Dotřetice všeho dramatického
Pokaždé v nich figurovala dvě jména. Grégorie Munster a Adrian Fernémont. V East Belgian Rally nakonec zvítězil o 3,5 sekundy mladý pokračovatel soutěžáckého rodu pilotující Hyundai i20 R5. Belgický šampión z předloňské sezóny mu to vrátil před týdnem na Rallye de Wallonie, kterou ovládnul s neméně nicotným náskokem 5,4 vteřiny. Úspěch posunul jezdce škodovky do čela průběžného pořadí, kde vystřídal jiného pilota Fabie Rally2 evo. Ghislain de Mevius vyhrál úvodní South Belgian Rally a šampionátu tak vévodil od první rally. Té poslední ve Valonsku se ale neúčastnil a přijel až teď o týden později do Bocholtu. Po minulé absenci se za volant Volkswagenu Polo GTI R5 vrátil Vincent Verschueren, další z favoritů na minimálně pódiovou příčku. Termínově až moc našlapaný kalendář úplně nepřeje vysokým počtům startujících. Zatímco před týdnem odstartovalo 41 dvojic, tentokrát to bylo ještě o šest méně.
Hvězda Sébastiena Bedoreta před dvěma roky vylétla hodně vysoko. Mladý pilot získal oficiální podporu Škody Belgium a hned si to zamířil za titulem. Závěrečný souboj ale nezvládnul a o již jistý zisk titulu se připravil havárií v úplně poslední zkoušce celé sezóny. Tíha tohoto nezdaru na něm možná leží dodnes, protože se mu od té doby úplně nedaří a na skvělou sezónu 2019 nedokáže pořádně navázat. Po havárii v chorvatské soutěži MS se účastnil i belgického podniku elitního mistrovství, ale soupeřům z národních řad nestíhal a obsadil až třetí místo. V ConXion Omloop van Vlaanderen už Bedoret zaznamenával lepší časy, dostal se i do vedení, ale po havárii rally nedokončil. V East Belgian pro změnu nejrychlejším nestačil a skončil pátý. Stejná příčka mu patřila i tentokrát po RZ 5. Bohužel ale hned záhy musel odstoupit s poruchou diferenciálu své Fabie. Série nezdarů mladého pilota nekončí a tentokrát otevřela brány elitní pětice jednomu jezdci z opačného věkového spektra. Matador Patrick Snijers vyhrál duel v kategorii GT s dalším pilotem Porsche Guntherem Monnensem, který hned na začátku rally ztratil spoustu času pro poruchu systému řazení na volantu, a dojel celkově pátý.
Munster dokázal vyhrát první zkoušku rally, přitom nechybělo mnoho a vůbec se jí nemusel účastnit. Na pátečním shakedownu si totiž prožil po jedné dekompresi hodně horké chvilky a svůj Hyundai málem rozmlátil o stromy. Pro tentokrát měl dostatek štěstí a dokázal jej využít k udržení vedení během celých prvních dvou sekcí. Jeho starý dobrý soupeř Fernémont ale nejel o moc pomaleji a i přes horší volbu gum se držel 1,6 sekundy za mladíkovým Hyundaiem. De Mevius už při minulém startu doplácel na problémy s technikou a tentokrát jej zlobil ventil pop-off. Po RZ 5 tak za lídrem zaostával o deset sekund a těsně za sebou měl Verschuerenovo Polo. Mistr Belgie z roku 2017 ale ve dvou následujících testech dvakrát přestřelil odbočku a rázem jej od pódia dělila propastná půlminuta. De Mevius s již plně funkčním autem ukrojil část svého odstupu a držel se ve hře o vítězství. Munster s Fernémontem však jeli v desetinkách a náskok stále vedoucího Lucemburčana zůstával na 1,7 sekundy. Dvěma vyhranými testy v předposlední sekci se Munster dokázal od svých soupeřů trochu odpoutat. Pak ale přišla chyba ve smolné třinácté zkoušce. Vedoucí Hyundai se tam nevešel do jednoho z odbočeních a náskok se o deset vteřin smrsknul. De Mevius se na tom samém testu už přiblížil tři desetinky za druhého Fernémonta. Nakonec ale ve tmě závěrečných zkoušek nedokázal nabrat takovou rychlost a na třetím místě už zůstal až do cíle. Munster si za tmy naopak počínal jako zkušený mazák a svou chybu napravil dvěma dílčími triumfy. Sice to pro něho byly pořádné nervy a dle svých slov zestárnul o dobrých pět let, ale dokázal to. Ve třetím těsném souboji v řadě vydřel druhý triumf, tentokrát o 3,6 sekundy. Rozložení sil na závěrečnou dvojici soutěží je jasné. O titul si to rozdá celá tato vyrovnaná trojice, kterou v průběžném pořadí rozděluje jen 5 bodů.
Stav šampionátu: 1. Fernémont 99, 2. Munster 95, 3. de Mevius 94, 4. Verschueren 64, 5. Cracco 45, 6. Princen 34