TZ
13. 9. 2021 21:33 − 60304× − 174

Úspěch zakázán – Aktualizace 13.9.

Vážení fanoušci rally, vše o co se nyní s Vámi chceme podělit, nepíšeme abychom si pobrečeli nebo se dětinsky snažili o něčí soucit.
Aktualizace 13.9., 20:10

Sháněli jsme další materiál a podařil se nám sehnat onboard Romana Odložilíka, který jel se startovním číslem dva jednu minutu za námi. Na videu je vidět druhý průjezd oním úsekem obou posádek st. č.1 a st.č2. Časový rozdíl mezi průjezdy obou aut byla jen jedna minuta. Balík je očividně nepoškozený a na naprosto stejném místě na záběru startovního č.2 jako při průjezdu posádky č.1. Rozhodčí faktu je stále ve stejné vzdálenosti od retardéru na louce a dokonce jeden ze dvojice leží na zádech. Nejspíš po velmi rychlé a namáhavé akci, kdy retardér o váze 200kg dávali zpět na místo základny:) Sami si udělejte názor, jestli je na videu vidět posunutý retardér a o kolik jsme získali více času údajným nesprávným projetím retardéru.

Jde nám pouze a jedině o to, aby se algoritmus řešení podobných situací změnil. Je možné, že příště nepoškodí zkostnatělý český systém někoho kdo jede pouze pro pro lásku k rally, ale třeba talent kterému jde o titul ve třídě a nebo jeho budoucnost.


Rádi bychom se s Vámi podělili o pocity, které jsme si přivezli z letošní vyškovské rally.

Plánovaný start Martina Semeráda se na poslední chvíli musel odvolat, kvůli Mácovo pracovním povinnostem. Petr, který se rozhodl na poslední chvíli bráchu nahradit, do té doby v Protu ještě neseděl a na velký test nebyl prostor. Ve čtvrtek před soutěží v pozdních odpoledních hodinách měl možnost na cca 15km testu seznámit se s vozem a rychle specifikovat změny, které by rád před startem soutěže měl k dispozici.

Od startu až do cíle plnila posádka Petr Semerád – Danny Persein přesně týmovou režii, což nebylo jistě příliš snadné. Pro náš tým bylo nejdůležitější získat od senzitivního pilota co nejvíce informací a především bylo důležité závod dokončit až na cílovou rampu. Pokud to bude možné, chtěli jsme ukázat rámcově možnosti vozu. Před i po každé RZ jsme měli přesné informace a za tuto aktivní komunikaci jsme byli velmi šťastni!


(foto: Vandraq studio)

Protože odlišnosti, od prakticky dokonalé R5, jsou veliké, musel Petr díky absenci testu své návyky ignorovat a přizpůsobit se agresivnějšímu autu. Přes to vše podával neuvěřitelně vyrovnané výkony a držel stabilně ztrátu cca 1,5 s na km za fantasticky jedoucím Romanem Odložilíkem.

Nálada před poslední RZ byla skvělá a ani tehdy posádka neztratila klid a dokončila ji se ztrátou 1s na kilometr.

Rozčarování přišlo až před cílovou rampou, kdy se kluci dozvěděli, že jsou penalizování 30s za rozražení retardéru na RZ5, které je posunulo z tvrdě vybojovaného čtvrtého místa absolutně na pozici osmou. Protože si Petr nebyl jakéhokoli kontaktu s retardérem na této RZ vědom, rozhodl se věc řešit oficiálním dotazem na ředitelství soutěže.

Posádka se tedy společně se zástupcem týmu dostavila na ředitelství, aby byl jejich dotaz řádně projednán před zasedáním sportovních komisařů a vydáním oficiálních výsledků.

Tehdy však přišla ta skutečná “facka“. Před vstupem na ředitelství byla vedena s posádkou nekompetentní absurdní diskuse se zástupkyní ředitele, která odmítala jakékoliv řešení.

Ve chvíli kdy byli Petr s Dannym po hodině konečně přijati ředitelem, došlo k další bezpředmětné diskusi, kterou Petr Semerád opustil a předal jednání do rukou zástupce týmu ProtocarsCZ a svého spolujezdce. Po tom, co ředitel soutěže vyslechl za přítomnosti sportovních komisařů pádné argumenty a přijal video i písemné dokumenty, které dokázaly rozpor v tvrzení rozhodčího faktu, se teprve stalo něco, co všem doslova vyrazilo dech.

Ředitel soutěže nejen že odmítl tato jasná fakta o rozporu itineráře/tvrzení rozhodčího s národními řády akceptovat, ale především důkazy zabavil, odmítl je týmu vydat a prohlásil je za interní informace soutěže.

"Soutěž byla krásná, auto fungovalo perfektně. Závod jsem si naplno užil až do cesty na rampu. Vyškov je moje srdcová soutěž skutečně, první vyhraná soutěž v životě, první vyhraná soutěž v R5 i R2, dělali jsme všichni salta pozadu abychom se dostali na start, ale to co jsem v neděli odpoledne zažil na ředitelství, byla absolutní fraška a je mi z toho smutno. Třicet sekund penalizace je za kompletní rozražení, nebo vynechání retardéru. V tomto případě se jeden balík údajně podle rozhodčího faktu dostal mimo svou základnu, nicméně podle nákresu, který rozhodčí faktu udělal, ne zcela kompletně. Nákres byl během jednání zabaven a nikdo z nás ho neviděl a ani nebylo povoleno ho vyfotit jako důkaz. Nicméně mně samotnému to přijde naprosto jasné už jenom podle onboardu. Balík, který má údajně 200 kg podle informací z ředitelství, se nepohne sám od sebe a musel bych to cítit, že se něco takového stalo, na onboardu by to bylo též. Nehodlám si v téhle situaci opravdu brát servítky a dopředu se omlouvám, za to, co teď napíšu. Z mého pohledu naprosto nekompetentní práce sportovních komisařů a ředitele závodu během jednání o odebrání penalizace. Když nechtěli, aby Proto skončilo vepředu, neměli se vůbec snažit o náš start. Já si totiž jejich jednání, ani s dnem odstupu po celé akci a po shlédnutí všech důkazů, nedokáži ani jinak vysvětlit."

"Chci moc poděkovat týmu, Milanu Kopkovi a všem partnerům, kteří nám tento start umožnili. Snad to nebylo naposledy co jsme se mohli takto spojit.." – Petr Semerád

Celá situace ve videu:

Ptáme se tedy sami sebe, co nás má motivovat v investování energie a nesmírného množství prostředků pro provozování sportu, který všichni tolik milujeme.

Komentářů celkem: 174
18. 9. 2021 19:05
0 0
Agatko, děkuji za tipy,ale tam šlo o titul Krestovi,tady o jeden stupidní retardér.Mej se hezky.
18. 9. 2021 19:10
1 0
Navíc tam je přírodní retardér, nevím proč se tam dávala nějaká sláma.Jsem pro zrušení všech retardérů,dehonestuje to tento sport.A že to chce nějaký starosta mě jako fanouška vůbec nezajímá.A teď pojďte do mě.S poučte mě.
18. 9. 2021 19:33
0 0
Původně napsal Fila67
Navíc tam je přírodní retardér, nevím proč se tam dávala nějaká sláma.Jsem pro zrušení všech retardérů,dehonestuje to tento sport.A že to chce nějaký starosta mě jako fanouška vůbec nezajímá.A teď pojďte do mě.S poučte mě.
A že to chce nějaký starosta:Jo bohužel má starosta větší slovo jak ty jinak by taky se tama příště jet nemohlo a my fandové jsme až ti poslední kterých se schvalování tratí týká.Tak snad můžeme být rádi za to co je.Když nebude budeme prskat ještě víc.
18. 9. 2021 20:44
1 3
Tak budeme jezdit tam kde je o rally zájem,a ne nechat se od nějakých starostů buzerovat co mohu nebo nemohu,a kde můžu milostivě jezdit a kde bych měl nebo neměl mít retardér.A tam kde bude příznivá situace pro rally, třeba Šternberk, Pačejov.
18. 9. 2021 21:24
0 0
Původně napsal Fila67
Tak budeme jezdit tam kde je o rally zájem,a ne nechat se od nějakých starostů buzerovat co mohu nebo nemohu,a kde můžu milostivě jezdit a kde bych měl nebo neměl mít retardér.A tam kde bude příznivá situace pro rally, třeba Šternberk, Pačejov.
Představu máš hezkou.A fandím tí abys byl vždy spokojen.
19. 9. 2021 08:45
1 1
Původně napsal Fila67
Tak budeme jezdit tam kde je o rally zájem,a ne nechat se od nějakých starostů buzerovat co mohu nebo nemohu,a kde můžu milostivě jezdit a kde bych měl nebo neměl mít retardér.A tam kde bude příznivá situace pro rally, třeba Šternberk, Pačejov.
Jeden neví, jestli tohle myslíš vážně nebo žiješ v nějakém jiném vesmíru. smajlík "Komáři" už tu pěkných pár let nejsou a všechno už dávno není všech. Tudíž se bude jezdit tam, kde to pořadatelům starostové či majitelé pozemků a cest dovolí. Rally opravdu není v pozici, kdy by mohla dělat ramena a bezhlavě se dožadovat všeho, co koho z vedení jednotlivých soutěží napadne. Věř, že s Tvojí rétorikou by při vyjednáváních na obcích pořadatelé opravdu neuspěli.
19. 9. 2021 12:26
1 0
Samozřejmě to myslím vážně, máš samozřejmě pravdu,ale je to velmi,velmi smutné, myslel jsem si naivně že pořádání jakékoliv rally je pro danou oblast, město,vesnici,reklama a zviditelnění.Ach jo.Ale ty retardéry zrušte je to fakt pro fanoušky myslím si i pro jezdce otrava.Misto aby se jelo tak se pořád brzdí, já mám rád rychlost.Proto chodím na rally,to je celé.
19. 9. 2021 14:03
0 1
Původně napsal Fila67
Samozřejmě to myslím vážně, máš samozřejmě pravdu,ale je to velmi,velmi smutné, myslel jsem si naivně že pořádání jakékoliv rally je pro danou oblast, město,vesnici,reklama a zviditelnění.Ach jo.Ale ty retardéry zrušte je to fakt pro fanoušky myslím si i pro jezdce otrava.Misto aby se jelo tak se pořád brzdí, já mám rád rychlost.Proto chodím na rally,to je celé.
Smutné to asi je, ale věř, že spousta obyvatel není z nějaké rally vůbec odvařená a považují ji nutné zlo, které jim na celý den zavře nějakou cestu, popřípadě celou vesnici. Myslím, že pořadatelé jednotlivých soutěží by o složitosti vyjednávání a stanovených podmínek průjezdu i často ostrých reakcí lidí, kteří se závody nesouhlasí, mohli napsat knížku.
19. 9. 2021 16:54
0 0
Původně napsal Fila67
Tak budeme jezdit tam kde je o rally zájem,a ne nechat se od nějakých starostů buzerovat co mohu nebo nemohu,a kde můžu milostivě jezdit a kde bych měl nebo neměl mít retardér.A tam kde bude příznivá situace pro rally, třeba Šternberk, Pačejov.
Tak pravděpodobně jsi nikdy nikde nenahlídal do práce ředitelství jakékoliv soutěže a nikdy tedy nejednal se starosty obcí a majiteli pozemků kterých se jen rychlostka dotýká. Takže se nabídni nějakému řediteli a běž vyjednávat o trati. Nikde u nás to není jednoduché a nikdy za tebou nepřijdou starostové Tě přemlouvat, aby jsi vedl trať soutěže přes jejich katastr. Nikde, Takže situace se někde třeba jeví příznivá, ale ono to tak ve skutečnosti není. Prosadit jakoukoliv trař je hodně velké umění ředitelů a ředitelství při vyjednávání o podobě rally.
20. 9. 2021 09:48
0 0
Už je to trochu off topic, ale jak konstatuje nosí pořádat rally je dnes podstatně složitější, než za těch " komárů". Jednak proto, že dnes musí pořadatel jednat se spoustou subjektů, ale i protože dříve byla rally, projíždějící vesnicí skutečně vítaným rozptýlením každodenní nudy, zatímco nyní, kdyby měl člověk, kterému se to nelíbí na dva dny v roce někam odjet, tak je to nepřekonatelný problém, protože nutně musí hlučet se sekačkou, křovinořezem, motorovkou, nejlépe celou neděli
20. 9. 2021 09:51
0 0
Samozřejmě, jak konstatuje "nosí". Někdy mě ten telefon, kterej si myslí, že je chytřejší než já, pěkně s....
20. 9. 2021 09:52
0 0
n o w i , kurva, n o w i !!!!!!
20. 9. 2021 11:15
Upraveno 11:33
2 1
Jakákoliv umělá zpomalení jsou opruzem asi pro každého. Ale za prvé tu máme (možná) nesmyslné pravidlo o nepřekročení průměrné rychlosti na RZ a za druhé - přiletět někde do vesnice mezi domy ve sto sedmdesáti není dobré pro nikoho. Nedávno tu , myslím v rámci tématu barumky, probíhala debata o stále se opakujících RZ. Za mě si absolutorium dnes zaslouží každý, kdo najde novou RZ, která není ale v konečné fázi dobrá jen pro naplnění kilometráže, ale má také sportovní hodnotu. Spousta dlouhodobě nepoužívaných RZ, které se jezdily někdy v minulosti, není podle mě pro moderní rally vhodná. Často mají nový povrch a díky vesmírným podvozkům dnešních aut jsou to jednoduše řečeno letiště. Příkladem může být zrovna Troják, kdy nový hladký asfalt z Hošťálkové až na Troják absolutně změnil charakter celé erzety. Členitost sice zůstala, ale dá se tam oproti rozbité a uskákané minulosti letět opravdu pořádná kudla. Tím nechci říct, že zrovna Troják je špatná RZ, naopak, jen jak se oproti minulosti poměrně zásadně změnila.
21. 9. 2021 20:11
0 0
Celkem mě překvapuje, kam jste diskuzi pod tímto článkem dokázali dostat. smajlík Článek pojednává o tom, že posádce byla pravděpodobně neoprávněně udělena penalizace za retardér a způsobu, jakým vedení soutěže posléze s posádkou jednalo. Co se týče těch retardérů, jsou mezi diváky i lidé, kterým se retardéry líbí, zvlášť nestandartní jako je tento. Rychlost rally přece není o tom, že to auto poletí kilometr nebo dva v maximálce, ale o šikovnosti projíždět zatáčky, kterých díky těmto retardérům přibývá. Samozřejmě nemám tím na mysli to, aby se z rally stal slalom, ale sem tam nějaký retardér přece neuškodí. Můj názor je, že rally je rychlá i přesto, že sem tam je zařazen retardér.
Nicméně jednání pořadatelů mě i po více jak týdnu zaráží a nějak nedokážu pochopit, o co tam šlo. Škoda, že se k tomu nevyjádřilo veřejně i vedení soutěže (nebo vyjádřilo a jen mi uniklo?)
Rally zdar a doufejme, že Pačejov bude bez afér. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!