21. 10. 2021 20:24 − 12924× − 29

Velký mistr je zpátky

Sébastien Loeb ukončil v roce 2012 po zisku devátého titulu mistra světa honbu za dalšími.

Ze světového rallysportu se ale nadobro nestáhnul. V následující sezóně ještě čtyři podniky s Citroënem DS3 WRC odjel a pak se s tímto vozem naposledy v mistrovství světa ukázal na Monte Carlu 2015. Dva následující roky se světový šampionát musel bez svého nejúspěšnějšího jezdce historie obejít. V roce 2017 se ale Loeb znovu vrátil, třikrát odstartoval s Citroënem C3 WRC a v Katalánsku s ním získal svůj dosavadní poslední triumf na světové scéně. Zároveň tím ukončil své spojení s francouzskou značkou sahající až do roku 1998 a které byl také dlouholetým ambasadorem. Spojení s Hyundaiem mu přineslo před dvěma roky největší program v MS od poslední plné sezóny 2012. Vloni ještě dvě soutěže s i20 Coupe WRC odjel, ale pak jeho krátké spojení s korejskou značkou skončilo a hlavní Loebovou náplní se stal projekt Prodrivu, který vtrhnul se speciálem BRX Hunter na Dakar. V březnu letošního roku se odehrál nečekaný rozvod mezi Loebem a jeho věrným parťákem Danielem Elenou. Jak se ale později ukázalo při startu s Peugeotem 306 Maxi v Rallye Mont-Blanc Morzine, oba dva na úspěšný třiadvacetiletý vztah ještě navážou. Jen na Dakar Loeb vyrazí s jiným, patrně v maratónských závodech zkušenějším spolujezdcem.

Daniel Elena tak bude mít dost času studovat materiály k jiné lednové soutěži, slavné Rallye Automobile Monte-Carlo. Říkáte si, není to trochu zbytečné? Možná je, možná není. Indicií navádějících k tomu, že se Loeb pokusí v horách nad Monakem srovnat krok s nejúspěšnějším pilotem tamní historie a svým velkým rivalem Ogierem, každým dnem přibývá. V létě se Malcolm Wilson pochlubil tím, že s devítinásobným mistrem světa vyjednává. A že by rád, aby to tentokrát dopadlo lépe než v roce 2005. Pozdvižení na chvíli utichlo a sestava M-Sportu se mezitím začala plnit jinými jmény. Za jedničku stáje byl na dva roky jmenován Craig Breen. Ten už se s Loebem sešel u Citroënu i Hyundaie a pokaždé mu Francouz dost zkomplikoval žití a zredukoval závodní program. A je to tu znova… Včera se Ir musel s Loebem dělit o svou novou hračku Ford Puma Rally1 při testech ve Španělsku. První krok se tedy Wilsonovi povedl, Loeba za volant speciálu Ford dostal. Ohledně jeho startů v příští sezóně mistrovství světa zatím ale nic jistého není.

Každému se jistě vybaví nedávná léta 2017 a 2018, kdy M-Sport jezdecky vedl Ogier a zajistil mu jeden značkový a dva jezdecké tituly. Teď zase startuje nová éra a spojení s dalším úspěšným Sébastienem by bylo zajímavým navázáním na tehdejší pohádková léta. I kdyby k Loebovým startům nakonec nedošlo a už teď je víceméně jisté, že plnou sezónu rozhodně neobsáhne, i pomoc velezkušeného pilota při testech se týmu z Cumbrie jistě bude hodit. Britové jsou na rozjezd nových kategorií přeborníci a s Pumou už mají najeto více než jejich dvě konkurenční stáje se svými vozy Rally1. Období přestupů, nových angažmá a upřesňování programů jednotlivých jezdců tedy rozhodně nekončí. O francouzskou stopu se ve Fordu jistojistě postará zástupce mladé nastávající generace, kterého si už nějakou dobu vychovávají. Adrien Fourmaux dobře zvládl přechod do nejsilnější kategorie a pokud bude mít k ruce jako mentora svého krajana, rovněž sponzorovaného Red Bullem, jen tím může dál růst.

Komentářů celkem: 29
23. 10. 2021 15:50
Upraveno 15:53
0 0
Alternativně homologovaný byl právě ten 4kvalt.
23. 10. 2021 17:30
0 0
Tema trema kvaltama jsem opravdu narážel na Marcusovu legendární průpovídku, která rozhodně nevyjadřovala spokojenost s týmovým rozhodnutím postavit auto se čtyřma kvaltama smajlík
23. 10. 2021 17:30
Upraveno 17:34
0 0
.
24. 10. 2021 01:46
0 0
Původně napsal Zedx
Původně napsal ombre
Ač jeho obrovskej fanda a moc rád ho vždycky uvidím, doufám že má rozum a nepojede žádnej větší program.

Nechci se koukat jak bude jezdit 5. - 8.
Čoveče já ho taky vždycky rád uvidím, i kdyby jezdil 5.-8., pořád to bude Ufon. Jestli do toho ve 48 půjde tak je véélkej frajer
Sledoval si jeho poslední závod za hyundai? Bylo mi ho faaakt líto
24. 10. 2021 20:55
Upraveno 20:57
1 0
Myslíš pódium v Turecku?smajlík
Podle mě jsou jasné 3 věci:
a) Loeb už nemá komu co dokazovat a nejde od něj čekat bezhlavé nasazení, co místy předvádí jezdci aspirující na své první vítězství nebo tituly.
b) Pokud bude sedět v autě jen sporadicky, pojede ještě s větší rezervou
c) téměř úplně všechno ostatní co do schopnosti řídit rally auto, přizpůsobovat se a předvídat podmínky je na jeho straně, proti komukoliv s výjimkou Ogiera smajlík

Na Monte bude kandidátem na pódium klidně i v 60 smajlík
25. 10. 2021 10:47
0 0
Původně napsal Zajda
Myslíš pódium v Turecku?smajlík
Podle mě jsou jasné 3 věci:
a) Loeb už nemá komu co dokazovat a nejde od něj čekat bezhlavé nasazení, co místy předvádí jezdci aspirující na své první vítězství nebo tituly.
b) Pokud bude sedět v autě jen sporadicky, pojede ještě s větší rezervou
c) téměř úplně všechno ostatní co do schopnosti řídit rally auto, přizpůsobovat se a předvídat podmínky je na jeho straně, proti komukoliv s výjimkou Ogiera smajlík

Na Monte bude kandidátem na pódium klidně i v 60 smajlík
Jako na tom Monte je to pravda. A bylo by super, kdyby tam i Loeb i Ogier ještě jeli, navíc v nových autech smajlík
25. 10. 2021 18:28
Upraveno 18:28
0 0
Původně napsal genianální dífka
V druhý části videa mě zaujaly zelený světýlka na zadních bočních oknech a na vršku čelního skla a rozsvícený zadní poziční lampy...že by předepsaná signalizace zapojení elektriky do pohonu? Víte někdo něco bližšího?
Když při Bohemce předváděli v Sosnové Fabií tak jsem se na to ptal. Vzhledem ke kovovým a karbonovým dílům, které jsou vodivé tak je to signalizace v případě havárie, že je bezpečné se auta dotýkat. Vychází to z předpisů FIA pro elektrosračky. Nedokážu si ale představit jak budou zasahovat v případě červené. Asi to řetězem územní? smajlík
26. 10. 2021 12:13
0 0
pačes: Hlavně aby to neuzemnil první divák, který k tomu přiběhne... smajlík
27. 10. 2021 00:22
Upraveno 00:23
1 0
Původně napsal Zajda
Myslíš pódium v Turecku?smajlík
Podle mě jsou jasné 3 věci:
a) Loeb už nemá komu co dokazovat a nejde od něj čekat bezhlavé nasazení, co místy předvádí jezdci aspirující na své první vítězství nebo tituly.
b) Pokud bude sedět v autě jen sporadicky, pojede ještě s větší rezervou
c) téměř úplně všechno ostatní co do schopnosti řídit rally auto, přizpůsobovat se a předvídat podmínky je na jeho straně, proti komukoliv s výjimkou Ogiera smajlík

Na Monte bude kandidátem na pódium klidně i v 60 smajlík
Ne e, to mi uteklo vlastně, myslel jsem to poslední Monte.. A není to o tom, že si teď projedeš výsledky. Seděl jsem tenkrát celej závod u WRC+ a prostě to už nešlo, strašně ho to štvalo a bylo mi ho regulérně líto. Taky mám dojem, že měl tu poslední sezonu jet závodů 6.. Proč je nejel?

a/ myslím že navždy už zůstane nepřekonán, sám jsem ho v dobách největší slávy několikrát viděl. Bylo to neuvěřitelný, stávalo se, že v místě kde jsem byl jako jedinej jel z celé špičky jinou stopu. Vedl, ikdyž čistil jako první na trati. Ufoun prostě. Master of masters.
b/ nemyslím si, že takhle jezdit chce.. Vozit se...
c/ zcela určitě ano. A taky když by se jelo se staršíma wrcama, uměl by jet bednu ještě pěkných pár let myslím. S těma novýma bestiema a číslem občanky si myslím ty zkušenosti tolik (nebo spíš tolikrát) nepomůžou.. Výhru bych mu ale ještě aspoň jednu moc přál.

A samozřejmě platí, vždycky ho moc rád uvidím na trati, s čímkoliv. Nejradši snad s 306kou smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!