31. 8. 2021 10:11 − 10277× − 15

Pech s Uhlem neměli na Barumce kliku

50. ročník Barum Rallye nedopadl pro EuroOilteam podle jejich očekávání.

Slibně rozjetý závod zastavila před koncem porucha motoru. Václav Pech jun. s Petrem Uhlem vstoupili do 50. Barum Rallye skvělými časy a sváděli vyrovnaný souboj o stupně vítězů vrámci MČR. Několik rychlostních zkoušek byli dokonce nejrychlejší posádkou celé Barumky. Bohužel ve druhé etapě přestal fungovat motor jejich Focusu WRC a Plzeňané museli odstoupit. „Je to pro nás obrovské zklamání, snažili jsme se i kvůli fanouškům u trati, kteří nás podporovali a hnali kupředu, ale pokračovat nešlo. Na 11 RZ přestal nejprve pracovat posilovač řízení. Bez něj bychom nějak dokázali auto dostat do servisu, i když po 3 km ostré jízdy mě už chytaly křeče do rukou. Ale asi kilometr před cílem se rozsvítila kontrolka mazání motoru a to byl konec. Ihned jsem vypnul zapalování, aby se motor nezadřel, a do cíle jsme dojeli z kopce setrvačností bez motoru. Časoměřiči v cíli si z nás dělali legraci, že prý už máme zvuk jako elektroauto, ale nás to nerozesmálo. Ukázalo se, že praskla kliková hřídel v motoru tak, že se vibracemi poškodil pohon servořízení a následně čidlo upozornilo i na pokles tlaku oleje,“ popisuje šokující okamžiky Pech.

EuroOil team teď čekají hektické týdny, aby se podařilo do říjnové Rallye Pačejov dát dohromady nový motor pro jejich Ford Focus WRC. „Nejvíce bude záležet na spolupráci s anglickým M-sportem a jejich techniky. Ti k nám navíc budou muset ještě na závěr přijet motor ve voze oživit a doladit,“ vysvětluje Pech.

Komentářů celkem: 15
31. 8. 2021 10:39
0 1
Zatímco Václav na to pořád ještě má, technika už bohužel ne.
31. 8. 2021 10:49
0 1
No,ikdyž je to krásný auto, asi by měl uvažovat o změně techniky... Čím dál hůř se na to budou shánět díly a poruchovost bude stoupat.
31. 8. 2021 11:08
0 0
Pořád je to krásné auto, které má co na trati ukázat....
31. 8. 2021 11:21
0 0
Kolik ta klika měla najeto? ...řekne to někdo? ...asi proto měl Honza Dohnal dva kousky...
31. 8. 2021 12:17
0 0
Tipuji, že zrovna klika je díl, který se běžně nemění, pouze kontroluje při generálce motoru. Co na to Jarda Vančík?
31. 8. 2021 15:53
2 0
Z 8 posledních velkých závodů Venca 3 vyhrál, 3 krat odstoupil, 1 po technických problémech dojel 9. A jednou byl 2. A proto musíme mít od příští sezóny 2 divize! smajlíksmajlík
31. 8. 2021 19:49
0 0
smajlík
To je prostě pech…to auto je nádherný…ale jet proti R5tkám, které technika zastaví sporadicky je prostě těžký…
Držím palce, ať to dáte na Pačejov dohromady smajlík
1. 9. 2021 08:26
0 0
Bohužel se ukazuje, že je čas udělat Fokusu pá pá smajlík
Letošní sezona je nenávratně ztracená a ta příští bude těžko jiná (kéž by to nebyla pravda).
Cais ukázal, že Fabia R5 je k poražení i s jinou R5 než z MB.
1. 9. 2021 08:52
0 0
Václavovo odstoupení mě mrzí. On i ten M-Sport se soustředí na klientský program jiných aut a tahle starší už spíš způsobují problémy v logistice. Ale věřím, že bude možné tu techniku ještě ozdravit.
Jinak to, že se dají Škodovky porazit je jasné a kdo kouká na výsledky MS tak nemůže být překvapený.
1. 9. 2021 11:42
0 0
Tak proč nemá pořádnou R5?Když ma to má?Soíš nemá
1. 9. 2021 12:21
0 0
To si jako myslíš, že je závodění s tímto "veteránem" levnější, než-li s R5?
1. 9. 2021 12:22
0 0
Příští rok prostě bude Porsche a zase bude na co koukat smajlík smajlík
1. 9. 2021 17:17
1 0
Původně napsal Calibro
Tak proč nemá pořádnou R5?Když ma to má?Soíš nemá
Tak on na to má ruce a asi i finance ...
Co na to ale nemá, nebo naopak maj s Petrem navíc, to jsou kila ... proto je pro ně výhodnější auto s jiným motorem, než je v R5.
1. 9. 2021 17:20
0 0
Původně napsal shifty
Příští rok prostě bude Porsche a zase bude na co koukat smajlík smajlík
Na Ášína se dś koukat, ať jede s čím chce. Ale chceme ho vidět bojovat o vítězství a to s Porsche nepujde.
1. 9. 2021 23:37
0 0
Taky je třeba si uvědomit, že mu je 45. Jak dlouho může jet top špic..? A to zajímá i sponzory.....
Byť jsem jeho fanda, bude pro něj těžší shánět "love".
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!