Luboš Tenkl - eWRC.cz
20. 8. 2021 15:35 − 4593× − 2

Tenklův BMW M3 ozdobí Star Rally Historic na Barumce

Luboš Tenkl s Jiřím Radou odstartují ve Zlíně do historické části Barum Rally s krásným BMW M3 tentokrát s novým motorem.

Závodník Luboš Tenkl se pravidelně účastní soutěží Mistrovství české republiky v rally a Sprintrally se svým BMW M3 E30 obvykle zařazený do pole soudobých automobilů tak, aby mohl jet v poli ostatních soutěžících podle výkonnost. U Luboše Tenkla je dobře známý jeho negativní názor na rozdělená pole soudobých a historických automobilů, ale tentokrát u nadcházející Barum Rally udělá výjimku. „Ve Zlíně jsme se přihlásili mezi historiky do Star Rally Historic. Důvodů to má hned několik, ale ten hlavní asi je, že se příliš necítím na kompletní porci kilometrů, kterou náročná Barumka má pro soudobá auta. Už je to na mě i moje auto dost a já si soutěže v poslední době hlavně užívám. Dalším důvodem je fakt, že ve Zlíně na Barumce jedou historici vlastně samostatný vložený závod, který je ale perfektně připravený a zorganizovaný. Vše začíná tím, že servisní zónu máme vlastně na lepším místě než moderní auta a oproti průmyslové zóně v Otrokovicích jsme přímo ve Zlíně na dohled od páteční Superspeciáky na autobusáku. Po tom, co jí absolvujeme se můžeme jít i s mechaniky ještě dívat a užít si atmosféru a vidět naše soupeře a kamarády na trati. Ve Zlíně totiž historici vlastně na autobusáku program zahajují a až po legendách a historicích přijdou na řadu soudobá auta, která startují od nejvyššího startovního čísla a show tak graduje. To se mi ve Zlíně líbí a ta atmosféra je tam neuvěřitelná. Už jen kvůli fanouškům a show na autobusáku za to soutěž stojí. Je pro mě osobně také důležité, aby naše auto jelo na rychlostní zkoušce, kde jsou diváci. Dáváme do závodění spoustu vlastních peněz, ale máme i sponzory, kteří chtějí být vidět. To je bohužel u historiků obvykle problém, protože jedou až úplně vzadu a mnohdy na ně diváci ani kamery nečekají. Sponzorům se pak špatně vysvětluje, že závodění s historikem lidi baví, když vidí fotky a videa s prázdnými diváckými místy. Na Barumce jedeme vpředu ve Zlíně a i všude jinde je dostatek diváků,“ vysvětluje Luboš Tenkl svůj dočasný návrat mez historiky a dodává: „Star Rally Historic ve Zlíně má svoje kouzlo a patří mezi nejlepší závody u nás. Je jen škoda, že se na start nepodařilo přilákat více jezdců ze zahraničí s pěknou technikou. Byla by to pak úplná bomba a diváky by to bavilo. Osobně se domnívám, že to může být tím, že na Barumce se jede po hodně rozbitých úsecích erzet a to historici nemají rádi. Při prvním ročníku Rally Star Historic do Zlína přijeli i závodníci ze zahraničí, ale když pak viděli, po čem se jede, tak si to příště rozmysleli a to je škoda.“

Barum Rally Zlín a její Star Historic Rally bude letos také první soutěží, kde vedle Luboše Tenkla usedne spolujezdec Jirka Rada, který nahradí spolujezdeckou legendu Jirku Horáka. „Jirka Horák, který mě navigoval v poslední době, se rozhodl svou kariéru spolujezdce pověsit ze zdravotních důvodů na hřebík. Strávili jsme spolu hodně času a Jirka je kamarád, se kterým máme hodně za sebou. Chci mu moc poděkovat, za jeho dosavadní působení v našem týmu a popřát mu všechno nejlepší a hlavně zdraví v jeho životě, který si umí jako správný sportovec pořádně užít. Teď do konce roku jsem se dohodl s Jirkou Radou, který u nás v týmu dělá už roky mechanika a jako spolujezdec má také hodně zkušeností. Na příští sezonu ale už vyjednávám se spolujezdkyní, se kterou bych se měl představit už v Praze na rallysprintu,“ dodává tajemně Luboš Tenkl ke změně na sedadle spolujezdce.

BMW M3 z té nejlepší série E30, se kterým už dlouhou dobu Luboš Tenkl závodí, přijede do Zlína s fungl novým srdcem, které se bude na rychlostních zkouškách v okolí Zlína cítit jako doma. „Na předchozích závodech nás trápil motor našeho auta, který pocitově nejel tak, jak bychom si představovali. Domluvili jsme se na spolupráci s Vančík Motorsport, kam jsme motor poslali a tam odvedli perfektní práci. Při rozebírání se zjistilo, že motor nebyl sestaven a naladěn tak, jak by měl a celou dobu jsme jezdili s o dost nižším výkonem. Jára Vančík motor sestavil nový, vyrobil nové sání a dodal kompletní výfuk, nové vačky a motor se chová teď úplně jinak. Výkon je konečně tam, kde jsme ho chtěli mít a průběh kroutícího momentu je perfektní. Z auta mám úplně jiný pocit a jsem rád, že jsme se spojili přímo s Jardou Vančíkem, který je na motory absolutní špička.“

Největší motoristická akce roku 2021, Barum Czech Rally Zlín a Star Rally Historic odstartuje už v pátek 27. srpna. Tak jestli máte rádi vůni spáleného benzínu, nezapomenutelnou atmosféru a úžasnou diváckou kulisu, dojeďte určitě tento víkend do Zlína a nevynechte rozhodně diváckou Superspeciálku v ulicích Zlína, která soutěž v pátek večer zahájí. Luboš Tenkl s Jirkou Radou a s BMW M3 se budou snažit dostat diváky do varu na autobusáku i na dalších rychlostních zkouškách, které na účastníky Star Rally Historic, čekají.

Komentářů celkem: 2
23. 8. 2021 22:13
0 2
Bavorák jakokaždý druhý, nevím co z toho Leoš dělá vědu. Nebo když už se necítí na závodění tak se potřebuje zviditelnit jinak??smajlík
25. 8. 2021 18:17
1 0
kamarad: sedni si do jakéhokoliv auta a jeď se předvést na RZ, klidně jen na star do Zlína.......... .
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!