Vlastimil Resl - eWRC.cz
17. 9. 2021 12:33 − 1702× − 0

Dominik Nwelati: „Vyškovská chyba mě dodnes mrzí!“

Na obou dosud posledních podnicích Rallysprint série nechyběla posádka Dominik Nwelati – Jiří Stross.

„Fulnek i Vyškov se mi moc líbily. Na obou soutěžích se nám dařilo zajíždět solidní časy. Zatímco ve Fulneku se mi však podařilo vyvarovat zásadních chyb, ve Vyškově tomu bylo v samém závěru jinak a já nás hloupě připravil o hezký výsledek,“ lituje mladoboleslavský pilot.

Dominik Nwelati letos absolvuje svoji druhou rallyovou sezonu. „Mojí prioritou nadále je učit se, sbírat zkušenosti a dojíždět do cíle. Přesto se snažím postupně zrychlovat,“ svěřuje svoji strategii Dominik, kterému se na závěrečných dvou podnicích Rallysprint série jeho předsevzetí vesměs dařilo plnit. „Tratě Fulneku se mi líbily. Byly rychlejšího charakteru, ale zatáčky dávaly svoji šíří možnost volby více stop. Nechyběly ani pomalejší úseky. Tahle kombinace mi velmi vyhovuje. My měli hned na úvodní erzetě technický problém. Chyba byla v řídící jednotce, dávající chvílemi nižší tlak paliva. Abychom vůbec dojeli, bál jsem se dát nohu z plynu. Od další zkoušky naštěstí problém ustal. Pak už vše fungovalo bez problémů až na jedno mírné probrzdění zatáčky. S konečným osmým místem v Rallysprint sérii jsem velmi spokojen a ani jsem ho nečekal. Vždyť přede mnou byli hodně kvalitní a rychlí soupeři – například velmi talentovaný Dan Polášek a zkušení matadoři jako Honza Dohnal, Egon Smékal či Michal Srb. Jak jede třeba Michal, to je tedy něco. Nedisponuje nejmodernější technikou a přitom předvádí až neskutečné výkony,“ má slova uznání pro své soupeře sedmadvacetiletý soutěžák.

Nakročeno k pěknému výsledku měl Dominik i ve Vyškově. „Časy jsme zajížděli pěkné. Pár krizoveček nicméně proběhlo. Na šotolině jsem dostal smyk při průjezdu statku a málem se netrefil do výjezdu. Na jedné z dalších erzet jsem zase v jedné zatáčce „sežral“ vytahané bláto a auto srovnal jen taktak. Před závěrečnou erzetou jsme však odhalili pomalý defekt levé přední pneumatiky. Jelikož guma byla načatá zevnitř, nebylo to ani vidět. Hlavně díky Jirkovi se podařilo kolo vyměnit velmi rychle a časovou kontrolu stihnout včas. Já se však snažil před startem zahřát novou gumu tak vehementně, až jsem přehřál brzdy. Ty polovinu erzety vůbec nefungovaly, používat jsem musel pouze ruční a pramenilo z toho zvolnění a zhruba minutová ztráta, znamenající ve třídě 6 propad z páté až na desátou příčku. Normálně bych toto umístění bral, ale když jsem se již nějakým zázrakem držel takhle vysoko a pak to hloupou chybou zazdil, to mrzí dodnes,“ lituje Dominik Nwelati, jehož dalším startem byl měl být další podnik Rallysprint série – Rally Morava.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!