12. 9. 2021 21:18 − 629× − 0

Italští šotolináři letos podruhé vyrazili na Sardinii

Poprvé se tam podívali už v červnu a z vítězství se tehdy radoval Paolo Andreucci se Škodou Fabia Rally2 evo.

Jeho radost byla tehdy jedenapůlnásobná, takovým koeficientem se totiž násobilo množství získaných bodů. Tentokrát italský šampión stejně jako jeho soupeři bojoval jen o klasický bodový příděl. Nižší koeficient této rally ale nic nevypovídal o její náročnosti, která byla stejně velká jako v případě národní verze Rally d'Italia Sardegna, se kterou sdílela některé úseky. Ve vedoucím postavení v rámci šampionátu na start dorazil Umberto Scandola se svým Hyundaiem i20 R5. Nebyl by to ale pravý trojboj, kdyby se ho neúčastnili tři hráči. V případě italského šotolinového mistrovství je tím třetím Simone Campedelli, který letos závodí s Volkswagenem Polo GTI R5 a na třetím místě není ani tak kvůli rychlosti jako díky spolehlivému sběru bodů. Na Sardinii dorazilo něco málo přes padesát posádek a skoro celá polovina z nich seděla ve vozech R5.

Páteční porce soutěžních kilometrů nebyla nikterak bohatá, úvodní dvojice zkoušek však posádkám posloužila jako dobrý předkrm před hlavním sobotním děním. V prvním testu zajel nejrychleji Scandola, ale jeho hlavní rival Andreucci pak v druhém průjezdu celou ztrátu umazal a do druhé etapy tak oba odjížděli se stejným časem. V RZ 2 však oba dva porazil Campedelli a snížil tak svůj odstup na pouhé dvě vteřiny. Když pilot Volkswagenu vyhrál i první ranní zkoušku, tak už to stačilo na posun do čela. Scandola s Andreuccim zajeli identický čas a rozdíl mezi nimi zůstával nulový. V páté zkoušce dosáhnul na svůj druhý nejrychlejší čas v soutěži Scandola a ještě s takovým náskokem, že poskočil ze třetího místa rovnou na první. V šestém testu pilot Hyundaie navázal na skvělý výkon a do závěrečného postoupil s náskokem 3,9 sekundy.

Andreucci prolétnul poslední zkouškou nejrychleji, ale vzhledem ke vstupní skoro desetisekundové ztrátě to na posun ze třetího místa vpřed nestačilo. Campedelli se ale následně dostavil pozdě do časové kontroly, inkasoval dvacet vteřin a pomohl jezdci ve škodovce k posunu na druhé místo. Škatulata za zády nemusela nikterak vzrušovat Scandolu, který na trati podal dostatečně kvalitní výkon a vyhrál svou třetí rally této sezóny. Na Sardinii se ukázal i jeho synovec Mattia Scandola, který dostal podruhé v kariéře k dispozici týmový Hyundai i20 R5. Poprvé jej pilotoval vloni na Adria Rally Show a Rally dei Nuraghi e del Vermentino se tak stala jeho debutem na pořádné rally. Mladý Scandola si nevedl špatně a soutěž dokončil jako sedmý, mezi mladíky do pětadvaceti let skončil třetí za Albertem Battistollim a Brunem Bulaciou. Do konce sezóny zbývá odjet poslední podnik Liburna Rally Terra, která bude v listopadu hostit i finále hlavního italského mistrovství. K rozebrání tam ještě bude dostatek bodů násobených koeficientem 1,5, celá nejrychlejší trojice šampionátu si tak uchovává naděje na titul.

Stav šampionátu: 1. Scandola 75, 2. Andreucci 57,5, 3. Campedelli 50, 4. Oldrati 32, 5. Bulacia 30, 6. Tonso 20

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!