6. 9. 2021 14:34 − 1964× − 0

Další vítězství škodovky na belgické půdě

Belgický šampionát po loňské blamáži zažívá mnohem šťastnější rok a na začátku září se odehrál jeho třetí podnik.

Mnohem větší pozornost na sebe samozřejmě poutal ten druhý, když jím byla slavná Renties Ypres Rally, letos navíc okořeněná zařazením do mistrovství světa. Po parádním představení se národní mistrovství vrátilo do své obvyklé podoby, když byla na programu Omloop van Vlaanderen. Tamní pořadatelé si nelámou hlavu s tím, že by vzhledem ke koronavirovým komplikacím zkracovali a zjednodušovali trať své rally jako to dělají třeba jejich italští kolegové. Přes sedmdesát startujících dvojic se tak mohlo plně vyřádit na 214 ostrých kilometrech. Nakonec pětadvacet z nich po zrušení jedné zkoušky ubylo, ale i tak šlo o slušnou porci. Na čele průběžného pořadí se před flanderskou rally drželi dva piloti škodovek, vítězové obou doposud odjetých soutěží. Ghislain de Mevius a Pieter Jan Michiel Cracco. Do hry se po vynechání předešlé rally zapojil poslední belgický mistr Adrian Fernémont, který má na svém kontě body za druhé místo. Stejně bodů jako pilot škodovky zatím získal za druhé místo v Ieperu Vincent Verschueren jezdící s Volkswagenem. Na slušnou bodovou porci měl na podniku MS políčeno Kris Princen, ale defekt jej srazil až na konečné osmé místo.

Někdejší belgický šampión od loňska pilotuje Citroën C3 Rally2, ale očividně mu moc na chuť nepřišel. Nezměnila to ani Omloop van Vlaanderen, soutěž, kterou už dokázal třikrát vyhrát. Do letošního ročníku vstoupil vyloženě levou nohou a hned v první zkoušce chyboval. Ztráta necelých deseti vteřin ale nakonec byla pouhou kapkou ve výsledném odstupu v cíli rally, ve které se po matném výkonu musel smířit jen s pátým místem. Pokud Belgie znovu nepropadne hysterii a nezačne zakazovat hromadné akce, bude mít Princen ještě šest příležitostí si svou pozici v šampionátu vylepšit. Belgičany tedy čeká hodně nabitý podzim. Pilot Citroënu si ale přeci jen připsal jeden cenný skalp, když za sebou udržel vítěze národního hodnocení z předešlé Renties Ypres Rally. Cracco se na začátku rally potýkal se špatně fungujícími brzdami a první den s odstupem třičtvrtě minuty zakončil až jako osmý. V sobotu se pak vrátil k nastavení z předešlé vyhrané rally a hned to na jeho rychlosti bylo znát. Dostavilo se i jedno dílčí vítězství. Na posun ze šesté příčky výše už ale bylo pozdě.

V úvodním testu zajeli identický čas Fernémont a Verschueren. Ve druhé zkoušce se ale před ně vyšvihnul de Mevius a po RZ 4 pak šel do čela Bedoret. Mladý Belgičan ale nakonec zase spadnul za de Meviuse a na konci páteční etapy ztrácel 3 sekundy. V sobotu ale moc daleko nedojel, když hned v druhé zkoušce skončila jeho Fabia mimo trať. Ještě před tím vypadnul ze hry do té doby pátý Niels Reynvoet, který svou škodovku vyslal do divokých salt. Zkouška pak musela být pro zbytek pole zrušena. A zrušení se dočkal, pro změnu z bezpečnostních důvodů, i třetí průjezd nejdelším pětadvacetikilometrovým úsekem Passendale. To nejvíce naštvalo nejrychlejšího muže druhé etapy Munstera. Ten do páteční noční části vyrazil bez přídavných světel a jeho ztráta vyšplhala na 25 sekund. V neděli se jezdec Hyundaie pustil do stahování ztráty a ocitnul se v přímém boji o pódium. Do posledního testu nastupoval se ztrátou pouhých sedmi desetin na Fernémonta. Šampión z roku 2019 ale dal do poslední Power Stage vše, vyhrál ji a kromě bonusových bodů si připsal ještě bonus v podobě udržení třetí příčky. Verschueren si moc pochvaloval své Polo a vedoucího de Meviuse neustále udržoval v ostražitosti. V závěru se ale zmohl jen na snížení své ztráty. De Mevius získal druhý triumf sezóny, který jen podtrhnul jeho postavení na čele šampionátu. V cíli si hlavně pochvaloval, že se dokázal zdárně popasovat se zrádnými flanderskými cestami, na kterých mu to nikdy moc nešlo.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!