3. 9. 2021 09:09 − 1230× − 0

První prohra suveréna dánského mistrovství

Kristian Poulsen dokázal se svým Volkswagenem Polo GTI R5 ovládnout všechny čtyři doposud odjeté podniky dánského mistrovství.

Jako největší favorit nastoupil s obřím bodovým náskokem na své soupeře i na start Sydhavsrally. Tentokrát si ale domů neodvezl ani bod, když hned v úvodní zkoušce havaroval. Pořadatelé pro více než šedesát startujících posádek připravili hodně zajímavý harmonogram. Jeho čtrnáct rychlostních zkoušek dohromady měřilo 160 ostrých kilometrů a hlavně celá druhá polovina první etapy včetně nejdelšího úseku o necelých 28 kilometrech se odehrála za tmy. Situaci posádkám nikterak neulehčilo ani proměnlivé počasí. Po brzké havárii Poulsena se sice otevřela možnost pronásledovatelům z mistrovství stáhnout jeho náskok, ale v boji o vítězství v rally před sebou měli těžkou překážku v podobě speciálu WRC. Za volant Citroënu DS3 usednul Esben Hegelund. Ve tmě a dešti první etapy ale výhoda vyššího výkonu nehrála podstatnou roli a Hegelund skončil s odstupem minuty a půl třetí. Druhý den už představoval pro přední jezdce větší hrozbu, v etapové klasifikaci obsadil s daleko menší ztrátou 11,8 sekundy druhé místo. V celkovém pořadí ale pilot WRC už zůstal přikovaný k bronzovému stupínku.

V první letošní dvoudenní soutěži se kromě tradičních bodů za celkové pořadí, umístění ve třídě a Power Stage rozdávaly ještě bonusové body za umístění ve třídě v hodnocení první etapy. Poulsena tak jeho brzké vypadnutí muselo mrzet dvojnásob, domů už mohl odjíždět jako jistý šampión. Takhle nabídnul šanci svým pronásledovatelům. Simon Vallentin Hansen se letos při svých startech s Hyundaiem i20 R5 pravidelně umisťuje v popředí výsledkové listiny a tentokrát postoupil ještě o stupínek výše. Do rally sice vstoupil rychleji Kenneth Madsen se Suzuki Swift Sport R+, ale problémy s elektronikou v noční části prvního dne ho nakonec o maximum bonusových bodů za tuto etapu připravily. Z nich se radoval Vallentin, který ale v sobotu za světla už nedokázal držet soupeře za zády a postupně za ním více a více zaostával. Madsen se po dvou soutěžích, které kvůli technickým problémům svého Suzuki vůbec nedokončil, dočkal prvního letošního triumfu. Co do rychlosti se letos ukázal jako jediný, kdo byl schopný držet krok s dominujícím Poulsenem a ve dvou soutěžích se držel před ním. Bohužel ale doplácel na techniku a vítězství v nejtěžší dánské soutěži sezóny je jedinou náplastí. V průběžném pořadí šampionátu bychom ale jeho jméno v top ten hledali marně. Zato bychom tam našli Vallentina, který sice Madsenovi nestačil, ale sesbíral se svým Hyundaiem i tak hodně bodů a před závěrečnou soutěží poskočil na druhou příčku. Na třetí se naopak propadnul Martin Johansen, který se v Sydhavsrally trápil a s Peugeotem 208 T16 R5 do cíle dojel až jako šestý. Senzace úvodu sezóny v hodnocení třídy RC4, mladý Mikkel Njor se páté rally sezóny nezúčastnil. Po dvou vyhraných podnicích sice třetí rally nedokončil, ale minule v Sydjysk Rally získal pilot Opelu Corsa Rally4 slušné body za druhou příčku. Po sobotních potížích vedoucího Olivera Sausta s Opelem Adam R2 se z maxima bodů v hodnocení RC4 v Sydhavsrally radoval Kasper Nyman Andersen. Pilot Renaultu Clio RS R3T má díky tomu před poslední rally na čele už velký náskok.

Stav šampionátu: 1. Poulsen 237, 2. Vallentin 219, 3. Johansen a Boisen 216, 5. Bisted 207, 6. Gersager 199

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!