23. 8. 2021 22:05 − 2530× − 0

Druhé vítězství nového Hyundaie

V belgickém podniku mistrovství světa zažil nový stroj i20 N Rally2 vítěznou premiéru, ale také svým posádkám hodně zavařil.

Oliver Solberg se sobotou probíjel bez posilovače řízení a na jejím konci pak stejně musel odstoupit. Jari Huttunen se naštěstí do tak velkých problémů nedostal a i přes několik proražených gum cíl spatřil a do hodnocení WRC2 si ještě k tomu připsal maximum bodů. Opravený Solbergův vůz se o minulém víkendu objevil na jihu Evropy, když se za jeho volant poprvé posadil Andrea Crugnola. Úřadující mistr Itálie sice letos znovu absolvuje hlavně prvoligové mistrovství C.I.R., ale teď si odskočil do šampionátu původně koncipovaného pro speciály WRC. Ty se z něho ale začínají vytrácet a na start páté letošní rally se nepostavil ani jeden. Debut nové techniky Rally2 korejské značky však byl pro tradiční Rally del Friuli Venezia Giulia dobrým lákadlem. O body si to spolu ale rozdali jiní dva jezdci ve vozech této kategorie. Šampionátu zatím vévodí Andrea Carella, který si tak na svou Škodu Fabia Rally2 evo nalepil startovní číslo 1. S dvojkou pak startoval vítěz Rally di Alba a průběžně třetí muž pořadí Luca Rossetti. Ten se svým startem se starší verzí R5 od Hyundaie postaral o zajímavý duel staré techniky s novou.

Na severoitalské asfalty vyrazil i třetí nejrychlejší muž italského mistrovství roku 2013 Alessandro Perico. V posledních letech se žádného uceleného programu neúčastní a letos Škodu Fabia Rally2 evo na soutěžní tratě vytáhnul vůbec poprvé. Hned na první rychlostní zkoušce dokázal svého značkového kolegu Carellu porazit a usadil se na třetí příčce. Lídr mistrovství dokázal Pericovi porážku vrátit až v druhé polovině jednodenní rally a ani rychlejší čas v závěrečném testu mu už k posunu na třetí místo nepomohl. Perico se po několikaměsíční pauze vrátil za soutěžní volant a hned si mohl vychutnat šampaňské pro trojici nejlepších. Boj o vítězství si však pro sebe rezervovali jezdci ve vozech korejské značky Hyundai. Crugnola s novotou vonící i20 N Rally2 začal časem takřka o deset vteřin rychlejším. Rossettiho ztráta po druhé zkoušce začala nebezpečně atakovat čtvrt minuty. Na třetím testu se ale někdejšímu italskému šampiónovi podařilo srazit ji na polovinu. Crugnola zajel nejrychleji hned v dalším testu a i přes pomalejší časy oproti soupeři v posledních dvou zkouškách už o vítězství nepřišel. Nová technika z Alzenau tak i při druhém startu sbírala vavříny, ale daleko těžší zkoušky ji teprve čekají. Rossetti se starší verzí i20 sice na vítěze ztratil přesně čtvrt minuty, ale o maximum bodů do šampionátu nepřišel.

Stav šampionátu: 1. Carella 54, 2. Rossetti 45,75, 3. Pedersoli 45, 4. Gino 28,5, 5. Fontana 27, 6. Testa 25,5

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!