Redakce - eWRC.cz
10. 7. 2006 00:00 − 3799× − 34

Průvodce po RZ Rally Bohemia 2006 – 1. díl

Rychlostní zkoušky letošní Rally Bohemia prošly velkou obměnou, a tak vám přijde vhod průvodce s jejich popisem.

Rychlostní zkoušky letošní Rally Bohemia prošly velkou obměnou, a tak vám přijde vhod průvodce s jejich popisem. Vzhledem k obsáhlosti jsme článek rozdělili na dvě části, druhou přineseme zítra. Popis diváckých míst najdete na oficiálních stránkách, více by měl nabízet program, který bude v prodeji od zítřka. A protože dosud dostupné mapy nebyly příliš přehledné, připravil pro vás Stanis i tyto podrobné.

Celková mapa soutěže (pozor, 10 MB!)

RZ 1 Autodrom Sosnová u České Lípy

Zahajovací rychlostní zkouška se již tradičně odehrává na autodromu v Sosnové. Atraktivní podívaná pro diváky a možnost sledovat souboje muže proti muži, tedy vozu proti vozu na paralelní dráze rallycrossového okruhu. Vstupné činí snesitelných 100,- Kč na tribunu. Pro diváky je připraven bohatý doprovodný program, rozhovory s jezdci, vložený závod rallycrossových Fábií a možná přijde i kouzelník… V blízkosti areálu je vždy dostatek parkovacích míst.

RZ 2 Čejetice – Podlázky (3,78 km)


Po kliknutí na mapu se vám zobrazí ve vyšším rozlišení

První sobotní vložka je téměř stejná jako před dvěma lety. Na startu je však o kus zkrácena a cíl není v Michalovicích, ale na mostě přes Jizeru v Podlázkách. Jedná se o vcelku nezáživnou rychlostní zkoušku vedoucí převážně mezi domy. Pořadatelé se asi snažili dát rally Bohemia alespoň malý punc Mladoboleslavska. Zkouška startuje v okrajové části Mladé Boleslavi v části Čejetice. Alespoň trochu zajímavá by mohla být dvě odbočení přímo v Čejeticích. Divácké místo je připraveno těsně před cílem v Podlázkách po průjezdu železničním viaduktem.

RZ 3+7 Sychrov – Malá Skála (28,42 km)


Po kliknutí na mapu se vám zobrazí ve vyšším rozlišení

Nejdelší rychlostní zkouška Rally Bohemia Sychrov – Malá Skála se letos jede poprvé a výběr trati se pořadatelům opravdu povedl. Start překvapivě nebude přímo v Sychrově a nepojede se serpentinami dolů k vlakovému nádraží, ale trať povede z obce Husa kolem zámeckého parku do Radostína a dál do Třtí. Tady jezdci najedou na hlavní silnici, po pár desítkách metrů z ní ale zase prudce zabočí přes hranu doprava do prudkého kopce. Hned za vsí je ostré esíčko, ale protože je hodně zarostlé, bude na koukání lepší spíše ostrá pravá zatáčka téměř na výjezdu z lesa. Na koukání píšu proto, že v hustém lese moc světla na focení nenajdete.

Další asi 3 km trati jsou velice rychlé, po úzké asfaltce mezi poli. Zajímavé by mohlo být pravé odbočení ve Vrchovině. Následuje velmi rychlý a technický úsek až do pravé zatáčky v klesání před obcí Sedlovice, kterou bude většina jezdců asi hodně řezat. Tady se pojede opravdu hodně rychle. V Sedlovicích by mohlo být docela zajímavé ostré levé odbočení po velkém náletu a s kopce. Bohužel nevím jak se do tohoto místa dostat. Ze Sedlejovic do Hodkovic nad Mohelkou vede trať po cyklostezce, a tedy po krásném novém asfaltu. Několik rychlých protahováků, březová alej a louky podél trati připomíná erzety Českého Krumlova. Na tomto rychlém úseku jsou také dva horizonty – první auta spíše jen nadlehčí, ale na druhém se určitě bude skákat. Škoda, že hned za ním následuje P2, kvůli níž budou muset jezdci (až na pár nejmenovaných krumlovských letců) trochu ubrat. Tato pasáž bude přístupná pěšky od Hodkovic.

Průjezd úzkými uličkami Hodkovic nad Mohelkou asi příliš zajímavý nebude, jezdci však pojedou přes náměstí, kde kromě retardéru bude také divácké místo s tribunou a čoudícími stánky. Náměstí je tvořeno žulovou dlažbou, a tak je předpoklad, že tady budou klouzat i neWRC a bude se jistě jednat o příjemné divácké místo s dostatkem atrakcí pro celou rodinku. Po výjezdu z náměstí ještě na jezdce čeká pěkná ostrá levá, na širokém asfaltu z kopce. Zajímavý by mohl být velice úzký podjezd pod železniční tratí, do nějž by se někteří rychlejší jezdci možná nemuseli trefit zcela přesně. Hned za mostem následují úzké serpentiny ještě se zbytky zimního posypu a zatáčkovitá trať podél skal až do Radoňovic. Na začátku vesnice jezdci projedou pořádně utaženým esíčkem, na výjezdu na ně čeká opravdu krásný vracák na novém asfaltu – z L6 se ostře stočí dlouhé P8. Ze stráně na levé straně bude na tuto zatáčku hezký výhled, bohužel je toto místo přístupné jen z asi 2 km vzdálených Pelíkovic. Z jezdeckého hlediska to bude jistě velmi náročný úsek. Po předchozím prozkoumání by se tam možná dalo dostat i z údolí od dálnice, moc hezká cesta to však asi nebude…


Foto 1 – vracák u před Rychnovem

V Pelíkovicích trať odbočí ze silnice na Rychnov na opravdu hodně rozbitou asfaltku, jenž stoupá po loukách až na hřeben. Toto divácké místo se mi opravdu líbí. Ve stoupání je několik mírných zatáček tvořících esíčko, shora bude vidět tak kilometr trati, navíc s krásnými výhledy od Bezdězu až po Krkonoše. Asi 300 metrů po začátku této „šotoliny“ je na cestě hrb, který asi bude auta nakopávat do vzduchu; téměř na konci stoupání je pak ostrý horizont, kde by mohla silnější auta skákat. Cesta je vedena v jedné úrovni na louce, bez příkopů a tak je pravděpodobné, že jezdci si zde budou trať zkracovat řezáním. Na konci se cesta opět promění v asfaltku a asi po 100 metrech se pěkným levým vracákem (Foto 1) napojí na silnici do Rychnova, po níž se jelo i loni. Serpentiny z kopce dolů jsou hezké spíše jen z auta, všude kolem je spousta stromů a křoví. Silnice zde vede těsně kolem staletých stromů, jejichž kmen zasahuje až do cesty. Tento úsek na srdce bude jistě hodně náročný.


Foto 2 – vracák u Fialky

Z Rychnova už se zase pojede velice rychle, po poměrně široké asfaltce. Z Pulečného, kde bude umístěný retardér, přes Klíčnov je trať poměrně zatáčkovitá, moc míst na koukání zde ale není. Na kopci se jezdci napojí na hlavní silnici Turnov–Jablonec, po půlkilometrové rovince následuje pravý vracák (k němu dojedete z Jablonce n. N. přes Dalešice)(foto 2) a rychlý průlet po pozvolna klesající silnici do Sněhova a dál na Malou Skálu. Těsně před cílem v Malé Skále je silnice už opravdu hodně strmá a několik utažených vracáků z kopce určitě nabídne hodně zajímavou podívanou, navíc dobře přístupnou od cíle zkoušky.

RZ 4+8 Pěnčín – Skuhrov (13,73 km)


Po kliknutí na mapu se vám zobrazí ve vyšším rozlišení

RZ 4 je oproti minulým dvěma ročníkům výrazně pozměněná. Zatímco v předchozích letech se jela ze Splzova přes Skuhrov, Alšovice a Bzí do Železného Brodu, letos se pojede varianta z roku 2001 se startem v Alšovicích přes Železný Brod a Splzov do Skuhrova.

První polovina trati vede až do Železného Brodu po hlavní silnici, a je tudíž velice rychlá. Prvním zajímavým místem by mohl být pravý vracák hned po startu, na začátku Alšovic, dobrá podívaná bude možná i v některých zatáčkách v Alšovicích. Těsně před Těpeřemi je sjezd z kopce, z louky vedle silnice bude dobrý výhled na rychlou pravou, jenž se u lesa prudce stočí do levé. Následuje ještě jedna pravá a levé odbočení u místního statku. Zde byste se však museli nechat zavřít , protože jediná příjezdová cesta je od Bzí, kudy se také pojede. Až k Železnému Brodu pokračuje silnice pozvolným kopcem dolů, celé je to opět velmi rychlé. V lese před Železným Brodem pak jezdci odbočí vpravo na úzkou silničku a traverzem dojedou do Vrší. Po pravém odbočení na ně čeká dlouhá rovina kolmo do prudkého kopce. Z Chlístova, kde odbočí vlevo, vede přes Veselí až do Bzí úzká asfaltka na jedno auto, míst na koukání zde ale asi příliš nebude – zajímavá by mohla být levá odbočka na polích hned za Chlístovem.

Ze Bzí se prudkým padákem po uskákané a rozbité lesní silnici sjede na hlavní ze Splzova (po níž se jezdí závody Car Winter Cupu), konkrétně nad první esíčko. Druhé následuje hned po něm, třetí je o několik stovek metrů dále. Zde určitě bude zajímavá podívaná, navíc snadno přístupná od hlavní silnice ze Splzova. Průjezd spodní částí Huntířova je hodně rychlý, proto bude alespoň trochu zpomalen objetím autobusové zastávky. Před cílem pak na jezdce čeká sedmero vracáků, protože však silnice vede mezi domy, bude dobrých míst na koukání jen málo – třeba na louce uprostřed předposlední, levé zatáčky.

RZ 5+9 Železný Brod – Vysoké nad Jizerou (28,39 km)


Po kliknutí na mapu se vám zobrazí ve vyšším rozlišení

Tato rychlostní zkouška nedoznala jako jediná oproti loňskému roku žádných změn trati, jen se letos pojede obráceně – ze Železného Brodu do Vysokého. Rychlostní zkouška startuje ve stoupání na kraji Železného Brodu, kam není moc dobrý přístup a pokračuje zatáčkami ve stoupání a v zalesněném terénu až k parádnímu širokému levému vracáku, kde bude divácké místo (foto 3).


Foto 3 – vracák u Horsk Kamenice

Příjezd do tohoto diváckého místa bude od Horské Kamenice. Rychlostní zkouška pak pokračuje v náročném a pro diváky nepřístupném terénu až do obce Radčice, kde se nachází velmi těžké pravé odbočení po náletu z kopce (foto4). Z Radčic se rychlostka dostává do obce Jílové u Držkova, kde bude zajímavé levé odbočení kolem stodoly. Divácky vděčným místem, které je velmi lehce přístupné od hlavní silnice mezi Železným Brodem a Tanvaldem, je každoročně kosa nad Návarovem. Tentokrát se jede v opačném směru než loni a tak zde jistě nebude nouze o velmi prudké brždění a smyk. Z této kosy se trať svažuje až k jednomu z nejpěknějších míst na Rally Bohemia.


Foto 4 – odbočení v Radčicích

Tímto místem je populární Návarov. Místo ukryté v hloubi lesů, mezi skalami a nad říčkou Kamenice. Na posádky zde čeká několik náročných vracáků, přejezd velmi úzkého železničního mostku a přejezd přes starý most přes řeku s následnými vracáky. Místo je přístupné pouze pěšky od zmíněné kosy nad Návarovem, nebo z druhé strany od obce Jesenný, která se dá s trochou šikovnosti a s trošku vyšším autem objet s tím, že se pak dostanete až k zámku nad Návarovem a odtud je to už coby kamenem dohodil a slabých 100 m převýšení. Znalci by mi jistě vyčinili, kdybych opomněl, že do Návarova se dá nejpohodlněji dostat vlakem. Ano, přímo v soutěžáckém ráji se nachází vlaková zastávka a tak kdo má zájem o nevšední zážitky při cestování s ČD, tak hurá do jízdních řádů. Pořadatelé pro diváky připravili místo v širokých vracácích v obci Stanový, kam se dostanete ze Zlaté Olešnice. RZ následně pokračuje do Jesenného, kde bude poměrně nezáživné levé odbočení. Z kopce do kopce a ze zatáčky do zatáčky, tak se dá jednoduše charakterizovat úsek až do cíle této vložky. Ničím neurazí, ale také ničím nenadchne.

RZ 6+10 Zlatá Olešnice – Plavy (16,50 km)


Po kliknutí na mapu se vám zobrazí ve vyšším rozlišení

Trať této rychlostní zkoušky je velmi podobná variantě, která se jela v roce 2001. Start zkoušky bude u zemědělských stavení nedaleko hlavní silnice. Hned úsek těsně po startu je pěkně přehledný a divák tak může auta sledovat po delší dobu. Auta se pak vydají po úzkém kvalitním asfaltu až nad Zlatou Olejnici, kde se napojí na stávající silnici. V obci Rejdice je zajímavý přejezd přes křižovatku cesty od Příchovic. Z Rejdic pokračuje RZ nejdříve pěkně po vrstevnici až k hradu Šumburk. Následuje krásný úsek, kdy z jedné strany je sráz a z druhé skála až před sjezd do Tanvaldu, který tvoří terasovité klesání, ve kterém se jistě nějaké to místečko pro sledování najde. V Tanvaldu RZ prudce odbočí doleva a údolím řeky pak po cyklostezce dospěje až do Velkých Hamrů, kde je cíl.

Na pokračování…

Komentářů celkem: 34
Anonym IP:83.27.129.112
11. 7. 2006 15:26
0 0
Kiedy będzie 2 dil?
11. 7. 2006 15:43
0 0
Dneska smajlík Maximálně zítra smajlík))
Anonym IP:88.100.252.64
11. 7. 2006 15:51
0 0
Kvůli tratím hrozí rallye soud
Rally Bohemia povede bez souhlasu majitelů po soukromém pozemku rodiny, která bojuje proti soutěži už několik let

Železný Brod - Další ročník automobilové soutěže Rally Bohemia ještě nezačal a lidé se už kvůli závodům obrací na soud.

S žádostí o vydání předběžného opatření, které by zamezilo vedení soutěže kolem jejich domů, se včera na jablonecký soud obrátili majitelé pozemků, po nichž soutěž bez jejich souhlasu povede.

„Obrátili jsme se na policii a soud s žádostí o ochranu proti plánovanému neoprávněnému zásahu do práva vlastníků soukromého pozemku,“ uvedl Jaroslav Hlava z Chlístova u Železného Brodu. Rodina Hlavových proti rallye v obci bojuje několik let.

Trasy dosud vedly po jiné cestě

Až dosud ale trasy v Chlístově vedly po jiné cestě, než okolo jejich domu. Letos ale pořadatelé trasu změnili. Po místní silnici, která leží na pozemku Hlavových. „Dozvěděli jsme se to úplně náhodou, nikdo nám oficiálně nic neřekl. Prý to tak bude pro závodníky zajímavější,“ tvrdí Hlava. Jeho otec včera podal k jabloneckému okresnímu soudu žádost o předběžné opatření, které by zamezilo pořádání akce v jejich těsné blízkosti. „Musel jsem žalovat železnobrodský městský úřad, který povolení vydal,“ vysvětlil Hlava.

Podle něj mají na průjezd cestou právo jen lidé, kteří mají u cesty své domy. „Cesta je navíc velmi úzká a pravděpodobnost, že některé ze závodních aut narazí do čerstvě opraveného rohu našeho domu, který je právě v nejužším místě cesty, je značně vysoká,“ podotkl Hlava.

Pořadatelé ani železnobrodský úřad ale v nové trase nevidí problém. Trasu závodu vedeme po místních komunikacích a máme platné povolení od Městského úřadu v Železném Brodě,“ uvedl za pořadatele Autoklub Bohemia Sport v Sosnové na Českolipsku Jan Mochan.

Podle starosty Železného Brodu Václava Horáčka je cesta kolem Hlavových vedená jako místní komunikace a na nich povoluje podobné akce dopravní úřad. „Majitel pozemku pod silnicí v tomto případě není účastníkem řízení,“ dodal Horáček. Podle něj se mají stěžovatelé obrátit na pořadatele. „Rada města schválila rallye na vlastních komunikacích,“ upřesnil.

Cestu chtějí sami zablokovat

Hlavovi čekají na reakci jabloneckého soudu a policie. Pokud jim nedají za pravdu, cestu chtějí zablokovat sami. „Možná bude nutné využít již při seznamovacích jízdách toho, že majitel si může na svém soukromém pozemku třeba zaparkovat auto nebo rozložit lešení a pokud nepojede právě oprávněná osoba z řad sousedů bydlících u této cesty, nemusí nikoho pustit,“ dodal.

Pokud by na trase v Chlístově došlo k problémům a majitel parcely by silnici skutečně zablokoval, dozvěděli by se o tom podle Mochana pořadatelé včas. „Hodinu a půl a nakonec i deset minut před prvním závodníkem, tudy projede předjezdec. Nemůže dojít k situaci, kdy někdo úsek zablokuje a jezdec se dostane do potíží,“ vysvětlil.

Rally Bohemia vede tradičně hlavně Jabloneckem a Libereckem. Letos ji nadcházející víkend pořádá jiná organizace, změnily se výrazně i některé rychlostní zkoušky. Pro řadu obcí je závod přínosem už nyní. „Už máme opravenou silnici do Radoňovic, sami bychom na opravu neměli,“ řekl starosta Hodkovic nad Mohelkou Antonín Samek. Podle náměstka ředitele Krajské správy silnic Jana
Anonym IP:88.100.235.251
11. 7. 2006 16:18
0 0
To redakce: Tak hoši moc dík, fakt super nemám slov....
Pavel 2
Anonym IP:81.19.34.130
11. 7. 2006 16:18
0 0
Docela mě zaráží vstup do servisu. Nebo jsem to špatně pochopil? Vstup do Tipsport areny - 150kč
Anonym IP:81.19.34.130
11. 7. 2006 16:21
0 0
Omlouvám se. Je tam jen 100kč
Anonym IP:212.90.243.212
11. 7. 2006 17:57
0 0
Chlapci, nehádejte se a navštivte mojí stránku http://www.rallyvidea.blog.cz
Anonym IP:82.100.43.4
11. 7. 2006 17:58
0 0
Jo hoši díky za popis a foto určitě toho využiji !!!!! díky Evžík
Anonym IP:147.251.27.221
11. 7. 2006 19:45
0 0
Tož celkem pěkné to tam v těch Čechách máte, alespoň podle fotek.
11. 7. 2006 20:02
0 0
Moc pěkný, tohle nám hodně pomůže.Díky !!!
Anonym IP:83.208.141.247
11. 7. 2006 20:07
0 0
very good job!!!!!!
11. 7. 2006 21:17
0 0
Opravdu hodně dobrý servis. Nejen pro fandy! Děláte, kluci, službu celé rally! Hodně díky!
11. 7. 2006 23:35
0 0
To Tomííl 1:Cíl není u Jizery,ale před poslední pravou při příjezdu na křižovatku.
12. 7. 2006 09:54
0 0
Nejede někdo ze Železnýho Brodu a okolí do Sosnový?Mám kdyžtak i auto, ale nechci tam jet sám.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!