Viktor Hausknotz - eWRC.cz
11. 7. 2006 00:00 − 2407× − 11

Bohemia v novém hávu – preview

Nejen díky nabité startovní listině, ale i velmi těžké trati čeká fanoušky a posádky bezesporu jeden z vrcholů sezony.

Podruhé v krátkodobé historii změnila Rally Bohemia svého pořadatele. Na 105 posádek, které budou soutěžit v rámci GA MMČR, tak čeká opět pozměněná koncepce soutěže. Nejen díky nabité startovní listině, ale i velmi těžké trati čeká fanoušky a posádky bezesporu jeden z vrcholů sezony. Začne už v pátek odpoledne paralelní RZ v Sosnové, která na Rally Bohemia již zdomácněla. Kromě krátké RZ2 se už ale všechny úseky pojedou severněji od tradičního centra soutěže Mladé Boleslavi a mají nabídnout soutěžícím to nejlepší z „liberecké klasiky“. Každý, kdo chce další důležité body do GA MMČR, tak bude muset absolvovat celkem 248 těžkých soutěžních kilometrů.

MMČR – absolutní klasifikace (PV + S1600)

Dalo by se říci, že český šampionát má za sebou dvě zcela odlišné čtvrtiny. Winter Cup na sněhu, ledu, břečce a šotolině byl výsledkově zcela jiný než následné dvě čistě asfaltové „klasiky“ Matador Rally a českokrumlovská soutěž. První čtvrtina vyšla na jedničku Achimu Mörtlovi, který z bodového zisku dodnes žije a vede tabulku šampionátu. Perfektně vykročil i Hermann Gassner, ten však letos na Bohemii bude chybět. Dobré vzpomínky na sněhovou část mistrovství mají i Miroslav Cais či Vojtěch Štajf. Zejména druhý jmenovaný se už na „bohemku“ těší, protože zde loni slavil své jediné vítězství a rozhodně si to letos bude chtít zopakovat. Cais dokončuje v garážích nový vůz, a tak můžeme doufat, že na bohemii už vyrukuje s novou zbraní.

Druhou čtvrtinu mistrovství naopak opanoval úřadující šampion Václav Pech s novou EVO IX. Jak na Matador Rally, tak především v Krumlově zvítězil nad svými konkurenty v českém mistrovství (na Slovensku mu sekundovali jenom Béreš s Donchevem) doslova o parník a mílovými kroky se přibližuje k vedoucí příčce GA MMČR. Mörtl je na tahu a měl by na Bohemii vzít osud mistrovství do svých rukou, zejména když nejen zkušenosti z loňska potvrzují, že její tratě jsou pro mrštnější subaru vhodnější než kterékoliv jiné v republice. Z posledních tří rallye si veze velmi dobrý bodový vklad Miroslav Jandík, který zatím konkurenci stačí i se „starší“ EVO VII bez výraznějších vylepšení. Těží z velké rychlosti spojené se spolehlivosti v obou českých mistrovstvích, v tom „velkém“ mu patří šestá příčka za Štajfem. Jako na houpačce si musí připadat Karel Trojan, který střídá technické problémy s dobrými výsledky. Podle dosavadního trendu by to vypadalo, že na bohemii jsou na řadě potíže, průběžně bronzový muž českého šampionátu si však určitě přeje opak.

Ač je Václav Arazim úřadujícím mistrem pévéček, dle letošních výsledků jej musíme řadit k méně úspěšným pilotům. Na lepší časy se začalo blýskat snad až v Krumlově, kde si český matador i přes bolestivé zranění ruky připsal body za páté místo. Zaslouží-li si někdo zmínku o černých koních soutěže, pak jsou to „sprinteři“ Semerád s Červenkou a zapomínat nesmíme ani na Votavu či Vlčka. V „plné polní“ je už připraven Barvík, který se na Kopné sžíval s novou devítkou. Pozlobit konkurenci by určitě chtěli i Hozák a domácí Tošovský. A jen telegraficky zmínka o dalších českých jménech v početně nabité skupině – Tuček, Liška, Otto, Běhálek, Landa, Szabó, Tomaštík, Orsák, Mifka…


St. č. 6: P. Gavlák – J. Novák
(Mitsubishi Lancer EVO IX)
X
St. č. 24: T. Kuchar – J. Gerber
(Subaru Impreza STi)

Už potřetí letos mohou výrazně promluvit do pořadí cizinci, i na startu mladoboleslavské soutěže se totiž objeví kvalitní posádky zpoza hranic. Půjde především o Poláka Tomasze Kuchara, který se sice jen pomalu sžívá s „enkem“, ale při světlejších okamžicích patří mezi užší polskou špičku. Od našich severních sousedů přijede i Kajetan Kajetanowicz, celkem čerstvý přírůstek největších enek v polském mistrovství. Na zatím posledním podniku mistrovství Polska (zároveň i evropského poháru) byl dokonce úspěšnější než jeho zkušenější kolega Kuchar. Vítězství na minulý víkend odjeté soutěži slovenského mistrovství má za sebou Peter Gavlák. Ten využívá služeb EVO IX zlínského K.I.T. Racingu a v Rožňavě dokázal porazit i světem protřelého Ďodiho Béreše. Další zahraniční akvizice jsou spíše z rodiny zajímavých hostů než vážnějšího ohrožení české top špičky. Jedná se zejména o Seveřany, kteří na asfaltu nepatří mezi světovou špičku. Jmenujme Thomase Kvama, Patrika Flodina či Dominika Butvilase.

Průběžné pořadí MMČR: Předchozí vítězové:
1. Achim Mörtl 84 b. 2005 Kopecký/Schovánek Škoda Fabia WRC
2. Václav Pech 72 b. 2004 Kopecký/Schovánek Škoda Fabia WRC
3. Karel Trojan 55 b. 2003 Kresta/Tománek Peugeot 206 WRC

Průběžné pořadí MMČR (PV): Předchozí vítězové (PV):
1. Achim Mörtl 55 b. 2005 Štajf/Černoch Subaru Impreza STi Spec-C
2. Václav Pech 48 b. 2004 Arazim/Gál Mitsubishi Lancer EVO VII
3. Karel Trojan 32 b. 2003 Jandík/Chrastecký Mitsubishi Lancer EVO VII

To, že vozy S1600 se pomalu i v našem mistrovství budou prát o posty nejvyšší, doložil svým výkonem Roman Odložilík na Kopné. Dvojnásobně to platí u technicky náročné bohemie a v případě, kdy jsou na startu dva účastníci světového šampionátu. Zejména od Martina Prokopa můžeme očekávat ohrožení nejvyšší příčky absolutní klasifikace. Aaron Burkart, který také přijede s vozem Citroën C2 S1600, už na Bohemii startoval, jeho možný výsledek je však nepředvídatelný. V MS se zatím mezi ostřílenými borci výrazněji neprosadil. Těžké to bude mít s konkurencí Josef Peták, zatím suverénně vedoucí muž skupiny A. Nesmíme totiž zapomínat ani na Sebastiana Frycze s plzeňským puntem. Řádně rozjetý je ze svých dvou posledních účinkování i Roman Odložilík, ovšem při zdrcujícím finiši na evropské Rally Bulgaria utrpěl jeho vůz, a tak je otazníkem, zda jej na Bohemii vůbec uvidíme. Do výčtu pěkných sedmi kousků čistokrevných „superšvestek“ nám zbývá ještě dodat Kouřila a Zedníka, kteří ovšem zatím za špičkou notně zaostávají.


St. č. 6: M. Prokop – J. Tománek
(Citroën C2 S1600)
X
St. č. 26: S. Frycz – B. Boba
(Fiat Punto S1600)

Skupina A

Až příliš jasnou záležitostí je letos třída A7. Pokud dojede do cíle, je vždy jejím vítězem Jiří Skoupil. Zatím třikrát sebral zlatou medaili a i díky vozové výbavě soupeřů se zatím nejeví šance, že by jeho suverenitu mohl někdo ohrozit. Slibný může být snad osoba Václava Donáta a jeho octavie, který se slušně prezentoval na českém poháru ve Štemberku. Na Bohemii se o další body pokusí Fišer a Mol, s diesely pak Boček, Mandík či premiérově Kulhan.

Podobně neohroženě vládne slabší kubatuře Antonín Tlusťák. I on cítí, že jeho soupeři by měli být jinde než v kitových feliciích, nicméně saxo už na moderní S1600 nestačí. Budeme se těšit, jestli na příští sezonu vytáhne zádveřický jezdec těžší kalibr… Doma bude Tomek, a tak lze očekávat motivovaný výkon. V podobný doufá i Jiří Vlček s „karkulkou“ 206. Kromě kitové felicie Matyse pak do pořadí mohou promluvit zahraniční jezdci na úzkých variantách Peugeotu 206.

Pouhých pět bodů od sebe dělí v průběžném pořadí tři vedoucí jezdce třídy A5. Brynda, Achs a Kopelent se střetnou znovu v bitvě o český titul a ani tentokrát nebudou mít situaci nijak ulehčenou. Vždyť na domácí půdě bude Zdeněk Janda (alias Mr. Cimbu) a do boje bude nažhavených i sedm „pohárovek“.

Průběžné pořadí MMČR (sk. A): třída A7: třída A6: třída A5:
1. Josef Peták 50 b. 2005 Skoupil/Vajík Peták/Benešová Mr. Cimbu/Perski
2. Antonín Tlusťák 37 b. 2004 Peták/Benešová Kneifel/Blažek Hodaň/Hodaňová
3. Diego Gonzo 24 b. 2003 Zedník/Pražák Wagner/Singer Kneifel/Blažek

Skupina N

Velmi zajímavě se vyvíjí i třída N3. Mezi Smékalem a Vaňáčem je pouhý dvoubodový rozdíl, který dává tušit, že boj o titul bude ještě tvrdý. Vaňáč navíc vůči loňsku podstatně zrychlil a je Smékalovi více než rovnocenným soupeřem. Kromě Tomáše Bičáka jim obstará konkurenci především Vladimír Berger, který se překvapivě objeví za volantem „tajpáru“. Mladoboleslavan si domácí soutěž nemohl nechat ujít, a protože jeho octavia nesplňuje podmínky účasti v GA MMČR, našel náhradní řešení v podobě enkového dvoulitru. Z Čechů musíme ještě jmenovat Stejskala a Radu, jinak se ovšem v této třídě sešla nejpočetnější zahraniční konkurence. Vzhledem k tomu, jak se zde loni prezentoval tehdy ještě celkem neznámý mladík Patrick Sandell, není vyloučeno, že právě ze severu přijede budoucí vítěz Bohemie. Trond Svenkerud se navíc postará o premiéru vozu Ford Fiesta ve třídě N3.

Po krátkém „odskočení si“ za volant ex-Prokoprova ignisu se už Jaromír Tarabus vrací k osvědčené hondě, se kterou má zálusk na domácí titul jak ve třídě, tak ve skupině. Oba záměry se mu zatím náramně daří a na čele tabulek si buduje znatelný náskok. Ve třídě mu budou tradičně konkurovat Pertlíček, Trojan a Hlach. Zajímavý je opětovný start Marka Vítovce, který před dvěma lety skončil v kokpitu subaru, či premiéra duchovního vůdce ČMPR Jakuba Denka za volantem soudobého vozu.

Pouhý duel je na pořadu rallye ve třídě N1. Značkoví kolegové Kapušanský a Dvořák si určitě na trati nic nedarují a čeká nás pěkný souboj. Nelze si ovšem nepovzdechnout, že účast pouhých dvou vozů v kdysi početně nejzastoupenější třídě je spíše k pláči.


St. č. 95: J. Dvořák – J. Slavík
(Škoda Fabia)
X
St. č. 96: I. Kapušanský – G. Szenderaková
(Škoda Fabia)

Průběžné pořadí MMČR (sk. N): třída N3: třída N2: třída N1:
1. Jaromír Tarabus 75 b. 2005 Sandell/Axelsson Tarabus/Vorel Dvořák/Slavík
2. Jiří Pertlíček jun. 36 b. 2004 Roubíček/Hovorka Sedláček/Rybnikář Tuček/Tesař
3. Egon Smékal 28 b. 2003 Křížek/Křížková Sedláček/Rybnikář Kundrát/Poláček

Super Race

Ač budou závodníci této kategorie závodit jen pro radost, potěchu diváka a o prestižní vítězství, nedá mi to, abych se o několika perlách nezmínil. Českou premiéru si odbude vůz Peugeot 307 WRC v rukou Štěpána Vojtěcha. Dalším velkým lákadlem bude Thomas Schie, který se představí s Fordem Focus WRC. Podobný exemplář jsme viděli v republice také jen jednou, a to v Příbrami v roce 2004. O vítězství v této kategorii se bude asi nejvíce prát Jan Kopecký, který letos dosáhl nejvýznamnějšího výsledku českého jezdce v novodobé historii MS. On i jeho fabia budou připraveni na domácí půdě podobný výkon zopakovat. Zajímavá jsou i další dvě jména, ač od nich zřejmě vítězství čekat nelze. Mads Oestberg je čistokrevný Seveřan bez valných zkušeností s asfaltem, Věroslav Cvrček se zase už dlouho nesvezl. Oba ale jistě budou ozdobou startovního pole.

Komentářů celkem: 11
11. 7. 2006 21:031
0 0
já myslel že tarabus nadobro přesedl do S1600
11. 7. 2006 21:102
0 0
Letos chtějí získat titul v N2, tak proto
Anonym IP:212.158.146.147
11. 7. 2006 21:233
0 0
Cvrnda jim ukáže v jakým vixu se jezdilo dřív, když ještě jezdil s kitem. Bacha na něj!!!
11. 7. 2006 21:374
0 0
Cvrnda nepojede, pojede s tím autem někdo jiný;)
Anonym IP:62.141.24.73
11. 7. 2006 22:305
0 0
A Karel Trněný pojede???
11. 7. 2006 23:366
0 0
Místo Cvrndy móóžná pojede Paasonen.
Anonym IP:62.245.87.153
12. 7. 2006 00:107
0 0
Budou někde oficiální mapy? a startovka veteránů a závodu vozů A8-WRC?? nikde jsem to nenašel
Anonym IP:213.235.102.140
12. 7. 2006 06:448
0 0
Ví se něco testování Bělé?
Anonym IP:147.32.160.137
12. 7. 2006 11:549
0 0
Nevíte někdo jak je to s A8 (Super race) a historikama?
kolik toho teda mají odjet?pravděpodobně nepoledou všechny eRZety, nebo jo...?dik Speedy
12. 7. 2006 12:3110
0 0
Zdravím, víte někdo něco o zítřku v Bělé? Kdo se tam chystá a v kolik?? Díky za případné info.
Anonym IP:194.108.16.203
12. 7. 2006 12:4611
0 0
Čau, vozy zařazené do kat. super race pojedou pouze 1.Sosnovou, 2. Čejetice-Podlázky, 3. Sychrov-Malá Skála, 4. Pěnčín-Skuhrov, 5. ŽB-Vysoké, 6. Haratice-Velké Hamry ... a v neděli 11. Vratislavice-Proseč, 12. Nová Ves-Plavy, 13. Vratislavice-Proseč II, 14 Nová Ves-Plavy II. ... toto vše dle časového harmonogramu pro super race ze ofic stránek rally. Johnnie.w
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!