24. 9. 2021 07:49 − 540× − 0

Náročné klání na severu Argentiny

Zajímavé úseky v horách na severu Argentiny přivítaly účastníky tamního národního mistrovství.

V hodnocení kategorie RC2A určené speciálům Rally2 se na startu sešla hodně chudá sestava pouhých tří vozů. Už po první zkoušce ale v rally pokračovaly pouze dva. Juan Carlos Alonso svůj Ford Fiesta R5 nedovezl kvůli poruše palivového čerpadla ani do jejího cíle. Aby toho nebylo málo, tak se už na začátku rally dostal do potíží i Marcos Ligato. Svůj Citroën C3 Rally2 musel přímo na vložce zastavit a se spolujezdcem Rubenem Garciou pak vyměnit kolo. Ani následující dva nejrychlejší časy z jejich tříminutové ztráty moc neumazaly. Zmar na šesté soutěži sezóny dokonalo převrhnutí v druhém nedělním testu a následné definitivní odstoupení ze soutěže. Alejandro Cancio zajel na začátku rally překvapivý sedmý čas. Kdo si ale dělal zálusk na to, že jezdci vozů Maxi Rally dokáží Canciovu Škodu Fabia R5 porážet i v dalších testech, musel být hodně zklamaný. Ve třetí zkoušce první etapy se situace vrátila do normálu. Cancio se vyhoupnul do čela a už jej neopustil. Třetí vítězství sezóny znamená, že jej už těžko někdo dokáže v cestě za titulem ohrozit.

V hodnocení RC2B si pak podobně počíná úřadující mistr Nicolás Díaz se svým Fordem Fiesta MRT. Do Tucumánu přijel se třemi triumfy na kontě. Na druhou stranu si situaci trochu zkomplikoval i dvojicí odstoupení. To jeho největší soupeř Geronimo Padilla zatím dojel do cíle všech soutěží. Jaká to změna oproti posledním dvěma sezónám. Vloni ze čtyř soutěží pilot Volkswagenu Polo MRT dokončil pouze jednu, v roce 2019 pak čtyři z devíti. V Rally de Tucumán začal parádně, když kromě všech svých soupeřů ve třídě porazil i všechny Rally2. Už v druhém testu ale musel zastavit, měnit kolo a rázem se s tříminutovou ztrátou propadnul do třetí desítky. Ve zbytku rally se vyšplhal až na šestou příčku absolutně a pátou v RC2B, ovšem situace v šampionátu se mu začíná komplikovat. Po první etapě to ještě vypadalo dobře. Vedl Leandro Bonnin s Citroënem DS3 MRT před Martinem Surianim ve Volkswagenu Gol Trend MRT. Lídr kategorie se ale účastnil pouze mistrovství Tucumánu, které se jelo pouze první den, a do druhé etapy už nenastoupil. Suriani pak v druhé etapě řešil problémy s brzdami a postupně se propadnul až na třetí místo za Gastona Pastena, který umazával ztrátu po sobotních problémech s turbem svého Pola MRT. Mimo hru se ocitnul už po druhé zkoušce první etapy Federico Villagra, když ztratil kvůli problémům s palivovým čerpadlem své Toyoty Yaris MRT půl hodiny. Díaze naopak žádné vážnější potíže nepotkaly a úřadující mistr si udržuje senzační bilanci. Co letos dojel, to vyhrál.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!