27. 8. 2021 07:53 − 442× − 0

Argentinská nejistá sezóna

Argentinci svůj šampionát pro jistotu rozjeli hodně brzy a hned dvojitou soutěží na začátku února.

Třetí podnik byl na programu na začátku března a v tomto případě se už jednalo o klasickou nedělenou soutěž. Sázka na brzký start Argentincům vyšla, protože od dubna začala být tamní epidemiologická situace kritická. Rally Argentina se sice odehrát mohla, ale vzhledem k uzavřeným hranicím by jako podnik mezinárodního šampionátu CODASUR moc nedávala smysl. Její pořadatelé se tak rozhodli podnik odložit na podzim. Dnes po oznámení poslední verze kalendáře už ale víme, že se ani letos tato bývalá soutěž mistrovství světa neodehraje. O záchranu čtvrté soutěže národního mistrovství se pokusili pořadatelé z Baňado de Ovanta, ale ti už doplatili na stopku ze strany hygieny. Na začátku května se nepodařilo uspořádat ani Rally de Tucumán a šampionát se přepnul do čtyřměsíční hybernace. O restart se na začátku letních prázdnin postarala Rally de Cordóba, kterou vyhrál navrátilec do šampionátu, dřívější argentinský vicemistr Juan Manuel Marchetto. Double české značce Škoda pak zajistil Alejandro Cancio, který vystartoval jako hlavní favorit i do páté soutěže v Catamarce.

Během jarní pauzy změnil techniku a s ní také třídu, do které spadá, Marcos Ligato. Debut za volantem Citroënu C3 Rally2 mu ale v Cordóbě zrovna nevyšel, když musel po prvním dnu odstoupit. Se třetím speciálem Rally2, Fordem Fiesta R5 se na start postavil Juan Carlos Alonso. Hodně početná zůstává i přes úprk některých posádek do silnějších vozů třída RC2B určená pro vozy Maxi Rally Turbo. Na start Rally de Catamarca se jich postavilo třináct. Štěstěna rozhodně nebyla nakloněná Federicu Villagrovi, který po třech pódiových umístěních z předešlých rally tentokrát se svou Toyotou Yaris MRT nespatřil ani cíl první etapy. Ještě o polovinu méně rychlostních zkoušek odjel jeho stájový kolega David Nalbandian. Zpočátku to vypadalo na jasnou dominanci vozů Volkswagen. Geronimo Padilla následovaný Gastonem Pastenem nedávali soupeřům šanci. To se ovšem změnilo v půlce etapy, kdy se Pasten s poškozeným vozem dostal do potíží a s takřka minutovou ztrátou se z druhé příčky propadnul až na čtvrtou. S náskokem skoro půl minuty na něj nastupoval do druhé etapy Miguel Baldoni v Chevroletu Agile MRT. Z dříve početné skupiny jezdců zůstal americké značce věrný jako jediný a tentokrát jej technika v pořádku dovezla až do cíle. O třetí místo se už Baldoni připravit nenechal. O vítězství ale v neděli probíhal lítý boj. Průběžně druhý Nicolás Díaz se rychle vykřesal ze sobotních problémů se svým Fordem Fiesta MRT a během první třech testů druhé etapy se dotáhnul na Padillu. Pilot Volkswagenu vyhrál předposlední test a už to vypadalo, že si vítězství nenechá ujít. Díaz mu ale v závěrečné zkoušce, která byla druhým průjezdem nejkratším úsekem celé rally, nadělil deset vteřin a vítězství vybojoval pro sebe. Padilla v průjezdech tímto úsekem nechal dohromady skoro půl minuty a to se pak těžko vyhrává.

V absolutním pořadí kraloval prvnímu dni Cancio, když si dokázal na Ligata vyjet náskok nebezpečně se blížící půlminutě. Pilot Citroënu se dal v neděli do stahování manka, ale moc mu neprospělo zrušení RZ 11. Nakonec se Canciovi dokázal jen přiblížit, po posledním testu jeho manko stále činilo 4,3 sekundy. Třetí Alonso snažení nejrychlejšího dua sledoval zpovzdálí a do cíle si s sebou přivezl dvouminutovou ztrátu. Promotérovi šampionátu se mezitím podařilo dát dohromady zbytek letošního kalendáře. Šampionát bude pokračovat v půlce září odloženým podnikem v Tucumánu, na konci října se uskuteční jubilejní padesátý ročník Vuelty de la Manzana, na začátku následujícího měsíce druhý podnik v Catamarce a celá sezóna vyvrcholí v půlce prosince na Rally de Entre Rios.

Stav šampionátu RC2A: 1. Cancio 226, 2. Alonso 202, 3. Martinez 162, 4. Alvarez 131, 5. Ligato 65

Stav šampionátu RC2B: 1. Padilla 240, 2. Díaz 190, 3. Pasten 170, 4. Villagra 149, 5. Baldoni 120

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!