6. 9. 2021 09:57 − 2058× − 0

Nový Hyundai v Brescii neuspěl

Úřadující italský mistr Andrea Crugnola dostal k dispozici zbrusu nový Hyundai i20 N Rally2.

Poprvé se s ním svezl před dvěma týdny na Rallye del Friuli a soutěž zakončil vítězstvím. Teď novou techniku použil i v soutěži hlavního šampionátu C.I.R., kterou byla slavná Rally Mille Miglia. Crugnola měl v Brescii s novým vozem jediný cíl, oživit své uvadající naděje na obhajobu titulu. Giandomenico Basso letos prožívá úspěšný návrat za volant škodovky a po parádním výkonu v Římě se vrátil do čela průběžného pořadí. Tomu předtím vévodil jiný pilot vozu české značky Fabio Andolfi, který ale má ke dveřím vedoucím k úspěchu jiný klíč než rychlost. A to spolehlivost a pravidelné bodování. Vyhranou Rally Sanremo se dostal hodně vysoko v průběžném pořadí Craig Breen, kterému po Rally di Roma Capitale patřila třetí příčka. Ir však do Brescie nedorazil a vzhledem k jeho námluvám s M-Sportem už asi v Itálii s Hyundaiem k vidění nebude. Po dvou vynechaných podnicích se do hry znovu zapojil vítěz úvodní Rally Il Ciocco Stefano Albertini se Škodou Fabia Rally2 evo. Na seznamu startujících čítajícím přes sto posádek nechyběl ani mistr šampionátu pro vozy WRC Luca Pedersoli. Kokpit Citroënu DS3 WRC ale vyměnil za ten ve Volkswagenu Polo GTI R5.

Na úvodní kratičké Power Stage o sobě dal nahlas vědět Damiano De Tommaso, když se svým Citroënem C3 Rally2 zajel o jednu desetinu druhý nejrychlejší čas. Mladý pilot letos předvádí slušnou rychlost, ale málokdy se mu povede dobrý průběžný výsledek udržet až do konce soutěže. Minule v Římě byl ve hře o umístění v nejlepší pětce, než ho zbrzdil defekt. V sobotu, kdy se odehrála drtivá většina krátké soutěže se sedmi vložkami o celkové délce 93 kilometrů, už De Tommaso sice na rychlost z pátku nenavázal, ale boj s lídrem mistrovství o čtvrtou pozici, byť prohraný, nelze považovat za úplný neúspěch. Basso se v první půlce dne trápil s pop-off ventilem a nebyl schopný držet krok s nejlepšími. Odpoledne se už vedoucímu jezdci šampionátu dařilo lépe a ze šestého místa poskočil na čtvrté. Do závěrečné zkoušky odjížděl s odstupem 4,5 sekundy na Andolfiho trápícího se s diferenciály své Fabie. Boj o pódium nakonec lídr mistrovství přeci jen o 1,8 sekundy vyhrál. Andolfiho vůz se 6 kilometrů po startu začal chovat, jakoby jej postihnul defekt, a pilot se pak už nemohl stoprocentně koncentrovat.

Pedersoli si musel na začátku rally zvykat na vlastnosti speciálu R5 a rychle zapomínat své návyky z řízení WRC. Začal desátým časem, ale postupně se prokousával až k nejlepší pětici. Do té se sice nakonec nedostal, ale interní značkový duel s Giacomem Scattolonem o post nejrychlejšího jezdce VW zvládnul. První nejrychlejší čas v pátek večer zajel Crugnola vybavený novou technikou. Druhý den ráno si ale stěžoval na měnící se přilnavost, což byl i největší problém jeho soupeře Albertiniho. Pilot škodovky ale první ranní zkouškou projel rychleji a procpal se o dvě desetiny do čela. V RZ 3 pro změnu kraloval pilot Hyundaie a šel zpátky do čela. Závěrečná dopolední RZ Pertiche se ovšem Crugnolovi vůbec nepovedla. Jelikož se zároveň jednalo o nejdelší test celé rally, jeho odstup za Albertinim byl největší za celou rally. Odpoledne Crugnola vyhrál úvodní zkoušky a snížil své manko na 2,3 sekundy. Rozhodovat se tak mělo až na závěrečném testu celé rally, kterým byl druhý průjezd úsekem Pertiche, který se jezdci i20 dopoledne tolik nepovedl. A nepovedl se mu ani jeho opakovaný průjezd. Albertini si vítězství pojistil nejrychlejším časem a z druhého letošního vítězství měl v cíli neskrývanou radost. Na Crugnolu letos už potřetí zbyl jen druhý post a možnost obhajoby titulu se mu začíná rozplývat před očima.

Stav šampionátu: 1. Basso 88, 2. Andolfi 74,5, 3. Crugnola 65,5, 4. Breen 57,5, 5. De Tommaso 28, 6. Ciuffi 27

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!