11. 10. 2021 19:38 − 4176× − 10

Alpine vítězí ve Francii

Speciály francouzské značky zařazené do kategorie GT a odkazující na slavné alpinky ze sedmdesátých let řádí na francouzských asfaltech.

Tamní zpevněné cesty jsou šité těmto vozům jako na míru a při minulé soutěži v srdci Francie se podařilo Cédricu Robertovi jeden z nich dostat v silné konkurenci vozů Rally2 až na pódium. Tento úspěch zmiňoval při prezentaci premiérového startu této francouzské techniky na našem území i Francois Delecour. To ale ještě vůbec netušil, co se stane na šesté soutěži francouzského asfaltového mistrovství. Vedle dosud nejúspěšnějších pilotů Alpin Cédrica Roberta a Juliena Sauniera v Antibes odstartoval i Nicolas Ciamin. Francouzský mladík se letos věnoval hlavně startům ve WRC3, kde pilotoval Citroën C3 Rally2. Tedy techniku, s jakou jezdí i dva ze tří favoritů na titul v asfaltovém mistrovství, lídr Yoann Bonato a třetí Eric Camilli. Právě druhý jmenovaný má po minulé havárii co napravovat a společně s Quentinem Giordanem za volantem Volkswagenu Polo GTI R5 jej čekal nesnadný úkol. Ukrojit co nejvíce bodů z náskoku lídra mistrovství Bonata, který si už připsal na své konto čtyři vítězství.

Camilli se na trati nedaleko svého domova ujal role favorita hned v první zkoušce. Druhým testem projel nejrychleji Ciamin. Pak přidal ještě jeden triumf, ale to stále některým skeptikům jako argument o rychlosti Alpine stačit nemuselo. Když ale Ciamin pocházející z Nice vyhrál i RZ 4 a dostal se do čela, leckdo už povytáhnul obočí. Camilli si i ve zbytku dne počínal dobře a lídra mistrovství držel, byť s malým náskokem 7,6 sekundy, za zády. Giordano se zkoušel také vměstnat před Bonata, ale po pátku mu ještě 3,5 sekundy scházelo. Hlavní pozornost na sebe ovšem strhával někdo úplně jiný. Ciamin, který musel těsně před soutěží ke startu přemluvit zaskakujícího spolujezdce Maxima Martiniho, vyhrál šest z osmi rychlostních zkoušek a do druhého dne si odvážel solidní půlminutový náskok. Jeho soupeři ve čtyřkolkách přes noc marně prováděli rituály na přivolání deště. I druhá etapa se odehrála za sucha a Ciamin mohl pokračovat ve své krasojízdě. Se slušným náskokem mu už stačilo vyhrát jen dvě zkoušky ze sedmi a přesto druhému v pořadí zase o něco odskočil. Senzační vítězství Alpine v šampionátu se zrodilo po dlouhých 43 letech. Radost z něho mohl mít i Bonato. Prohra s Camillim jej takhle nestála tolik bodů. Giordana navíc lídr mistrovství dokázal udržet za zády a svou pozici ve vedení šampionátu ještě více posílil.

Komentářů celkem: 10
12. 10. 2021 12:55
0 0
Neskutečné Alpine, jen bojim bojim, aby je FIA nezařízla jako Porsche.
12. 10. 2021 13:26
0 0
Co provedla FIA Poršákům?
12. 10. 2021 18:40
0 0
Tak hlavně homologace FIA oproti národní, zvýšení hmotnosti, změna probíhala zejména v letech 2011-2015 poté co Porsche v narodní homologaci vyhrálo absolutně titul ve Španělsku a Německu.
12. 10. 2021 19:05
0 0
Pevne dufam, ze sa to nestane. Konecne perfektna zadokolka.
13. 10. 2021 01:22
0 0
ecky: Tedy zadna homologace FIA, az do vytvoreni mezinarodnich pravidel pro R-GT, nikdy nebyla. Tedy FIA Porsche nezarizla, naopak ho legalizovala.
13. 10. 2021 07:31
0 0
Ve frantíkově nemusí mít závodničky registrační značky ? To by našim pohlavárům jeblo. Pošlete je tam, udělají speciální a ještě budou muset být z obou bokůsmajlík
13. 10. 2021 10:50
0 0
Ty Alpinky jsou super, ale já jsem "konzerva", mi tam chybí ta modrá barva.smajlík
13. 10. 2021 19:24
0 0
Na způsob legalizace RGT možná budou mít Vallejo a Zeltner trochu jiný názor.
13. 10. 2021 22:34
0 0
RACC nebo ADAC se nemusely ridit mezinarodnima predpisama, klidne tam ty auta mohly jezdit dal. Stejne tak u nas WRCa zakazal ACR, kterej nesmyslne trval na statusu velkyho mistraku jako mezinarodniho (zna vubec FIA pojem "mezinarodni narodni mistrovstvi"?).
Zakaz WRCu na FIA soutezich byla zhovadilost, ktera na mnoho let poskodila celej sport, povoleni RGT byla naopak dobra snaha, ktera bohuzel dopadla jako vzdycky smajlík
Tim nerikam, ze kdyz RGT budou pravidelne porazet R5, tak s nima FIA neudela podobnej proces jako s kitama. Tezko cekat, ze by dopustili, aby si "kdokoliv v garazi" postavil auto rychlejsi nez tovarni special.
14. 10. 2021 21:34
0 0
Původně napsal bosch
Ve frantíkově nemusí mít závodničky registrační značky ? To by našim pohlavárům jeblo. Pošlete je tam, udělají speciální a ještě budou muset být z obou bokůsmajlík
Tak treba v UK sice znacky mit musi, ale maji uplne normalni a hlavne vsechna ta auta muzou bezne do provozu. Pokud nekdo chce muze si koupit WRC, dat na nej normalni pneu a jezdit v nem na nakup nebo do kostela smajlík Nevim co je to v CR za modu ze vseho delat kovbojku.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!