21. 9. 2021 10:38 − 1764× − 0

Nizozemci vyhráli boj s byrokracií

Existence letošního ročníku tradiční holandské soutěže Hellendoorn Rally dlouhou dobu visela doslova na vlásku.

I když se před třemi týdny v Hardenbergu odehrál druhý ročník šampionátu bez větších komplikací a za účasti diváků, následující soutěž viděla definitivní zelenou až těsně před startem. Pořadatelé svou snahu nevzdali a jako odměnu za usilovnou práci dostali vydařený ročník, který při slunečném počasí potěšil posádky i diváky. Druhou skupinu pak hojnou účastí předních posádek a parádním duelem o vítězství do posledních metrů tratě. Ta byla letos jen jednodenní, ale i tak se do harmonogramu pořadatelům podařilo nacpat 132 ostrých kilometrů. Ty závěrečné se pak už odjely po soumraku. Po vynechání předešlé soutěže na startu nechyběl úřadující nizozemský šampión a vítěz úvodní GTC Rally Bob de Jong se svým Hyundaiem i20 R5. Minule spolu svedli krásný souboj o vítězství dva jezdci ve Volkswagenech Michiel Becx a Bas van Kamperdijk. Nakonec z něho vyšel vítězně Becx, ale ten narozdíl od soupeře tentokrát nestartoval. Na startu pak nemohla chybět ani dvojice mladíků ve škodovkách, lídr mistrovství Kevin van Deijne a Gert Jan Kobus.

Van Deijnemu se ale na tratích Hellendoorn Rally moc nedařilo a stíhaný problémy s nejrychlejšími soupeři nebyl schopen držet krok. Zatímco v obou úvodních soutěžích bral umístění na pódiu, tentokrát se takřka po celou rally držel na pátém místě. Trochu za očekáváním tentokrát zůstal i jeden z účastníků minulého strhujícího souboje o vítězství van Kamperdijk, když se mu nakonec nepodařilo dostat ani na bednu a skončil čtvrtý. Nejrychlejší Polo GTI R5 v rally pilotoval Jim van den Heuvel. Už na třetí rychlostní zkoušce se na jeho autě vyskytnul menší technický problém, který jej zpomalil i v několika dalších zkouškách. Na začátku druhé sekce mohl van den Heuvel jet naplno a hned z toho byla dvojice nejrychlejších časů. Díky tomu se odpoutal od van Kamperdijka a přiblížil se na dostřel nejrychlejší dvojici. V dalších zkouškách ale musel na zkoušce přepínat do přejezdového režimu a jeho ztráta před poslední sekcí vzrostla na půl minuty. Technika ale vydržela až do cíle a van den Heuvel o pódiové umístění nepřišel. Drobné technické problémy zbrzdily i de Jonga, který v úvodní sekci se svým Hyundaiem opanoval všechny tři odjeté testy. Jeho náskok sice lehce spadnul, ale stále měl k dobru 5,1 sekundy na Kobuse. To pilot Fabie rychle změnil, když se de Jong dostal v osmé zkoušce do potíží se svou technikou. Před závěrečnou dvojicí testů už vedl Kobus, a to s náskokem 6,5 sekundy. De Jong ale v předposlední zkoušce předvedl výkon, jaký se na mistra sluší a patří. Svého soka tam suverénně porazil a před poslední zkouškou se vrátil do čela. Náskok pouhých tří desetin však napovídal, že tentokrát to bude nervydrásající drama až do úplného závěru. Pod rouškou tmy nakonec své první vítězství v holandském mistrovství vybojoval Gert Jan Kobus.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!