14. 10. 2021 08:55 − 1609× − 0

V italském mistrovství rozhodnuto

O víkendu se odehrál u Verony předposlední díl italského mistrovství a s předstihem rozhodnul o držiteli titulu.

Mistrovský titul na italské půdě letos obhajoval Andrea Crugnola. V zimě přesednul z Citroënu C3 Rally2 za volant Hyundaie i20 R5 a úplně se nedá říct, že by to byla změna k lepšímu. Technické problémy ho trápily už v první soutěži a vrcholem bylo odstoupení pro fatální poruchu motoru už na shakedownu slavného závodu Targa Florio. Ani přezbrojení na novější i20 N Rally2 Crugnolovi nepomohlo k zisku prvního letošního vítězství, když v Rally Mille Miglia nestačil Stefanu Albertinimu. Do Verony tak úřadující mistr přijížděl s neradostnou bilancí a musel za každou cenu zvítězit. Průběžně druhý Fabio Andolfi na tom byl se svým bodovým skóre podstatně lépe, ale i on potřeboval porazit lídra šampionátu, aby si uchoval reálné naděje na titul až do závěrečné soutěže. Giandomenico Basso se letos vrátil za volant škodovky a to se ukázalo v jeho případě jako dobrá změna techniky. Vyhrál dvě rally včetně největšího podniku mistrovství, evropské Rally di Roma Capitale, a vesele směřoval za ziskem dalšího titulu.

Nejrychlejší čas lídr šampionátu zaznamenal už na úvodní páteční Power Stage. Oba jeho soupeři v boji o titul zaznamenali identický o sedm desetin pomalejší čas. V sobotu ráno vyrazil Crugnola do hor se špatným nastavením svého Hyundaie a hned v první zkoušce se stejně jako v předešlé Rally Mille Miglia propadnul za Albertiniho. Mladšímu kolegovi ve Fabii v následující zkoušce podlehnul i Basso. To ho jistě mohlo trápit, ale na druhou stranu na tomto testu přišel o jednoho ze svých soupeřů. Andolfi u své Fabie R5 urval levé zadní kolo a soutěž pro něho předčasně skončila. Aby těch dobrých zpráv Basso neměl málo, hned na další zkoušce přišel i o Crugnolu. Loňský mistr poslal svou i20 ze srázu a tím udělal symbolickou tečku za nevydařenou sezónou. Pokud se postaví na start závěrečné Liburna Rally Terra, může bojovat už jedině o cenu útěchy v podobě alespoň jednoho dílčího vítězství. Albertini přijel do poledního servisu jako lídr rally, ale na Bassa měl vcelku malý náskok 2,5 sekundy. Třetí příčku držel Giacomo Scattolon s Volkswagenem Polo GTI R5, což by pro něj znamenalo nejlepší výsledek této sezóny. Bohužel ale v odpolední sekci doplatil na poruchu brzd a spadnul na konečnou pátou příčku. K umístění na pódiu měl blízko i Damiano De Tommaso, který se v letošní sezóně sžívá s novou technikou Citroën C3 Rally2, ale nakonec nestačil na Tommasa Ciuffiho, který zajistil kompletní bednu pro značku Škoda. A který pilot Fabie nakonec vyhrál? Albertini na třetí vítězství této sezóny i přes maximální snahu nedosáhnul. Basso jej v závěrečné sekci překonal a vyhranou Rally Due Valli si už podnik před koncem zajistil titul italského šampióna 2021. Na Albertiniho pak zbylo alespoň vítězství v klasifikaci italských asfaltů.

Stav šampionátu: 1. Basso 111, 2. Andolfi 75,5, 3. Crugnola 67,5, 4. Albertini 66, 5. Breen 57,5, 6. De Tommaso 38

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!