1. 9. 2021 07:47 − 1861× − 0

Mads Østberg vítězí v Maďarsku

Na začátku roku rozvířili vody maďarského mistrovství dva hodně zajímaví jezdci ze zahraničí.

Jan Kopecký se Škodou Fabia Rally2 evo zvítězil v druhém podniku v Egeru a pak už se zúčastnil jen následující Salgó Rallye. Od té doby do Maďarska nezavítal a domácí jezdci se tak jedné ze dvou zahraničních hrozeb nemusejí obávat. Mads Østberg letos v seriálu WRC2 pilotuje Citroën C3 Rally2 připravovaný maďarskou stájí Tagai Racing Technology a jako bonus k těmto startům dostal ještě účast na horké maďarské půdě. Po nepříliš povedených úvodních dvou podnicích ten třetí vynechal a s jeho ambicemi na titul to nevypadalo zrovna nejvážněji. Následně ale vyhrál Mecsek Rallye a začal se dotahovat ke špičce šampionátu. Pak ovšem přišla kvůli termínovým kolizím druhá absence a Norovou poslední nadějí zůstal předposlední podnik v Móru. Tam potřeboval o víkendu vyhrát a ještě doufat ve smůlu dvou nejvýše postavených jezdců v hodnocení šampionátu. Do konečné klasifikace se bude počítat šest nejlepších výsledků, prosincová Mikulás Rallye se v aktuálním kalendáři už nenachází a Ostberg se tak už na více než šest bodovaných výsledků nemá šanci dostat. Lídr mistrovství András Hadik i druhý v pořadí Miklós Csómos jsou na tom lépe, když každý z nich doposud v sezóně nebodoval jen jednou.

Mimo hru o titul se před závěrečnou soutěží už ocitnul Frigyes Turán. Vértes Rallye přitom pro něho vůbec nezačala špatně. Na první rychlostní zkoušce nenašel přemožitele. Bohužel už do cíle té druhé jeho Volkswagen Polo GTI R5 přijel s pohonem pouze jedné nápravy. Ač následoval servis, mechanikům se nepodařilo dát vůz zpátky do bezvadného stavu a Turán musel odstoupit. Po vyloučení z úvodní soutěže a haváriích v Egeru a Mecseku se tak Vértes Rallye stala jeho už čtvrtou nedokončenou. Ze šesti odjetých. Zatímco Turán jen dvě rally dokončil, Csomós dokázal se svou Škodou Fabia R5 hned dvě vyhrát. Skvělá bilance z něho učinila největšího soupeře vedoucího Hadika. Do šesté rally vstoupil čtvrtým časem. V RZ 2 ovšem nechal kvůli defektu celou minutu. To byl rozhodující moment pro zbytek soutěže a Csomós může jen doufat, že to nebude i rozhodující moment v boji o titul. V druhé etapě už dokázal lídra mistrovství porazit, ale body bral tentokrát jen za páté místo. A to mu k němu ještě pomohl defekt Pétera Osvátha v úplně posledním testu.

Nejrychlejší škodovku tentokrát na tratích vodil Ádám Velenczei. Před začátkem roku byl pasován do role jednoho z favoritů na titul, ovšem už havárie v první rally jeho šancemi hodně zamíchala. V Egeru pak nebyl schopen se pořádně dostat do tempa a z následující Salgó Rally jej vyřadila technika. Chuť si tak spravil svým prvním letošním pódiem až teď na konci roku, i když v devátém testu měl namále. Hadik měl pro Vértes Rallye hlavní cíl, pohlídat si Csomóse. To po mladíkově defektu nebyl zas takový problém. Ale i pilot Fordu měl ve zrádné RZ 2 namále, když se také dostal do problémů s pneumatikami. Oproti soupeři mu ale štěstěna vyšla vstříc a letos už počtvrté získal body za druhé místo. Po havárii v předešlé Székesfehérvár-Veszprém Rallye pořádná vzpruha a před závěrečným dějstvím v Nyíregyháze tak má Hadik k dobru trochu větší náskok na svého hlavního rivala Csómose. Na oba maďarské piloty se po Vértes Rallye dotáhnul Mads Østberg, který ve druhém testu převzal otěže rally a kromě jediného vyhrál všechny zbylé testy. Jeho Citroën fungoval bez problémů a Nor vyhrál svou druhou soutěž na maďarské půdě. Na titul to ale asi dostatečné nebude, dvě absence jsou při škrtání pouze jednoho výsledku prostě moc.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!