Souboj Volkswagenů v Holandsku
Vloni byla Prima-Acon Vechtdal Rally jedinou mistrovskou soutěží, která se v Holandsku odehrála. Letos už je situace o něco lepší a tato rally navázala na červencovou GTC Rally. Nizozemský rallysport ale nemá ani náhodou vyhráno a osud následující Eurol Hellendoorn Rally visí na vlásku. Koronavirová krize naplno odhalila imbecilitu mnohých politiků a zastupitelů po celém světě. Tentokrát se v soutěži o vymýšlení nejdebilnějších omezení předvedli zastupitelé z oblasti, kam spadá Hellendoorn. Nic naplat, že se Prima-Acon Vechtdal Rally koná prakticky jen desítky kilometrů daleko, pravidla tam byla výrazně příznivější. Diváci tam mohli bez větších omezení k trati, ale na něco takového mohou v Hellendoornu zapomenout. Organizátoři by si podle tamní hygieny měli ohlídat, aby se diváci nemíchali a sledovali rally pouze na jednom úseku a v dostatečné vzdálenosti od sebe. Podobných nesmyslů se na hlavu nebohých pořadatelů sneslo více a tak je teď čeká třítýdenní maratón bojů s lidskou hloupostí. A ten se vyhrává jen těžko.
Podívejme se teď ale zpátky na soutěž, která to měla o poznání lepší a nabídnula hodně zajímavé sportovní dění. Snad ne letos na holandské půdě poslední. Obhájce vítězství z loňska a druhý muž šampionátu po úvodní soutěži Jasper van den Heuvel na start rally nedorazil. Jeho bratr Jim, který musel GTC Rally ukončit kvůli prasklému rozvodovému řemenu, ale přijel a přivezl si novou techniku Volkswagen Polo GTI R5. Se stejným vozem odstartoval i vítěz rally z roku 2019 Michiel Becx a také Bas van Kamperdijk, kterému se dostalo i přes historicky horší výsledky oproti soupeřům privilegia startovat s číslem 1. Se škodovkami chtěli borce ve VW prohnat Kevin van Deijne a Gert Jan Kobus. Lídr mistrovství Bob de Jong bohužel do rally neodstartoval.
Jako prvního lídra soutěž poznala Kobuse. Pilot škodovky ale bohužel hned na třetí zkoušce vinou defektu nechal více než minutu a tím jeho ambice na skvělý výsledek vzaly za své. Defekt v druhé zkoušce zbrzdil i van den Heuvela a právě tito dva mladíci pak spolu po zbytek rally bojovali o čtvrtou příčku. Jezdec Volkswagenu se trochu zahrabal na posledním testu v měkké šotolině, kterou jsou holandské tratě protkány, a musel pozici přenechat Kobusovi. Z problémů obou hodně těžil van Deijne, který se dostal opět na třetí místo. Zopakování výsledku z předešlého podniku pilota škodovky posunulo do vedení v šampionátu. Na čele soutěže se po její první třetině objevil Becx. V RZ 3 ale nechal po přetočení skoro deset vteřin a tak jej těsně následoval van Kamperdijk. V druhé sekci si piloti VW své pozice prohodili, ale nadále je od sebe dělilo málo, jen 2,5 vteřiny. Zbývalo odjet poslední dvě zkoušky a v těch se nakonec jako rychlejší ukázal Becx. Značkovému kolegovi první vítězství v šampionátu uzmul o 8,5 sekundy.
