce 2023 budou jezdit,ale necháme se překvapit.Doufam.
22. 8. 2021 12:40
0 0
Ano, já taky věřím že budou v roce 2023 jezdit (minimálně Fordy, zbytek spíš ještě chvíli počká). Jen říkám, že je moc brzo na to, aby se testovaly teď, když ještě ani nejsou regule.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!