5. 10. 2021 06:43 − 1684× − 0

Duck racing a ohlédnutí za Star Rally Historic 2021

Na sklonku srpna se posádka Duck racing teamu, Martin Kučera a Dominik Slováček, zúčastnila Star Rally Zlín.

Už před startem bylo jasné, že dokončit tuto soutěž bude velmi těžké. Nebylo ani jasné, zda se posádka této slavné rally zúčastní a to hlavně pro velkou pracovní vytíženost jezdce. Vše se však podařilo a vůz připravovaný MW racingem byl připraven v plné síle a kondici.

Již při seznamovacích jízdách se ukázalo, jak obtížná to bude soutěž. Jak říká jezdec:

“Po seznamovačkách jsem byl trošku na rozpacích, neboť některé části RZ připomínaly spíš nějakou offroad rally. Nicméně jsme se nezalekli a vůz a jeho nastavení přizpůsobili podmínkám trati. Spíš než cokoliv jiného nás zaskočila smutná zpráva o smrti Chrise Klausnera a proto jsme se s Dominikem rozhodli náš vůz opatřit vzpomínkovou výzdobou na tohoto fantastického jezdce a showmana. Také jsme se dohodli, že městskou RZ pojmeme trošku v jeho stylu a uděláme i radost fanouškům. Snad se nám to i trochu povedlo.”

Po sobotním prologu sice posádka nefigurovala na nejlepším místě, ale to se dalo očekávat. Proto v sobotu napnula síly a začala stíhací jízda o lepší umístění. V sobotu vše probíhalo bez problémů až do RZ Hoštálková.

“Na startu jsme čekali dost dlouho a pneumatiky byly zcela vychladlé, ale to bylo pro všechny stejné. Navíc těsně před startem začalo dost pršet, takže první kilometry RZ jsme jeli na jistotu a v klidu. Po chvíli jsem však zpozoroval, že auto brzdí pouze na předek, a to za dané situace nebylo ideální. Odměnou bylo, když jsem v jedné pravé víc přibrzdil a auto dostalo sáně. Po té následoval výlet do lesního porostu a ztráta drahocenných vteřin. Vše se však obešlo bez fatálnějších následků."

I přes tento incident posádka dokončila RZ ve slušném čase.

Závěr sobotní části soutěže byla RZ Pindula což je královská rychlostka.

“Na Pindulu jsme se těšili, je to brutální RZ, letos obzvlášť. S Domem jsme si řekli, že to projedeme v klidu. Jediná krize nastala před výjezdem z Pindule, tam jsme byli moc rychlí a na chvíli se ocitli mimo trať. Naštěstí bez následků, jen se ztrátou cca 10 vteřin, než jsem našel zpátečku a vycouval. Následující úsek přes Želechovické Paseky a Lipské Paseky byl už na jistotu. Proto po příjezdu nastal údiv nad dosaženým časem. Je mi však jasné, že spousta předních jezdců tuto RZ vypustila, aby šetřili drahou techniku. Za normálních okolností by nám Vlasťa Neumann, Míra Janota a pod. nadělili světelný rok. Ovšem Jindra Štolfa je fakt mimozemšťan a smekám před jeho výkonem a uměním.”

Následovala nedělní první sekce. Posádka byla v naprosté pohodě a auto fungovalo parádně. Jedinou skvrnou však byla havárie Vládi Bergera. Tímto přejeme jemu a jeho spolujezdci brzké uzdravení.

“Po startu na tankodromu v Biskupicích nám prasklo táhlo řazení a kousek od letiště jsme jeli už jen na tři kvalty. V cíli jsme s Domčou zvažovali odstoupení, protože nás čekala nejdelší RZ celé Barumky, a ještě velmi dlouhý přejezd. Rozhodli jsme se nevzdat to a dostat se až do servisu. Jenže před startem Májové upadlo táhlo definitivně a jediné co se podařilo, bylo zařadit trojku a na tu odkroužit celou Májovou i s přejezdem do servisu.”

To se nakonec podařilo i za cenu velké ztráty. V servisu bylo táhlo vyměněno a posádka mohla v soutěži pokračovat. Už však nebylo kam se hnát.

Posádka nakonec skončila na celkovém 7. místě, 4. v kategorii Klasik a druhá ve třídě za Jindrou Štolfou.

A jak hodnotí výkon posádky jezdec?

“Byla to asi nejnáročnější Barumka, kterou jsem kdy jel. Některé RZ byly na můj vkus až moc rozbité a časový harmonogram také nebyl ideální. Ono přijíždět ve 21 hod na potemnělé náměstí není moc důstojné po náročných výkonech jezdců. Přesto patří velký dík organizátorům, celému teamu kolem Peťky Minářové, že se jim podařilo letošní Star Rally Historic uspořádat a to bez větších problémů. Velmi si vážím jejich práce a úsilí.”

Další soutěží posádky Duck Racing teamu bude až Futures Contproduct Rally Morava.

Chceme poděkovat všem našim partnerům, mechanikům bratrům Kulhošům a tátovi za perfektní přípravu vozu a celému realizačnímu teamu. Velký dík patří i fanouškům za podporu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!