24. 8. 2021 19:15 − 979× − 0

Iván Ares se konečně dočkal

Španělskému superšampionátu po pěti podnicích jasně vládnul vítěz tří z nich, José Antonio Suárez.

Pilot Škody Fabia Rally2 evo nevyhrál pouze první letošní šotolinovou soutěž a pak Rally Villa de Adeje, které se vůbec nezúčastnil. Na Tenerife neodcestoval ani jeho největší soupeř a další velký favorit na zisk titulu Jan Solans, který kromě této rally nestartoval ani v následující šotolinové Rally da Auga. Minulý měsíc se už Rally de Ourense zúčastnil, ovšem žádný velký výsledek si tam nevyjel. Kvůli dvojici defektů se musel pilot Citroënu C3 Rally2 smířit s nelichotivou osmou příčkou a dalším zvýšením odstupu za vedoucím Suárezem. Zezadu se tak k němu už začal bodově dotahovat šampión z roku 2017 Iván Ares, který si prožil nepovedený vstup do nové sezóny. V obou posledních podnicích ale dojel na druhém místě a k druhému místu tak mířil i v průběžném pořadí. Souboje této trojice o vítězství se obecně očekávaly i v šesté soutěži, Rallye de Ferrol. Minimálně na bednu si ale dělal zálusk zajímavý host z evropského šampionátu, ve kterém momentálně drží skvělou třetí příčku. Efrén Llarena je letos hodně dobře rozjetý a na domácí půdě pro něj neměl být ani žádným velkým handicapem fakt, že startoval se starší verzí Fabie R5.

O to větším překvapením bylo při takové konkurenci držení třetí příčky po první etapě Javierem Pardem, který jako obvykle reprezentoval barvy stáje Suzuki Motor Ibérica, hlavního sponzora soutěže. Smůla soupeřů mu vynesla po pátku tuto skvělou pozici, kterou si ale moc dlouho neudržel. Hned v druhé sobotní zkoušce nedokázal se Swiftem R4LLY S uhájit náskok před konkurenceschopnější technikou Rally2. Do cíle Pardo tedy dojel jako čtvrtý a s více než minutovým odstupem za ním pak spatřil cíl i jeho stájový kolega Joan Vinyes. Vedení se podle očekávání ujal hned v prvním testu Suárez. Dění na dalších rychlostních zkouškách ale ukázalo, že tentokrát se žádná jeho dominance odehrávat nebude. Ve druhé zkoušce zajel nejrychlejší čas Solans a ve třetí pak Ares, který dokázal vedoucího muže stáhnout na rozdíl pouhých šesti desetin. Nejdůležitější momenty se pak odehrály v posledním testu první etapy. Suárez se dostal do problémů s brzdami a do cíle pak ještě k tomu dojel na defektu. Ztráta přes půl minuty jej srazila z první příčky na čtvrtou. Defekt v dřívější části testu připravil ještě o daleko více času Solanse a ten se propadnul dokonce až na sedmé místo.

Vítězem úvodní etapy se tak stal místní pilot pocházející z Galicie Ares. Se svým Hyundaiem i20 R5 odjížděl do druhého dne s náskokem 22 sekund na Llarenu. Účastník mistrovství Evropy si v sobotu počínal zdatněji než vedoucí pilot a během čtyř testů snížil své manko na méně než polovinu. Měl však smůlu, že do konce rally zbývalo odjet poslední rychlostní zkoušku. A na jejích necelých jedenácti kilometrech by musel být o skoro vteřinu na kilometr rychlejší, aby smazal i zbylých 9,2 sekundy. Na samotně bodovaném testu se však Ares vybičoval k lepšímu výkonu a soupeře ve škodovce porazil. Jeho letošní výkony mají i nadále vzestupnou tendenci a po dvou druhých místech přišlo první vítězství. Naopak do větších a větších potíží se dostává Solans pilotující mistrovskou techniku loňské sezóny. Dvě rally zcela zničené defekty a minimum získaných bodů jej už srazily za Aresova záda. Tentokrát ke ztrátě zapříčiněné defektem přibral ještě osmdesát vteřin v penalizaci a do cíle dojel až jako sedmý. Suárez si se ztrátou z pátku poradil lépe, v sobotu vyhrál většinu rychlostních zkoušek a probojoval se alespoň na třetí místo.

Stav šampionátu: 1. Suárez 173, 2. Ares 127, 3. Solans 110, 4. Vilariňo 65, 5. Eizmendi 56

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!