26. 8. 2021 08:59 − 1983× − 1

Skandinávská asfaltová perla

V našich zeměpisných končinách toužíme po šotolinové soutěži jako po něčem výjimečném a neobvyklém.

Ve Skandinávii to mají naopak a něčím zcela neotřelým jsou pro ně naopak asfaltové rally. Zatímco ve finském mistrovství si zpestřují vloženými asfaltovými úseky šotolinové soutěže, v Norsku národní mistrovství obsahuje i jednu ryze asfaltovou rally. Její zařazení do kalendáře tak nabourává severský stereotyp v podobě první části šampionátu odehrávající se na sněhu a ledu a druhé pak na šotolině. Vzhledem k letošním problémům se stále nedořešenou epidemií se teď v srpnu v Norsku odehrál teprve třetí podnik šampionátu. Po sněhové KNA Rally Finnskog a šotolinové Aurskog-Høland Rally to byla asfaltová KNA Sommer Rally Grimstad. Předloni ji za volantem Volkswagenu Polo GTI R5 vyhrál Ole Christian Veiby a na startu nechyběl ani letos. Tentokrát ale samozřejmě dorazil s Hyundaiem i20 R5, se kterým absolvuje i své zahraniční starty. Opačným směrem k německé technice se vydal Frank Tore Larsen a po první dvojici podniků měl stejnou bilanci jako Marius Aasen se Škodou Fabia Rally2 evo. Jedno vítězství a jedno druhé místo. Jen na záda se jim zatím dívá úřadující mistr Anders Grøndal, který s Fordem Fiesta Rally2 bral body za čtvrté a třetí místo.

V Rally Grimstad začal Grøndal druhým nejrychlejším časem, ale už v druhé zkoušce jej potrápil defekt. S pneumatikami se posádka Fordu potýkala i ve zbytku úvodní sekce a nakonec mohla mluvit o štěstí, že neztratila více než pár desítek sekund a dojela až do servisu. Jejich problému využil Aasen, který se posunul před servisní přestávkou na třetí příčku. S Grondalem to ale neměl jednoduché a odpoledne se znovu propadnul za něho. Maximální úsilí jej dohnat vyústilo v havárii v sedmém testu. Grøndal už pak nebyl nikým významně ohrožován, na nejrychlejší dvojici nestačil a musel se smířit s druhým bronzem v řadě. Aasenovo odstoupení hrálo podstatnou roli pro Larsena, jeho nejbližšího soupeře v šampionátu. Pilot Volkswagenu vyhrál druhý test a dopolední sekci zakončil s mankem deseti vteřin na vedoucího Veibyho. Larsen se během zrádné asfaltové rally nevyhnul ani defektu a výletu mimo trať a po odstoupení svého velkého rivala už mohl zvolit klidnější jízdu. Soutěž dokončil se skoro půlminutovým odstupem na druhé příčce. Veiby vedl od samého začátku rally a své vedení dokázal přetavit ve vítězství. Na rychlé asfaltové trati dosáhnul rychlostního průměru 120 km/h.

Komentářů celkem: 1
26. 8. 2021 11:42
0 0
Žádná Fábia ve vysledcích národního mistráku, tak už jsem dlouho neviděl!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!