Daniel Porazil - eWRC.cz
26. 4. 2004 00:00 − 2510× − 0

RALLY BOHEMIA 2004 chystá první tiskovou konferenci

O chystaných novinkách i o soutěži samotné jsme opět rozmlouvali s ředitelem Zdeňkem Bělou.


Foto: Daniel Porazil

Někdejší Rallye Škoda a od roku 1986 RALLY BOHEMIA se postupně blíží ke svému letošnímu finále. Ve dnech 9. – 11. července 2004 odstartuje mladoboleslavská soutěž nejen druhou polovinu Mezinárodního mistrovství České republiky, ale bude především v pořadí druhou soutěží s koeficientem 10 v nově vypsaném FIA Evropském poháru v rally – Východ.

I když do startu zbývají stále ještě měsíce, přípravy podoby tratě vrcholí. „V současné době má trať XXXI. ročníku RALLY BOHEMIA již definitivní podobu, zbývá doladit jen několik málo detailů,“ sdělil nám ředitel soutěže Zdeněk Běla a dodal: „Časový harmonogram a další informace o trati a celé soutěži poskytneme na začátku května na první tiskové konferenci.“
Což o to, od roku 2001 jsme si všichni velice rádi zvykli na to, že RALLY BOHEMIA má jednu z nejnáročnějších tratí u nás, a tak obavy z podoby nebo obtížnosti tratě nejsou na místě. Pořadatele soutěží zařazených do Mistrovství Evropy nebo do evropských pohárů tíží jiná věc, a to nový předpis FIA, hovořící o tom, že vozy kategorie A8 nemohou do těchto seriálů bodovat, navíc, vypíše-li pořadatel soutěže svůj podnik i pro kategorii A8, musí je od dalších skupin a tříd startovního pole oddělit. Nevděčnou roli v tomto ohledu hrála březnová Rallye Šumava, která jasně ukázala, že 60ti minutový rozdíl mezi oběmi částmi pole není zcela ideální. Jakým způsobem se s novými předpisy poradí v Mladé Boleslavi? „Rozhodující, a řekl bych ten hlavní, čas budou představovat vozy startující v Evropském poháru. Podle počtu přihlášených posádek kategorie A8 zvolíme operativně hodinu startu těchto speciálů tak, aby časový prostor mezi poslední á-osmičkou a prvním vozem Evropského poháru byl minimální. Budou-li jezdci Evropského poháru startovat například v 16.00 hodin a á-osmiček se přihlásí 30, bude první vůz kategorie WRC pravděpodobně startovat v 15.30 hodin,“ sdělil Zdeněk Běla. V praxi to znamená, že mladoboleslavští pořadatelé půjdou jinou cestou než v Klatovech nebo pořadatelé Rallye Matador Půchov, které jsou také zařazeny do FIA Evropského poháru Východ. „Ano, rozhodli jsme se soutěž co nejméně prodlužovat a tím i prodražovat, dost na tom, že na Šumavě byl odliv diváků po posledním voze A8 téměř 100%ní. Pro soutěž samotnou je to nedůstojné a z hlediska bezpečnosti také velice nešťastné. V tomto ohledu se také musím zastat klatovských pořadatelů, kteří měli situaci navíc stíženou sněhovou kalamitou. Byli to právě oni, kteří nám dalším pořadatelům ukázali, kde je chyba a co do budoucna vylepšit,“ míní Zdeněk Běla.

Vraťme se ale ještě zpět k trati RALLY BOHEMIA. Ta bude v letošním roce měřit cca 800 km a bude proložena 15ti rychlostními zkouškami o celkové délce 250 km. Průměrná délka rychlostní zkoušky je necelých 17 km. „Diváci se mohou těšit na shakedown poblíž Mladé Boleslavi, veřejnou technickou přejímku v Zákaznickém centru Škoda Auto zakončenou předstartovním představením posádek na startovní rampě. Vedle Sosnové nabídneme také 8 RZ v první etapě a 6 RZ v druhé etapě,“ shrnul v krátkosti základní data letošní Bohemky Zdeněk Běla, ale o zahraničních posádkách nic prozradit nechtěl. „Vše je o penězích a těch jsme letos díky zvýšení koeficientu 10 a s tím spojeným prodloužením tratě o cca 50 km vydali opravdu hodně. Navíc ani rozdělení startovního pole na dvě části není bez dopadu na rozpočet. Přesto Vám mohu slíbit, že uděláme vše proto, aby i letošní RALLY BOHEMIA byla znovu kvalitně obsazena,“ dodal na závěr Zdeněk Běla.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!