16. 9. 2021 09:41 − 4197× − 5

Králem Vyškova se stal Roman Odložilík

XXIX. Rally Vyškov 2021, kterou provázelo slunečné počasí od začátku až do konce, vyhrál Roman Odložilík se Škodou Fabia Rally2 Evo.

Vedení se ujal po druhé rychlostní zkoušce a následně si svou první příčku hlídal až do konce. Stal se tak nejúspěšnějším jezdcem v historii Rally Vyškov se čtyřmi vítězstvími na kontě, když překonal Stanislava Chovance se třemi prvenstvími. „Jsme moc rádi, že se nám ve Vyškově povedlo znovu vyhrát. Jak Adam Březík, tak Vojtěch Štajf nám to na druhé rychlostní zkoušce usnadnili a Martina Vlčka jsem si pak už hlídal, takže odpoledne pro nás bylo relativně v klidu. Jsem spokojený a pořadatelé Rally Vyškov připravili znovu moc pěkný závod,“ řekl v cíli vyškovský rekordman. Odložilíkova tempa se zvládal držet pouze Martin Vlček s Hyundaiem i20 N Rally2. V konečném zúčtování i přes dílčí vítězství v předposlední a poslední rychlostní zkoušce však za vítězným Odložilíkem zaostal o čtvrt minuty. Třetí pozici vybojoval Tomáš Kurka s vozem Mini John Cooper Works WRC.

Zlomovým okamžikem letošní Rally Vyškov byla druhá rychlostní zkouška zvaná Podivická, po které odstoupil kvůli upadlé lyžině vítěz úvodní rychlostní zkoušky Adam Březík a také Vojtěch Štajf kvůli poškození vozu po střetu se zídkou na proslulé farmě v Zelené Hoře. „Já Podivickou zkoušku dobře znám a říkal jsem si, že by se tam mohlo rozhodovat. Určitě jsem ale nečekal, že tam chybu udělají oba dva,“ komentoval Podivickou vítěz Roman Odložilík. Mezi odstoupivší se zařadil ze třetího průběžného místa hned na dalším měřeném testu také David Tomek, který vycestoval mimo trať a poškodil svou Škodu Fabia Rally2 Evo, s níž ve Vyškově premiérově startoval.

Konečné výsledky XXIX. Rally Vyškov 2021:

1. R. Odložilík – M. Tureček Škoda Fabia Rally2 Evo 39:47,8 min
2. M. Vlček – K. Jugasová Hyundai i20 N Rally2 + 15,8 s
3. T. Kurka – K. Janovská Mini JCW WRC + 1:15,6 min
4. K. Trněný – Ch. Doerr Ford Fiesta R5 + 1:48,4 min
5. V. Hanuš – J. Navrátil Hyundai i20 R5 + 1:52,7 min
6. K. Štochl – M. Klička Škoda Fabia R5 + 2:02,6 min
7. J. Hanák – M. Večerka Škoda Fabia Rally2 Evo + 2:13,2 min
8. P. Semerád – D. Persein Mitsubishi Mirage Open N + 2:15,7 min
9. V. Dědic jun. – L. Laurincová Škoda Fabia R5 + 2:16,7 min
10. O. Šimek – V. Baďura Ford Fiesta R5 + 2:20,1 min

Průběh soutěže v hodnocení Rallysprint série byl obdobný jako v hodnocení Poháru 2+. Od druhé rychlostní zkoušky se vedení ujal Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600. Vedení až do cíle už nikomu nepřepustil a jasně zvítězil. Během dopoledne se ho držel Egon Smékal s Citroënem DS3 R3T Max, ale v druhé sekci jeho ztráta narostla a skončil druhý. Třetí skončil po souboji s Petrem Danielem David Štefan s Peugeotem 208 Rally4. Opel Adam Cup ve Vyškově vyhrál Jaroslav Petráš před druhým Kryštofem Zpěvákem a třetím Filipem Kohnem. Hodnocení České trofeje rally historických automobilů opanoval Aleš Jirátko s vozem BMW 2002 Ti. Stupně vítězů Poháru pořadatele obsadili Slováci. Vyhrál Vladimír Hanuš před Romanem Popovičem a Lukášem Lapdavským.

„Mrzí nás nesrovnalosti a následné debaty po konci Rally Vyškov ohledně penalizace pro posádku Petr Semerád – Danny Persein, proto považuji za nutné to vyjasnit,“ řekl ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek a pokračoval: „V průběhu zasedání sportovních komisařů byli na vlastní žádost přizváni Petr Semerád se spolujezdcem Dannym Perseinem k projednání jejich třicetivteřinové penalizace za posunutí balíku v retardéru celým jeho objemem mimo základnu. Petr Semerád k jednání zplnomocnil manažera týmu Protocars, pana Kopku. Ani jeden z nich však nepřinesl žádný důkaz, který by v tu chvíli vyvracel tvrzení rozhodčího faktu o udělení penalizace. Žádná informace o podávání protestu se ke mně ani ke sportovním komisařům vůbec nedostala.“

Předseda Hanáckého Rally Klubu v AČR, Ing. Ladislav Petráš uzavírá: „Děkujeme městu Vyškov a všem obcím, kterými soutěž projížděla za skvělou spolupráci. Poděkování patří také Jihomoravskému kraji a všem partnerům, bez kterých bychom tuto soutěž nemohli uspořádat. Již brzy zahájíme přípravy na jubilejní 30. Rally Vyškov. Toto jubileum chceme náležitě oslavit. Na viděnou na Rally Vyškov 2022.“

Komentářů celkem: 5
16. 9. 2021 15:32
1 9
Tady to vyjádření dává smysl, jakože mi ho tiskovka Semerádova týmu nedávala. Nevím co projednávali u sporťáků, ale oficiální protest chtěli podat v čase 3 minuty po vyvěšení oficiálních výsledků, což již nejde. A jestliže v době zasedání SK ještě videa asi nebyla k dispozici, neměli sporťáci co řešit, když měli záznam od rozhodčího faktu a proti němu tvrzení posádky, že to bylo jinak.
16. 9. 2021 16:39
6 0
kondec, nechceš říct, že Semerád s Perseinem celou dobu seděli na kávičce s děvčaty a tři minuty po limitu se probudili, že ne?
dále by mě zajímalo, čemu říkáš záznam od rozhodčího faktu a co to fakticky bylo? a nakonec, jak prokážeš, žes něco neudělal? chtělo po tobě někdy tvé děvče abys jí dokázal, žes jí věrnej? jak bys to udělal? smajlík
16. 9. 2021 18:53
1 0
Děkuji pořadatelům za uspořádání krásné rally, vyšlo počasí,nikomu se nic nestalo, pěkně jsem si to užil.A k té taškařici, zrušte retardéry a bude klid,na rally chodím 44let a nikdy se retardéry nedělali.Rychlostni průměr u mě neobstojí protože je to rally a výmysly nějakých funkcionářů jsou úplně mimo.Zeptejte se jezdců jaký mají na to názor.
16. 9. 2021 20:04
2 0
No, to jste to vyjasnili. Aneb "nic se ke mně nedostalo a jestli byl podán protest, stalo se tomu nejspíš formálně špatným způsobem". To jste jim to ale vytmavil, soudruhu. Ředitel je snad představitel poskytovatele služby. Soutěžící od té služby čekají spíš boje na trati než se splašeným úředním šimlem. Na místě by bylo spíš zvážit kulantní omluvu než zahrávat situaci do autu a dál se potápět v bahně svého organizačního chaosu, kdy se penalizace zřejmě tahaly z osudí.
16. 9. 2021 20:32
0 1
Novej: Nevím jestli tam byli s děvčaty, ale údajně řešili rozpor podoby retardéru v itiku a ve skutečnosti. Oficiálně ale protest podle všeho nepodali. Každopádně jsou postupy, jak takovou situaci řešit i po vyvěšení oficiálních výsledků, určitě to ale není tisková zpráva s tendenčním názvem. To ale vedoucí každého pořádného týmu přece zná a ty určitě taky. Takže proč brečet a nejít raději konat.
Fila67: Retardéry jsou potřeba, z debaty s ředitelem vím o retardérech, které se umísťovali třeba na základě požadavků starostů, takže jejich zrušení není řešení .... . Bohužel je jejich hodnocení ovlivněno lidským faktorem. Pamatuju se na povídání starých jezdců z devadesátých let, jak dokázali časoměřiči na startu RZ ovlivnit výsledky. Dnes jsou zavedeny startovací a cílové hodiny se záznamem a nic takového už pořádně dlouho není možné. Tak je asi na řadě najít podobné řešení i pro retardéry. Jezdci mají v rally komisi svého zástupce, takže je přes koho to řešit.

Jinak to byla za mne velmi podařená rally, trať byla přesně taková, jakou jsem čekal, všechno odsýpalo, ani my na samém chvostu pole jsme nikde nemuseli čekat a závodili jsme na všech RZ. Počasí krásné, podél tratě fandící diváci.
Retardérů se bojím a dávám si na ně bacha, i když nové znění řádů v podstatě umožňuje do nich beztrestně šťouchat.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!