14. 9. 2021 07:51 − 2657× − 0

Starší Ford porazil novější

Švédský šampionát se o víkendu přehoupnul do své druhé poloviny obsahující zbylou dvojici soutěží.

Doposud se mistrovství odehrávalo jasně v režii někdejšího továrního jezdce Suzuki Per-Gunnara Anderssona, který se svým Fordem Fiesta Rally2 vyhrál oba úvodní podniky. V první soutěži proti sobě měl spoustu silných soupeřů v čele s Pontusem Tidemandem. Ten jako správný ex-škodovák usednul za volant Fabie Rally2 evo a dovezl ji do cíle na druhém místě. V následující South Swedish Rally se už ale Tidemand na startu neukázal. Oranžový Volkswagen Polo GTI R5 s Dennisem Radströmem za volantem ale úřadujícího šampióna Anderssona pořádně proháněl. Až do sedmé zkoušky. V ní bohužel havaroval, se spolujezdcem skončili v nemocnici a rozbité Polo zůstalo na dílně i během třetí soutěže o tomto víkendu. Andersson se tak musel mít na pozoru hlavně před Mattiasem Adielssonem, který letos usedá za volant totožné techniky, Fiesty Rally2.

V pátek se začínalo dvojicí pětikilometrových úseků Garnisonen a oba vyhrál hlavní favorit Andersson. Jeho největší papírový favorit Adielsson se už v pátek trápil a kromě lídra mistrovství nestačil ani druhému Thomasi Thunströmovi se škodovkou a třetímu Jonasu Akessonovi se starou verzí Fiesty R5. Thunström se v sobotu ráno propadnul na čtvrtou příčku a dal o sobě znovu vědět až vyhranou RZ 6. Toto vítězství ale bylo pro jezdce škodovky labutí písní, když musel hned záhy odstoupit s poškozeným zavěšením. Na první ranní zkoušce zajel znovu nejrychleji PG, který po této soutěži už mohl předčasně obhájit svůj mistrovský titul. Nakonec si ale bude muset ještě chvíli počkat a zabojovat v závěrečné Göhlins Skilling 500. V RZ 4 vzal jednu ze zatáček trochu moc vnitřkem a o pařez svůj Ford poškodil natolik, že další jízda nebyla možná. Do čela se posunul Akesson, jehož náskok na Adielssona tou dobou činil 4,4 sekundy. Soupeř vybavený modernější technikou během následující dvojice zkoušek snížil svůj odstup na pouhých 9 desetin. Předposlední zkouška se mu ale vůbec nevyvedla a jeho odstup zase vzrostl na 8,8 vteřiny. Před Akessonem pilotujícím pět let starou techniku se objevila skvělá příležitost vyhrát svůj první podnik švédského mistrovství. Po vyloučení z předešlé rally to znělo trochu jako pohádka. V posledním testu sice zajel pomalejší čas než Adielsson, ale i tak si senzační vítězství dokázal udržet.

Stav šampionátu: 1. Andersson 60, 2. Adielsson 54, 3. Akesson 41

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!