Petr Eliáš - PR - eWRC.cz
24. 9. 2021 09:33 − 18638× − 23

Dohnal oslaví titul v Loebově Peugeotu

Rally Pačejov bude místem, kde se plní sny. Pro posádku Dohnal – Vybíral to bude splnění snu a start s ikonickým Peugeotem 306 MaxiI KIT.

Jan Dohnal s Ivo Vybíralem jsou už druhou sezonu stálicí na čele výsledkových listin mistrovství České republiky v rally a Rallysprint série v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou. V loňské sezoně se vrátili z kategorie WRC zpět ke kořenům. Tak by se dal nazvat návrat k velice atraktivnímu vozu Reanult Clio S1600. Vývoj této divácky velmi populární dvoukolky začal někdy v letech kolem roku 2000, kdy mezinárodní automobilová federace FIA vymyslela novou kategorii S1600, která měla přinést kvalitní sportovní nářadí pro závodníky v takzvaném juniorském mistrovství světa v rally – JWRC a také pro mistrovství Evropy a jiných regionálních šampionátů. Široké dvoukolky s poháněnou přední nápravou a s ječivým zvukem vysokootáčkového motoru 1,6 měly být také dostupnější náhradou asi historicky nejlepších dvoukolek, které kdy spatřily světlo rallyového světa. Těmito ikonami všech soutěžáků a mokrým snem fanoušků rally byly legendární dvoulitrové, nebo chcete-li „velké“ KITy. Široké bestie s výkonem na hranici 300 koní dokázaly za vhodných podmínek pozlobit i moderní čtyřkolky WRC a v rukou těch nejlepších závodníků se stávaly zbraní, která nedávala nikomu ze soupeřů s jinou dvoukolkou šanci. Diváci na tuto éru vzpomínají jako na zlatou éru rally.

Pro Jana Dohnala s Ivošem Vybíralem se hlavní cíl letošní sezony, a tedy zisk titulu mistrů republiky v rally v kategorii 2WD, naplnil už po úspěšné Barum Czech Rally Zlín, kde se jim s jejich krásným Renaultem Clio S1600 podařilo zvítězit mezi dvoukolkami v hodnocení MČR a brali tak body nutné k pojištění zisku titulu. Pro celý tým to je obrovským zadostiučiním a potvrzením toho, že se po sezoně 2019 vydali správným směrem, kdy vsadili na „oživení“ letitého, ale stále velmi rychlého stroje Renault Clio S1600. Celý tým si dominanci v kategorii dvoukolek i zájem diváků o techniku KITcar v průběhu sezony užíval a spřádal plány, jak zisk titulu oslavit. Ta vhodná příležitost přichází právě před 42. INVELT Rally Pačejov, která odstartuje už následující víkend.

Co může být lepšího mezi dvoukolkami, než start s Reanultem Clio S1600? Odpověď je překvapivě jednoduchá a složitá zároveň. Jednoduchá na zodpovězení, protože nic lepšího, než velké, dvoulitrové KITy neexistuje. Složitá odpověď ovšem na zrealizování. Kde se v současné době dá v Evropě sehnat konkurenceschopná technika v podobě dvoulitrového KITu? Proč chodit ke kováříčkovi, když se dá dojít ke kováři, si možná řekl Jan Dohnal, když s žádostí o pronájem vozu oslovil devítinásobného mistra světa v rally, pana Sébastiana Loeba. „Loňská půlsezona a i ta letošní se nám povedla, a i když se to možná ne všem úplně zamlouvá, tak jsme obhájili titul mistrů v kategorii 2 WD. Kdo si dokáže představit, jaké úsilí za tím je, jak složité je udržet takové auto v kondici a přežít s ním na specifických českých rychlostních zkouškách, ten si dokáže představit, jak moc velkou radost z obhajoby titulu máme. Po Barum Rally, kde se nám podařilo vybojovat rozhodující body, jsme se rozhodli, že mém oblíbeném Pačejově musíme předvést nějakou bombu. Teď všichni tvrdě pracujeme na tom, aby se všechno povedlo a dopředu a na rovinu říkám, že vše není ještě úplně na 100% jisté,“ říká úřadující mistr ČR v kategorii 2WD a současně historicky nejúspěšnější závodník Rally Pačejov se čtyřmi vítězstvími, Jan Dohnal. „V hlavě se nám začal rodit plán, že bychom chtěli vyzkoušet legendární široký KIT. Dvoulitr, se sedmistupňovou převodovkou…Takové auto jsem vždy obdivoval a říkal jsem si, jaké by to asi bylo, si jej jednou vyzkoušet. Začali jsme s celým týmem tedy shánět někoho, kdo by nám takové auto na Rally Pačejov pronajal. Nebylo to vůbec jednoduché a nakonec jsme se dohodli s týmem nejlepšího rallyového závodníka na světě, s týmem Loeb Racing. Ten má k dispozici dva špičkové Peugeoty 306 Maxi KIT, s nimiž se v poslední době několikrát předvedl právě Sébastian Loeb, ale taky třeba Fracois Delecour, který na Pačejov taky přijede. Dohodli jsme se a já mohu potvrdit, že pokud se týmu podaří zajistit všechny nutné náhradní díly zejména do převodovky, tak se v Pačově svezeme s tímto mistrovským Peugeotem, s jednou z nejlepších dvoukolek v rally, které kdy po zeměkouli jezdily a to zrovna v Pačejově, který mám tak rád. Chceme si to s Ivošem hlavně užít, pobavit sebe i diváky a věřím, že i nejednoho fanouška potěší vidět na vlastní oči takové auto, které se u nás na erzetách už hodně let neukázalo. Chci moc poděkovat všem členům týmu, kteří se na tomto unikátním projektu podílejí a všem našim partnerům, kteří nás v závodění podporují. Pro tuto zvláštní příležitost jsme si vybrali Pačejovskou rally, která má jedny z nejhezčích tratí v domácím mistráku a dokonalou a stále ještě lidskou organizaci a přístup k posádkám i divákům. K tomu všemu můžu potvrdit, že jestli to všechno dopadne úplně správně, tak společně s námi bude v Pačejově startovat ještě jeden KIT z této zlaté doby dvoukolek,“ uzavírá Jan Dohnal.

Divácky populární Rally Pačejov, tak s největší pravděpodobností získává další divácké lákadlo, které bude mít v rukou posádka Jan Dohnal – Ivo Vybíral v podobě Peugeotu 306 Maxi KIT od týmu Sébastiana Loeba z Francie. Držme v tuto chvíli palce všem, kteří se snaží tento vůz do ČR dostat a i týmu Sébastiaba Loeba, který se snaží zajistit chybějící komponenty do převodovky XTRAC silného Peugeotu 306 Maxi KIT. 42. INVELT Rally Pačejov odstartuje v sobotu 2.10. v okolí západočeských Horažďovic a divákům nabídne letos nevšedně pestrou startovní listinu a divácký zážitek.

Komentářů celkem: 23
25. 9. 2021 08:31
2 1
Dvojkolky jsou pekne na koukani se skvelym pilotem na asfaltu vsude, s prumernym skoro nikde. Ctyrkolky i s prumernym skoro vsude.

Jinak naprosto souhlasim ze dnes bohuzel v rally chybi rozmanitost. Konkurence sice supr jenze 15 uplne stejnych Fabii je trochu nuda.
Proto souhlasim ze treba jedna S1600 nebo KIT je skvele osvezeni.
25. 9. 2021 08:42
Upraveno 08:42
2 1
knight: promiň, ale tohle jsou tvoje slova, jak si to mám vysvětlit? bylo to pod oznámením o zřízení divizí u nás:
"Je tady kategorie R5, celosvetove velmi uspesna. Na startu soutezi narodniho mistrovstvi mame pokazde 20-25 aut stejne kategorie. To je prece skvely sport! Kdyz nekdo chce/muze vezme stejne auto a jede bojovat do ERC/WRC2/3 a jinych soutezi v zahranici. Podobne obcas nekdo prijede do Cech i mimo ERC (Huttunen vloni, Rovanpera predloni...)
Proc tedy nekteri fanousci chteji za kazdou cenu tuhle skvelou konkurenci "rozdrobit" to opravdu nechapu. "Povolte vsechny WRC do jednoho poradi". No to je sice pekne ale doba kdy startovalo 14 WRC se nevrati. Pojedou maximalne 3-4.
Chapu ze pro tovarna/tovarny nebo importeri jinych znacek nemaji moc duvod sponzorovat auto ktere vypada jako model co uz treba 10 let nevyrabi. Pokud by se slo cestou "starych WRC" tak to postupne celou rally posouva na neco jako skanzen. Na to jsou historici. "
25. 9. 2021 12:03
0 0
Původně napsal Zdenda17
Medvěd: On myslel ČR, ne svět. A k tomu, že někoho poráží obyčejná dvoukolka, přečti si prosím, co jsem psal smajlík. Vše je o nastavených pravidlech.
Já myslím,že jsem četl... Nevídím v článku nic o ČR... A přesto jsem podotkl, že do národních mistráků se obvykle ta nejvyšší technika dostává(la) se zpožděním.

Jinak nelze než souhlasit, že je to vždy o nastavených pravidlech - viz. "nafty" na Le Mans či Dakaru, eventuelně čtyřkolky vs. dvoukolky na Dakaru v nedávné době (zas tak moc to nesluduju, nevím,jestli se něco nezměnilo). O to jsou možná horší ty neustálé veletoče v pravidlech nebo značení tříd.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!