22. 10. 2021 11:31 − 1170× − 0

Košická korunovace polských mistrů

Až na východ Slovenska se musely vydat polské posádky usilující o přední příčky v konečném pořadí svého šampionátu.

Před závěrečným podnikem ještě nebyla zodpovězena ani ta nejzásadnější otázka. Kdo vystřídá Jariho Huttunena na trůnu polského šampióna? Po celý rok se jevil jako jasný favorit Mikolaj Marczyk, který už jeden titul z roku 2019 v kapse má. Z pěti soutěží, kterých se zúčastnil, vybojoval pilot Škody Fabia Rally2 evo čtyři vítězství. Do Košic tak odjížděl s velkým bodovým náskokem a k potvrzení titulu mu už moc nechybělo. Wojciech Chuchala, který letos pilotuje tu samou techniku, zůstal po předposledním Rajdu Świdnickém Marczykovým jediným soupeřem. Místo mizivých nadějí na titul se ale polský mistr z roku 2014 spíše měl ohlížet za svá záda. S minimálním bodovým odstupem číhali na jeho zaváhání vítěz minulé soutěže ve Świdnici Kacper Wróblewski pilotující další Fabii a Tomasz Kasperczyk s Volkswagenem Polo GTI R5. Pilot VW mohl v Košicích ještě k tomu pomýšlet i na titul vicemistra slovenského mistrovství. O něj se tam utkal s Jaroslavem Melichárkem ve Fabii Rally2 evo a Tomášem Kukučkou za volantem dnes už historického kousku Mitsubishi Lancer EVO VI. Slovenský titul si už minule v Rzeszowě zajistil Grzegorz Grzyb, který na startu Rally Košice překvapivě chyběl.

Obě úvodní zkoušky vyhrál Marczyk, což rozhodně nebylo žádným překvapením. O překvapení se naopak postaral druhý v pořadí Lukasz Kotarba, který se svým Citroënem C3 Rally2 porazil všechny tři adepty na vicemistrovský titul. Wróblewski doplatil na volbu moc tvrdých gum a Chuchala v RZ 2 chyboval a pak trochu bojoval s příkopem. Na konci prvního dne se ale druhý muž průběžného pořadí šampionátu dokázal dostat na třetí příčku i přes komplikace způsobené padajícími a zamlžujícími se brýlemi. Zrak jako ostříž má naopak Kotarba, který ve tmě posledního testu zajel úplně nejrychlejší čas a upevnil si druhou příčku. K tomuto dílčímu triumfu mu však pomohl Marczykův defekt. Lídr mistrovství za etapový triumf získal dostatek bodů k zisku titulu. Od jeho definitivního potvrzení mu už chybělo jen dát v neděli večer auto do parc fermé. Kasperczyk nechal v poslední sobotní zkoušce skoro půl minuty, když se jeho spolujezdci urvala lampička. Bez ní se za tmy čte rozpis opravdu špatně. Pilot Volkswagenu se nenechal nabranou ztrátou demotivovat a v neděli pořádně zabral. V etapě nebylo rychlejšího pilota. Kasperczyk tak postupnými krůčky ukrajoval svou ztrátu na čtvrtého Wróblewského, až jej v úplně poslední zkoušce dokázal překonat. Tím mu zároveň sebral třetí místo v konečném hodnocení šampionátu. Jen ten titul vicemistra ve slovenském šampionátu Kasperczykovi nevyšel, tam se raduje Melichárek. Vicemistrem Polska se nakonec stal Chuchala, který v neděli ještě jako bonus překonal senzaci úvodní etapy Kotarbu a v Košicích se stal druhým nejrychlejším. Pro vítězství si i na Slovensku dojel Marczyk a druhý titul v polském mistrovství je jeho.

Konečný stav polského šampionátu: 1. Marczyk 199, 2. Chuchala 149, 3. Kasperczyk 138, 4. Wróblewski 131, 5. Plachytka 88, 6. Chwietczuk 85

Konečný stav slovenského šampionátu: 1. Grzyb 180, 2. Melichárek 148,5, 3. Kukučka 130,5, 4. Kasperczyk 125, 5. Dohnal 93,5, 6. Švec 90

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!