2. 9. 2021 08:43 − 1636× − 0

S čtyřkolkou za vítězstvím

Třetí dějství francouzského šotolinového mistrovství našlo útočiště v Mende, kde se odehrál jubilejní desátý ročník tamní rally.

Jako velcí favorité do letošní sezóny odstartovali dva piloti ve Fordech Fiesta Rally2. Hned na úvodní soutěži se ale dopustili jezdeckých chyb a Stéphane Consani nakonec vůbec neviděl cíl. Odstupoval tehdy z první příčky a bylo jasné, že rychlost má oproti konkurenci dobrou. Roli favorita tak naplnil hned o tři týdny později, když vyhrál v Langres druhou rally sezóny. Jeho značkový kolega Léo Rossel úvodní rally nakonec dojel na druhém místě, ale pro změnu mu výrazně hůře vyšel start v Rallye Terre de Langres. Vedení v šampionátu si tak i po druhé rally udržel vítěz Rallye Castine Benjamin Clemencon, který letos sází na techniku Hyundai i20 R5 z dílen Stephana Sarrazina. V úvodní rally ale na sebe upozornil ještě jeden pilot. Emmanuela Gascou vzhledem k jeho starší technice v podobě Pugeotu 207 Super 2000 nikdo nepovažoval za vážnějšího soupeře. Vedení po první etapě tedy jeho soupeřům hodně zamotalo hlavy. Technika ovšem nevydržela a svého pilota k prvním bodům dovezla až příště, kdy obsadil šesté místo. Teď do Mende už Gascou přivezl nový vůz Citroën C3 Rally2 a soupeři se museli mít na pozoru. Nebyl ale jediným nováčkem za volantem této techniky. Tím druhým byl Mathieu Franceschi, bratr vítěze juniorské klasifikace ERC3 na Barum Rally.

Jako první vyrážel na trať Clemencon se svým Hyundaiem a to na prašné šotolině nebyla zrovna ideální pozice. Lídr mistrovství si navíc stěžoval na nevyhovující nastavení svého vozu a pohyboval se ke konci nejlepší desítky. Problémy některých soupeřů a lepší výkon mu v druhé etapě pomohly k posunu na konečnou šestou příčku. Jeho stájový kolega Jean-Marc Manzagol dopadnul o poznání hůře, když mu jeho Hyundai v RZ 5 vypověděl poslušnost. Po minulém nepovedeném startu si chtěl zlepšit chuť Rossel a minimálně navázat na druhou příčku z úvodu sezóny. První etapu zakončil jako třetí a do té druhé vstoupil nejrychlejším časem. Pak ale v další zkoušce svůj Ford rozbil. Jeho značkový kolega Consani začal pomaleji, ale podařilo se mu lépe zvládnout nedělní stahování nabrané ztráty a nakonec se procpal až na pódium. Odnesl to i jeden z jezdců v Citroënech C4 WRC Eric Rousset, který pak ještě v posledním testu spadnul na pátou příčku za navrátilce na soutěžní tratě Matthieuho Margaillana ve Fabii R5. I tak ale soutěž Citroënům patřila. Prim však hrály modernější vozy C3 Rally2. Franceschi se za volant této techniky vrátil po dvou letech a rychle zapomněl na návyky z dvoukolek, které v poslední době řídí nejčastěji. V první etapě prohrál jen jednu zkoušku a do cíle si pro vítězství dojel s přesvědčivým náskokem skoro celé minuty. Po loňském triumfu jeho bratra tak pohár pro vítěze zůstal v rodině. Takovou senzaci jako v první rally sice Gascou tentokrát nezpůsobil, ale debut v C3 se mu vyvedl náramně. Rychlosti Franceschiho sice nedosahoval, ovšem druhou příčkou a solidním bodovým přídělem určitě nepohrdnul.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!