Petr Eliáš - PR - eWRC.cz
24. 9. 2021 09:33 − 21515× − 23

Dohnal oslaví titul v Loebově Peugeotu

Rally Pačejov bude místem, kde se plní sny. Pro posádku Dohnal – Vybíral to bude splnění snu a start s ikonickým Peugeotem 306 MaxiI KIT.

Jan Dohnal s Ivo Vybíralem jsou už druhou sezonu stálicí na čele výsledkových listin mistrovství České republiky v rally a Rallysprint série v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou. V loňské sezoně se vrátili z kategorie WRC zpět ke kořenům. Tak by se dal nazvat návrat k velice atraktivnímu vozu Reanult Clio S1600. Vývoj této divácky velmi populární dvoukolky začal někdy v letech kolem roku 2000, kdy mezinárodní automobilová federace FIA vymyslela novou kategorii S1600, která měla přinést kvalitní sportovní nářadí pro závodníky v takzvaném juniorském mistrovství světa v rally – JWRC a také pro mistrovství Evropy a jiných regionálních šampionátů. Široké dvoukolky s poháněnou přední nápravou a s ječivým zvukem vysokootáčkového motoru 1,6 měly být také dostupnější náhradou asi historicky nejlepších dvoukolek, které kdy spatřily světlo rallyového světa. Těmito ikonami všech soutěžáků a mokrým snem fanoušků rally byly legendární dvoulitrové, nebo chcete-li „velké“ KITy. Široké bestie s výkonem na hranici 300 koní dokázaly za vhodných podmínek pozlobit i moderní čtyřkolky WRC a v rukou těch nejlepších závodníků se stávaly zbraní, která nedávala nikomu ze soupeřů s jinou dvoukolkou šanci. Diváci na tuto éru vzpomínají jako na zlatou éru rally.

Pro Jana Dohnala s Ivošem Vybíralem se hlavní cíl letošní sezony, a tedy zisk titulu mistrů republiky v rally v kategorii 2WD, naplnil už po úspěšné Barum Czech Rally Zlín, kde se jim s jejich krásným Renaultem Clio S1600 podařilo zvítězit mezi dvoukolkami v hodnocení MČR a brali tak body nutné k pojištění zisku titulu. Pro celý tým to je obrovským zadostiučiním a potvrzením toho, že se po sezoně 2019 vydali správným směrem, kdy vsadili na „oživení“ letitého, ale stále velmi rychlého stroje Renault Clio S1600. Celý tým si dominanci v kategorii dvoukolek i zájem diváků o techniku KITcar v průběhu sezony užíval a spřádal plány, jak zisk titulu oslavit. Ta vhodná příležitost přichází právě před 42. INVELT Rally Pačejov, která odstartuje už následující víkend.

Co může být lepšího mezi dvoukolkami, než start s Reanultem Clio S1600? Odpověď je překvapivě jednoduchá a složitá zároveň. Jednoduchá na zodpovězení, protože nic lepšího, než velké, dvoulitrové KITy neexistuje. Složitá odpověď ovšem na zrealizování. Kde se v současné době dá v Evropě sehnat konkurenceschopná technika v podobě dvoulitrového KITu? Proč chodit ke kováříčkovi, když se dá dojít ke kováři, si možná řekl Jan Dohnal, když s žádostí o pronájem vozu oslovil devítinásobného mistra světa v rally, pana Sébastiana Loeba. „Loňská půlsezona a i ta letošní se nám povedla, a i když se to možná ne všem úplně zamlouvá, tak jsme obhájili titul mistrů v kategorii 2 WD. Kdo si dokáže představit, jaké úsilí za tím je, jak složité je udržet takové auto v kondici a přežít s ním na specifických českých rychlostních zkouškách, ten si dokáže představit, jak moc velkou radost z obhajoby titulu máme. Po Barum Rally, kde se nám podařilo vybojovat rozhodující body, jsme se rozhodli, že mém oblíbeném Pačejově musíme předvést nějakou bombu. Teď všichni tvrdě pracujeme na tom, aby se všechno povedlo a dopředu a na rovinu říkám, že vše není ještě úplně na 100% jisté,“ říká úřadující mistr ČR v kategorii 2WD a současně historicky nejúspěšnější závodník Rally Pačejov se čtyřmi vítězstvími, Jan Dohnal. „V hlavě se nám začal rodit plán, že bychom chtěli vyzkoušet legendární široký KIT. Dvoulitr, se sedmistupňovou převodovkou…Takové auto jsem vždy obdivoval a říkal jsem si, jaké by to asi bylo, si jej jednou vyzkoušet. Začali jsme s celým týmem tedy shánět někoho, kdo by nám takové auto na Rally Pačejov pronajal. Nebylo to vůbec jednoduché a nakonec jsme se dohodli s týmem nejlepšího rallyového závodníka na světě, s týmem Loeb Racing. Ten má k dispozici dva špičkové Peugeoty 306 Maxi KIT, s nimiž se v poslední době několikrát předvedl právě Sébastian Loeb, ale taky třeba Fracois Delecour, který na Pačejov taky přijede. Dohodli jsme se a já mohu potvrdit, že pokud se týmu podaří zajistit všechny nutné náhradní díly zejména do převodovky, tak se v Pačově svezeme s tímto mistrovským Peugeotem, s jednou z nejlepších dvoukolek v rally, které kdy po zeměkouli jezdily a to zrovna v Pačejově, který mám tak rád. Chceme si to s Ivošem hlavně užít, pobavit sebe i diváky a věřím, že i nejednoho fanouška potěší vidět na vlastní oči takové auto, které se u nás na erzetách už hodně let neukázalo. Chci moc poděkovat všem členům týmu, kteří se na tomto unikátním projektu podílejí a všem našim partnerům, kteří nás v závodění podporují. Pro tuto zvláštní příležitost jsme si vybrali Pačejovskou rally, která má jedny z nejhezčích tratí v domácím mistráku a dokonalou a stále ještě lidskou organizaci a přístup k posádkám i divákům. K tomu všemu můžu potvrdit, že jestli to všechno dopadne úplně správně, tak společně s námi bude v Pačejově startovat ještě jeden KIT z této zlaté doby dvoukolek,“ uzavírá Jan Dohnal.

Divácky populární Rally Pačejov, tak s největší pravděpodobností získává další divácké lákadlo, které bude mít v rukou posádka Jan Dohnal – Ivo Vybíral v podobě Peugeotu 306 Maxi KIT od týmu Sébastiana Loeba z Francie. Držme v tuto chvíli palce všem, kteří se snaží tento vůz do ČR dostat a i týmu Sébastiaba Loeba, který se snaží zajistit chybějící komponenty do převodovky XTRAC silného Peugeotu 306 Maxi KIT. 42. INVELT Rally Pačejov odstartuje v sobotu 2.10. v okolí západočeských Horažďovic a divákům nabídne letos nevšedně pestrou startovní listinu a divácký zážitek.

Komentářů celkem: 23
24. 9. 2021 10:09
0 0
Obdiv, srdce na pravém místě....smajlík
24. 9. 2021 10:23
2 0
Ten začátek článku je dokonalý. Z toho snad každému musí běhat mráz po zádech.
24. 9. 2021 10:58
1 0
Fantázia. Vidiet taketo spickove auto v rukach spickoveho jazdca...Kit-Car je trieda, ktora mi z hladiska predokoliek dlhodobo chyba. Atraktivne predokolky nemame od konca S1600 ziadne....
24. 9. 2021 11:20
2 0
Tím druhým by měl být Peták s Meganem Maxi předpokládám. Tyhle široké kity jsou naprosto úžasné,to brutální nafouknutí blatníků umějí Frantíci famózně.... 306,Xsara i Megane
24. 9. 2021 12:10
1 0
Když už sem tým pojede, tak se tu mohl pan majitel stáje sklouznut i s tím druhým kouskem, ne? smajlík

Jinak pecka, doufám, že to auto přijede a pojede a že si to všichni užijou. smajlík
IMP
24. 9. 2021 14:28
1 0
V roce 1999 Bugalski si z jezdců MS na asfaltu udělal trhací kalendář.
Na Kataluni dal druhému Auriolovi 30s v cíli a na Korsice dokonce 1.min. Sainzovi!
A co udělala naše jedinečná, dokonanalá a bohem posvěcená FIA?
Jééé....ono ten Kit je rychlejší na asfaltu než WRC?
Tak to neeeeee......to musíme zničit!
Tak myslím, dokonce v průběhu sezónu museli do těch Kitů ...už nevím snad 200 Kg přidat, aby to auto nepojíždělo WRC.
Což se hned projevilo na Rally San Remo, kde už Kity nestačily smajlík

Fox
24. 9. 2021 16:02
2 0
To dokresluje to, co tvrdím už drahně let - největší škůdce a nepřítel motorsportu je jednoznačně FIA.
24. 9. 2021 19:22
0 0
Naprostý souhlas s IMP, původní váha byla, myslím, 960 kg
Jen
24. 9. 2021 19:39
0 0
Po vyhranych asfaltech v MS dostaly navic velke Kity nejen vahu navic, ale jeste restriktory do sani.
24. 9. 2021 19:40
0 0
Původně napsal IMP
V roce 1999 Bugalski si z jezdců MS na asfaltu udělal trhací kalendář.
Na Kataluni dal druhému Auriolovi 30s v cíli a na Korsice dokonce 1.min. Sainzovi!
A co udělala naše jedinečná, dokonanalá a bohem posvěcená FIA?
Jééé....ono ten Kit je rychlejší na asfaltu než WRC?
Tak to neeeeee......to musíme zničit!
Tak myslím, dokonce v průběhu sezónu museli do těch Kitů ...už nevím snad 200 Kg přidat, aby to auto nepojíždělo WRC.
Což se hned projevilo na Rally San Remo, kde už Kity nestačily smajlík

A ještě ho jistil Puras.Škoda pro mě že je Pačív na druhé straně republiky.No a navíc brigáda u mladých.2,l Kity jsou moje srdcovka.
24. 9. 2021 20:52
0 1
Jo tady se to zase seslo.
WRC te doby jezdily vsechno bokem. Proti tomu KIT supr zvuk ale po kolejich. Z pohledu divaka jednoznacne WRC te doby lepsi. (U nas treba Hrdinka s prvni Imprezou proti Stolfovi s kitem)
No a tovarnim tymum s WRC se nelibilo ze KIT ma mensi povolenou vahu a na asfaltu je porazi, tak se to omezilo.
Jasne WRC jsou ted "okoukana" tak je zabava se jednou za cas podivat na KIT. Ale v te dobe to tak nebylo.

Vzpominam Strahov, nekdy tak 2004?, Petak s Cliem S1600 pomalu vypiskan "jen to rve, nejede a nejde to bokem", zatimco na Mitsu se skandovalo.

Dalsi vec jak se v clanku pise ze to byla zlata doba rally, to se tady za chvili pise o jakekoliv dobe. Treba v CR tou dobou (1999-2000) 2-3 WRC a 4-5 N4, proti dnesku s 15-20 R5 naprosto zadna konkurence.
24. 9. 2021 21:03
0 0
Původně napsal hujer
Původně napsal IMP
V roce 1999 Bugalski si z jezdců MS na asfaltu udělal trhací kalendář.
Na Kataluni dal druhému Auriolovi 30s v cíli a na Korsice dokonce 1.min. Sainzovi!
A co udělala naše jedinečná, dokonanalá a bohem posvěcená FIA?
Jééé....ono ten Kit je rychlejší na asfaltu než WRC?
Tak to neeeeee......to musíme zničit!
Tak myslím, dokonce v průběhu sezónu museli do těch Kitů ...už nevím snad 200 Kg přidat, aby to auto nepojíždělo WRC.
Což se hned projevilo na Rally San Remo, kde už Kity nestačily smajlík

A ještě ho jistil Puras.Škoda pro mě že je Pačív na druhé straně republiky.No a navíc brigáda u mladých.2,l Kity jsou moje srdcovka.
smajlíkbrigáda je zítra,Pačejov příští týden smajlík
24. 9. 2021 21:10
0 0
Knight souhlas, navíc v tom 99 prostě závodily dvě odlišné koncepce a pak je to vždy jen o tom, jak jsou nastavené předpisy. smajlík Ty auta byly rychlejší, protože takové byly předpisy…
24. 9. 2021 21:38 Upraveno 21:48
0 0
Původně napsal IMP
V roce 1999 Bugalski si z jezdců MS na asfaltu udělal trhací kalendář.
Na Kataluni dal druhému Auriolovi 30s v cíli a na Korsice dokonce 1.min. Sainzovi!
A co udělala naše jedinečná, dokonanalá a bohem posvěcená FIA?
Jééé....ono ten Kit je rychlejší na asfaltu než WRC?
Tak to neeeeee......to musíme zničit!
Tak myslím, dokonce v průběhu sezónu museli do těch Kitů ...už nevím snad 200 Kg přidat, aby to auto nepojíždělo WRC.
Což se hned projevilo na Rally San Remo, kde už Kity nestačily smajlík

No nestačili bych netvrdil,projdi si výsledky RZ ztráta u Bugalskiho byla velká jen na pár RZ na třech RZ zajel 2.čas, podle fotek i pršelo a upřímně kromě Bugalskiho,Purase,Panizziho a asi ještě Delecoura už tehdy moc nikdo nebyl kdo by s tím F2 kitem dokázal zajet. Ano když v tom seděl správný asfaltový specialista tak prostě si namazal WRC na chleba což z těch čtyř mnou napsaných byl 100% Bugalski a Panizzi,Puras nejspíš taky vzhledem k 2.místu jen u Delecoura si jist nejsem který povrch mu více seděl. A nakonec Frantíci ty kity tak stavěli,na asfaltu to byl neskutečný výkon a šotolina byla bída a třeba Ibiza to měla opačně
24. 9. 2021 21:57
2 0
knight: Fakt ti přijde 7 továrních týmů v nejvyšší kategorii a třeba 37 WRC na SanRemu 99 nebo 40 v Británii 99 jako "běžný" i v jiných dobách? Plus k tomu plno dalších aut, vč. atraktivních velkých Kitů. A třeba ve Finsku 99 jelo 27 aut nejvyšší kategorie - letos 43 přihlášených posádek celkem... Nevím, která doba je "zlatější"... A myslím, že plno lidí se v tý době velmi rádo koukalo krom WRCů právě i na ty velký Kity.
A do národních šampionátů se auta vždy dostávají se zpožděním - kdo jezdil v letech cca 2001-2003 nás po RZtách, tak si určitě vzpomene o kolik dřív proti startu RZ musel stát na místě, aby viděl.

Co se týká "znevýhodnění" Kitů, tak se nemůžeme divit, že těm "velkým" továrním týmům vadilo, že je poráží "obyčejná" dvojkolka - jde o byznys. Proto holt protestovaly a dosáhly tím změny pavidel. Nemusíme chodit daleko, nedávno se tu debatvalo o tom, jak "veterani" poráží současná vrcholná auta u nás a i na našem malém rybníčku došlo ke změně pravidel a rozdělíme pole na divize..
25. 9. 2021 02:11
0 1
Medvěd: On myslel ČR, ne svět. A k tomu, že někoho poráží obyčejná dvoukolka, přečti si prosím, co jsem psal smajlík. Vše je o nastavených pravidlech.
25. 9. 2021 02:38 Upraveno 02:40
0 1
Že jsou Kity bomba, že byla ta doba před 20 lety ve WRC top, to každej ví. Ale proč si furt na něco stěžovat, nad něcím brečet? Už se vzpamatujte lidi, jestli se tak vám dá vůbec říkat...
25. 9. 2021 07:15
0 1
Zdenda17 Já myslím že jsme lidi,pro mě vrchol éry rally v Česku byli roky 2000-2004.Ke dvokolkam se raději nebudu vyjadřovat.Vubec mě nezajímají.Neda se na to dívat.Tecka.
25. 9. 2021 07:38
1 0
To Fila67: Možná, že kdyby tě někdy někdo v takové závodní dvoukolce svezl, změnil by jsi názor
25. 9. 2021 08:02 Upraveno 08:04
1 0
Třeba takový Jean Ragnotti : https://www.youtube.com/watch?v=25VRiIeFJfA
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!