5. 9. 2021 23:04 − 3975× − 5

Grandiózní setkání pod Mont Blancem

Čtvrtá soutěž francouzského šampionátu nabídnula parádní show s hvězdným obsazením, jaké se hned tak někde nesejde.

Sébastien Loeb strávil poslední tři sezóny zpátky v kolotoči MS, kde na vybraných soutěžích pilotoval nejprve Citroën C3 WRC a pak přesedlal na dva roky do Hyundaie. Teď se jeho jméno začalo hodně skloňovat s britskou stájí M-Sport, ale jisté je jen to, že Loeb v lednu opět zavítá na Dakar. V dílnách jeho stáje se ale nacházejí dva nádherné speciály Peugeot 306 Maxi a za volant této legendární techniky se devítinásobný mistr světa občas rád posadí. Pod Mont Blanc vyrazil se zbrusu nově postavenou 306 z loňského podzimu. Druhý vůz pak Sébastien Loeb Racing přichystal pro jinou ikonu francouzského rallysportu, jezdce, který stál u zrodu této techniky. Francoise Delecoura. V továrním týmu Peugeot mu dělal na sklonku minulého milénia kolegu Gilles Panizzi. Výbušná dvojice si častokrát vjela do vlasů a Panizzi si nemohl konfrontaci se svým odvěkým rivalem nechat ujít. Na Rallye Mont-Blanc Morzine si nechal připravit Hyundai i20 R5.

Pětapadesátiletý vítěz sedmi světových soutěží ale za volantem soutěžního vozu čtyři roky neseděl a po první etapě s Hyundaiem držel patnáctou příčku. Jistě jej ale potěšilo, že i tak porážel svého rivala Delecoura. Ten startuje i v posledních letech celkem pravidelně a letos se už na francouzských asfaltech objevil s Alpinou. Kvůli technické závadě ale tehdy rally nedokončil a stejný osud jej potkal i teď. V sobotu ráno řekla převodovka jeho Peugeotu dost. Loeb se potřeboval v technice někdejší Formule 2 trochu rozkoukat, přeci jen poslední starty strávil za volantem WRC. Z konce top ten se už během první etapy prokousal na šestou příčku, když v posledním odjetém testu zajel třetí čas. V sobotu se fenomenálnímu jezdci podařilo v jednom testu rozdrtit kompletní francouzskou špičku s nejmodernějšími vozy Rally2 a procpat se až na pódium. Nakonec ale komplikovaná technika Peugeotu v úplně poslední zkoušce zazlobila a Loeb takřka bez tlumičů a brzd a se stávkující převodovkou se ze skvělého třetího místa propadnul na šesté.

Šampión posledních let Yoann Bonato s Citroënem C3 Rally2 vyhrál úvodní dva podniky, ale v tom třetím po nehodě cíl neviděl. Do vedení v šampionátu se tak vyhoupnul jeho hlavní soupeř Eric Camilli, který letos usedá za volant stejné techniky. V Rallye Mont-Blanc Morzine začal Camilli pomaleji než Bonato a takřka celou první etapu se držel na třetím místě. V poslední páteční zkoušce ale doplatil na defekt, stejně jako předminule v Rallye Vosges – Grand-Est. V sobotu jej tak čekal náročný úkol, přeskočit co nejvíce soupeřů před sebou. Camilli se do toho pustil srdnatě a vyhrál první ranní zkoušku. Po RZ 13 se dostal na šesté místo a stále nebyl bez reálné šance na pódium. Závěrečným testem lídr mistrovství prolétnul nejrychleji ze všech, ale ve výsledku to stačilo jen na čtvrté místo. Bedna připadla po Loebových potížích v samém závěru Quentinu Gilbertovi, který dal vale Fordu Fiesta Rally2 z úvodu sezóny a na tratě se vrátil ve Fabii R5.

Na titul by letos rád dosáhnul jeho jmenovec Quentin Giordano, který to stejně jako vloni zkouší s Volkswagenem Polo GTI R5. Minule měl k vítězství hodně blízko, ale jezdecká chyba a defekt jej o úspěch připravily. Do soutěže pod Mont Blancem vlétnul nejrychleji ze všech. Bonato ale pomalejší nástup dokázal odčinit dvěma nejrychlejšími časy v druhé sekci a hlavně hodně dobře zajetou RZ 6, po které etapa také končila. Původně bylo v plánu v pátek osm testů. Jeden byl ale zrušen už před startem kvůli sesuvům půdy a o druhý se postarali nezodpovědní diváci. Těch se kolem tratí díky startu Seba Loeba sešla velká kvanta a pořadatelé si s nimi v RZ 8 nedokázali poradit. Jako lídr šel po prvním dnu spát Giordano, ale jeho náskok už činil pouhou jednu vteřinu. Bonato zaútočil hned z rána a po druhé sobotní zkoušce šel do vedení. Tím ale strhující souboj o vítězství zdaleka nekončil, když se o dvě zkoušky později pořadí znovu promíchalo. V RZ 14 si ale pilot Volkswagenu nechal od svého soupeře nandat skoro deset sekund a to při jejich vyrovnanosti před poslední dvojicí testů dost favorizovalo Bonata. Giordano, ač vsadil na horší kombinaci obutí, jej sice v obou zkouškách porazil, ale vítězství, po kterém tolik touží, mu o 5,3 sekundy uniklo. Bonato letos vyhrál už třetí podnik a vrátil se do čela průběžného pořadí.

Komentářů celkem: 5
6. 9. 2021 16:20
Upraveno 16:22
0 0
Velmi pěkné opět vidět kity v akci a ještě vedené mistrovskýma rukama. A Leob málem s tím sedmikvaltem i na bedně. Vyrojilo se mnoho videí, mě se velmi líbí tyto, jede se tam někde tak říkajíc palba. smajlík
https://www.youtube.com/watch?v=YHM5dfiGrIc
https://www.youtube.com/watch?v=7-e2-2bO-2M
6. 9. 2021 18:45
0 0
Jo fakt super video (to prvni)... fotografove co LEZI na kraji rovne silnice ca. 20 metru od dopadu skoku.

Jako za tohle bych normalne daval pokuty i zpetne podle videii.
"Je to jejich vec"... ne to naprosto neni. Jezdec neplati startovne proto aby riskoval ze muze nekoho zabit pri prvni krizovce. Pokud pak takova nehoda vede ke zruseni souteze nebo treba ke ztrate sponzoru pro rally tak pocet poskozenych stoupa mnohonasobne.
6. 9. 2021 21:19
0 1
knight:a ty sis nevšiml že to byla stacionární kamera nebo foťák?Pane oni to tam postaví na trojnožce a pak už to jen dálkově ovládají..A za bys chtěl sázet pokuty?
6. 9. 2021 22:52
Upraveno 22:59
0 0
Jo tihle 3 se zelenou vestou jsou stacionarni kamera smajlík:
https://youtu.be/YHM5dfiGrIc?t=335 (cas 5:35)

tady primo do nich skace Alpine:
https://youtu.be/YHM5dfiGrIc?t=277 (cas 4:36)

Nakonec je to asi prestalo bavit ale ten nesmrtelnej co to tocil tam zustal a tady se muzes podivat kdyz uz i on mozna prisel na to ze to neni tak dobry napad:
https://youtu.be/YHM5dfiGrIc?t=222 (3:42)
7. 9. 2021 01:46
0 0
Ono těch míst bylo víc. Nebudu psát časy ale např ti dva lidi na svahu hned u cesty těžko by utíkaly kdyby se něco přihodilo. No hazardéři.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!