22. 10. 2021 12:05 − 7605× − 11

Startovní listina se pomalu zaplňuje

I když nedávná Rally Morava korunovala vítěze Rallysprint Série a Poháru 2+, stále bude v okolí Vsetína o co bojovat.

Ve hře jsou v obou klasifikacích další pódiové příčky. RENTOR – PARTR Rally Vsetín, která startuje 30. října 2021, má uzávěrku přihlášek již tuto neděli 24. října o půlnoci.

Autoklub Vsetín – město v AČR připravil pro účastníky šest zkoušek ve dvou sekcích. Závodit se bude na tradičních úsecích kolem Hošťálkové, Semetína, stejně jako v těsné blízkosti Vsetína, centra soutěže (66,04 km RZ). Průběh závodu nezkomplikují ani probíhající stavební úpravy na městském stadionu Ohrada.

„Servis v ulici U Bečvy a na okolních prostranstvích se nemění. S využitím stadionu jsme počítali většinou při více než stovce posádek, což se zřejmě nenaplní. Posádky nemusí mít žádné obavy, že se tato činnost nějak dotkne závodu,“ vysvětluje ředitel soutěže Petr Gryger.

Právě ze servisu odstartuje v sobotu 30. října v 8:30 hodin první posádka, na cílové rampě u Autosalonu Škoda – Samohýl motor na Vsetíně bude posléze očekávána krátce po 14. hodině. Aktuálně registrační systém čítá čtyři desítky posádek a mezi nimi lze hledat favority na celkové prvenství. Těmi jsou hlavně jezdci „domácího“ Samohýl Škoda Teamu – obhájce prvenství z roku 2019 Miroslav Jakeš na voze Škoda Fabia R5 a třetí jezdec průběžného hodnocení Poháru 2+ Adam Březík. Pořadatelé evidují přihlášku i nedávné akvizice Škody Motorsport na Katalánské rally Dominika Stříteského, se stejným vozem jsou přihlášeni i Vlastimil Dědic a Marek Vlček. Do Poháru 2+ zasáhnou i Pavel Ševčík (Mitsubishi Lancer Evo IX) a Lukáš Pondělíček (Škoda Fabia S2000).

Při pohledu do průběžného pořadí Poháru 2+, ve kterém si na Rally Morava zajistil prvenství Roman Odložilík, může stále na konečné umístění na stupních vítězů pomýšlet pět jezdců (Martin Vlček, Adam Březík, Karel Trněný, Tomáš Kurka i Vojtěch Štajf).

V Rallysprint Sérii už jistý šampión Jan Dohnal deklaroval, že se sprintu ve Vsetíně nezúčastní, což také potvrzuje i přihláška jeho tradičního navigátora Iva Vybírala vedle jiného jezdce. Také mezi nejrychlejšími „dvoukolkami“ není nic vyřešeno. Kromě Egona Smékala nejsou bez teoretických šancí ani už přihlášení David Štefan, Petr Daniel a Michal Srb. Pořadatelé registrují i přihlášku Petra Zedníka a Filipa Ocelky.

Soutěž bude i závěrečným kláním Čermák a Hrachovec ADAM Cupu. Také v tomto seriálu je o vítězích rozhodnuto (J. Petráš – P. Jindra), ale s jistotou se bude tvrdě bojovat o další pohárové příčky.

„Pevně věřím, že se počet startujícím přiblíží předloňským číslům. Přece jen půjde o jednu z posledních možností svézt se v letošním roce. Rádi bychom k nám pozvali i posádky ze Slovenska, Rakouska či Polska,“ říká Gryger.

Aktuálně jsou na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz zveřejněna Zvláštní ustanovení a odkaz na oficiální přihlášku v licenčním systému AČR. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.

Komentářů celkem: 11
22. 10. 2021 13:33
0 1
Přihlášek bude ještě méně než ve Šternberku. Snad dají dohromady aspoň 60, 70 aut.

Krize automobilového průmyslu se začíná projevovat a bude pánové v dalších měsících hůře a hůře!
22. 10. 2021 22:40
0 0
To jsem naprosto klidný. Prihlasek bude daleko víc.
23. 10. 2021 09:45
0 1
V kontextu nedávno zveřejněného otevřeného dopisu k zákazu startu a výhrůžkám autoklubu se ptám proč. Proč je den před uzávěrkou přihlášek v seznamu necelá padesátka přihlášených a ilegální Kroměříž má dvě hodiny po otevření přihlášek 147 posádek. Nedočetl jsem se, zda byla ze strany autoklubu nějaká reakce.
25. 10. 2021 10:18
1 1
JanNoha : Jaká ilegální Kroměříž ? smajlíksmajlík Jestli to nebude tím že ČMPR má vyšší úroveň a dělá se to srdcem pro závodníky a né jako podniky pod hlavičkou autoklubu kde jde jen a jen o peníze a o nic jiného smajlík
25. 10. 2021 16:24
1 2
Kuda 08 ty jsi typický hejter co píše a nemysli. Pomalu a znova si přečti co jsem napsal a zkus se nad tím pořádně zamyslet. Když to nepůjde, tak ti to napíšu plopatě.smajlík Autoklub vyhrožuje postihy ale není schopen naplnit vlastní podniky. Svým postojem není v pozici, kdy si může frkat. Měl by se spíše podívat jak to dělají třeba na ilegálním závodě v Kroměříži nebo domácích Železných horách a něco se přiučit. Vůbec bych se nedivil, kdyby to ve Vsetíně pořadatelé zrušili.
25. 10. 2021 17:25
1 0
Noho, co je na soutěžích ČMPR ilegálního? smajlík
25. 10. 2021 18:20
0 1
nowi asi píšu moc složité texty. Proč jsou ilegální ti odpoví tady na tom čísle. 222898224 Pěkný pokec.smajlík
25. 10. 2021 19:28
0 0
Původně napsal rychtyk
Přihlášek bude ještě méně než ve Šternberku. Snad dají dohromady aspoň 60, 70 aut.

Krize automobilového průmyslu se začíná projevovat a bude pánové v dalších měsících hůře a hůře!
Bohužel daleko od pravdy nejsi, ale dle mě na to má vliv i našlapaný kalendář, od Barumky co 14 dnů soutěž, Vyškov, Pačív, Šternberk, Vsetín, Krumlov..
25. 10. 2021 21:48
Upraveno 21:51
2 0
Kdyby to slovo "ilegální" bylo napsáno v uvozovkách, tak byste to pochopili? Myslím, že je každému jasné, že akce, která získá všechna potřebná povolení k jejímu uskutečnění, je legální. To vaše slovíčkaření kolem, je už tak nějak zbytečné. Nakonec tu předpověď rychtyk trefil, že pojede tak 70 aut.
25. 10. 2021 23:08
1 0
Problém pro pořadatele bude chybějící startovné od 25, 30 posádek, což je 250 až 300 tisíc korun v kase. A to už je velký malér zaplatit pořadatele atd. Pokud odpočítáme 10 historiků, máme přihlášeno jen 65 posádek do RSS včetně PP, což je hodně smutné.

Bohužel realita příštího roku, počet posádek a organizátorů rally se bude nadále snižovat..... Věřme, že se letos Vsetín ještě odjede s hodně skromným startovním polem.
26. 10. 2021 13:13
1 0
Původně napsal JanNoha
nowi asi píšu moc složité texty. Proč jsou ilegální ti odpoví tady na tom čísle. 222898224 Pěkný pokec.smajlík
Nepotřebuju volat na AČR, já se ptal Tebe... A ano, kdyby bylo slovo ilegální v uvozovkách, bylo by to správně. Každá soutěž má vyřízená veškerá nutná povolení, která jsou pro její konání potřeba a opravdu se nejede načerno. Okopávání kotníků od AČR se už tak nějak stalo koloritem. A proč je na ČMPR vždy startovka full a ještě je 10-20 aut pod čarou? To už je spíše akademická otázka, protože faktorů dávajících plusové body ČMPR je více.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!