Vlčák: Pindula jako rozcvička před Finskem?

Poprvé za volantem zbrusu nového modelu Hyundai i20 N Rally2, navíc přesně dva roky po těžké havárii na RZ Kašava.

Jak vidno, výzev spojených s letošní Barumkou byla před „Vlčákem“ celá řada. Velký tlak okolí, který je se startem na domácí půdě odjakživa spjatý, se však reprezentantům stáje Hyundai Kowax Racing podařilo ustát a díky rychlé, vyrovnané jízdě nakonec při závěrečném ceremoniálu drželi vlajku značky Hyundai nejvýše.

Když Martin Vlček na svém facebookovém profilu v červenci odtajnil, že jeden z prvních exemplářů nového typu Hyundai i20 N Rally2 našel domov v jeho týmu, ihned se rozjela vlna spekulací, kdy tuto horkou novinku představí domácím fanouškům. Směřování premiéry na Barum Czech Rally Zlín působilo jako jasná volba. Fanoušci však nejprve tipovali, že do nového exempláře usedne finská hvězda Jari Huttunen, který si jej vyzkoušel již na belgické Ypres Rally. Vše bylo nakonec trochu jinak. Úřadující mistr světa v kategorii WRC 3 přijal nabídku týmu MRF Tyres a v jeho barvách usedl do staršího typu „í-dvacítky“, který mu nakonec mnoho štěstí nepřinesl. O zátěžovou zkoušku zbrusu nové techniky se tedy musel postarat šéf týmu Martin Vlček, podporovaný z pravé sedačky Karolínou Jugasovou. „Nové vozy mívají zpravidla svoje mouchy a nedostatky, ale na stranu druhou je to ojedinělé auto a my máme jedinečnou možnost podílet se na jeho vývoji,“ sdělil Martin reportérům stanice CNN Prima News, kteří se jej na nový speciál přišli zeptat.

Novotou vonící vůz se nakonec na trati ukázal jako spolehlivé náčiní a při svém druhém startu pod hlavičkou „Vlčákova“ týmu dělal radost jak posádce, tak mechanikům. Ani drobný handicap v podobě nižšího výkonu motoru oproti starší specifikaci se na trati neprojevil, neboť v členitém terénu vynikla jeho skvělá ovladatelnost. „Auto je o tři centimetry užší než starší model a také zavěšení kol je uděláno tak, aby se dalo lépe zatáčet na každém povrchu. Celkově se vůz komfortně ovládá a působí méně agresivně,“ upřesnil své poznatky Martin.

Trpělivé poznávání možností nového vozu se domácí posádce vyplácelo. Z dvacátého místa po městské „erzetě“ postoupili na slibné patnácté místo v sobotním cíli, které jim zároveň zaručovalo body za sedmou příčku v českém šampionátu. V neděli své postavení ještě vylepšili a na zlínskou cílovou rampu najížděli jako dvanáctí absolutně a pátí v hodnocení domácího seriálu, což předčilo jejich předstartovní očekávání. Ve zdecimovaném startovním poli navíc jako jedni z mála narušovali hegemonii vozů značky Škoda. „Asi nikdy jsem nejel lehkou Barumku. Počítal jsem s těžkými podmínkami, ale letos to bylo extra výživné. Nejsme sice okruháři, aby nám zametali silnici od prachu, ale taky nemáme vepředu pluhy. Vůbec si nestěžuji, naopak to byla nevídaná zábava ochucena špetkou rizika. Auto taky fungovalo výborně a Barumka byla dostatečně dlouhá na to, aby ukázala, s čím je třeba popracovat. Zbývá doladit pár drobností, které jsou spíše věcí vkusu než otázkou funkce, a bude to úžasné auto,“ nešetřil superlativy „Vlčák“.

Body z Barumky jsou v tabulce českého šampionátu násobeny koeficientem 1,5, což Martina s Karolínou vrátilo zpět do první desítky průběžného hodnocení seriálu. Na dalším vylepšení svého postavení však pracovat neplánují. V termínu nadcházející Invelt Rally Pačejov je čeká premiérový start na soutěži mistrovství světa, kterým pro ně bude legendární Finská rally. „Pokud na nás s Karolínou zbude, rádi bychom s novým modelem vyrazili na sprint do Vyškova. A vzhledem k tomu, že budeme Jarimu Huttunenovi připravovat techniku na jeho domácí soutěž mistrovství světa ve Finsku, rozhodl jsem se k němu připojit, byť zřejmě za volantem staršího vozu. Vlastně se jedná o splnění předsevzetí, které jsme si dali po skončení loňské Lausitz Rallye. Už tehdy jsem tvrdil, že na opravdové šotolině nezávodím naposled,“ dodal Martin.

Doplňme, že bližší informace o novinkách a aktuální činnosti stáje Hyundai Kowax Racing jsou zájemcům k dispozici na průběžně aktualizovaných facebookových stránkách pod názvem “Hyundai Czech Racing“.

Komentářů celkem: 5
5. 9. 2021 22:20
1 0
Celkem mě zaujala ta zmínka o nižším výkonu proti staršímu modelu... Přecejen když si Prst dělal srovnání R5, tak naznačoval, že i20 na ostatní R5 motorově ztrácí a tohle má být tedy ještě slabší....Zvláštní.
6. 9. 2021 07:40
0 0
Mě spíš zaujala poznámka o tom, že je auto údajně o 3 cm užší, vzhledem k tomu že veškeré dostupné materiály se shodují v údajích 1820mm jak u předchozí, tak i současné generace i20 r5/rally2.
6. 9. 2021 10:37
1 0
třeba to zase jen mechanici skládali těsně před závodem a složili to užší.. jsme jen lidi..
6. 9. 2021 18:50
0 0
Původně napsal jaymz
Mě spíš zaujala poznámka o tom, že je auto údajně o 3 cm užší, vzhledem k tomu že veškeré dostupné materiály se shodují v údajích 1820mm jak u předchozí, tak i současné generace i20 r5/rally2.
Tak ona ta šířka je stanovená předpisem,ale nevím jestli přesně nebo jako maximální. Ale nemůže se to týkat ani série, jelikož nová i20 N je o 2,5 cm širší než předchozí generace i20 takže by mne tohle docela taky zajímalo
6. 9. 2021 20:19
Upraveno 20:31
0 0
Tož su z teho nějaké blbé a ani z oficiálních čísel ty tři cenťáky nevyčtu smajlík
Nová i20 Rally2: šířka 1820 mm, track width 1810 mm - https://motorsport.hyundai.com/rally/rally-2/tecspec/
Stará i20 R5: šířka 1820 mm, avšak track width: 1610 mm - https://tinyurl.com/frd48pzt
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!