28. 10. 2021 19:12 − 16301× − 41

Videonovinky – závěr sezóny už nejspíš nedáme

Dostali jsme se na hranu s financováním dalšího pokračování Videonovinek. Řešíme, co dál.

V závěru sezony 2019 jsme požádali Vás, fanoušky motorsportu, zda-li podpoříte další pokračování projektu Videonovinky, který přináší aktuální zpravodajství ze světa motorsportu, zejména rally. Ano, už to letos ke konci roku budou dva roky, kdy se zvedla velká vlna podpory a podařilo se nám nasbírat dostatek finančních prostředků, za které jsme mohli natáčet Videonovinky po dvě sezóny. Výrazně nám v tom pomohlo přispění firmy Samohýl Motor, která si u nás zakoupila reklamu, a nechtěně také sezona 2020, která byla ovlivněna lockdownem a byla tak pro nás hodně zkrácená. I tak jsme ale natáčeli až se z nás kouřilo a vzniklo i několik videí, které bychom jinak těžko dávali dohromady. Mám tím na mysli zejména velké rozhovory, hlavně ten dvoudílný s Romanem Krestou.

Myslím si, že nebudu příliš přehánět, když řeknu, že za těch šest let se Videonovinky posunuly o dost dopředu a dneska patří k už standardnímu zdroji informací z rally i obrázků ze soutěží. Všichni jsme se hodně naučili a nejvíc jsem se toho naučil já sám. Před těmi šesti lety mi dali do ruky mikrofon a řekli, že to je sranda a jednoduchá věc. Dodnes cítím obdiv a úctu k profíkům, kteří to opravdu umí. Mě to stále hlavně baví a občas mám i pocit, že se něco opravdu povedlo. Posunuli jsme se i z hlediska zpracování a dobře víte, že záběry z rychlostních zkoušek posíláme pomocí našich datových krabiček, které jsou naším unikátním – patentovaným řešením, přímo do cloudu, odkud si je okamžitě stahuje střihač a může připravovat materiál pro další video. První videa z rychlostních zkoušek tak můžete vidět v řádu hodin od toho, co auto kolem kameramana projede a co Mravenecz natočí rozhovory. Funguje to náramně, baví nás to, ale stojí to samozřejmě peníze. Samozřejmě si velice vážíme podpory vás fanoušků, kterou jste nám dali, podpory Samohýl Motor a výjimečně i některých dalších menších partnerů, kteří se jednorázově prezentovali ve Videonovinkách. Na provoz Videonovinek také přispěli sami někteří závodníci a to nás těší obzvláště, protože prezentujeme právě sport, ve kterém závodí a podnikají hlavně oni.

Přesto všechno se nám nepodařilo najít model financování tak, abychom byli schopni z reklamních peněz vyrobit v požadované kvalitě Videonovinky tak, jak jste zvyklí. Nevíme moc, co s tím dál, a u nás již probíhá velká diskuse, jak dál a jestli vůbec. Nechce se nám přestat dělat to, co nás baví, ale současně vidíme, že na to neumíme sehnat peníze jinak, než je stále žádat od fanoušků, a nejsme si jistí tím, co by přinesl zcela placený přístup na Videonovinky jen pro předplatitele. Tím vším se nyní zabýváme. Dejte nám klidně i v komentářích vědět, jestli byste si dovedli představit, že se budete na Videonovinky dívat jen po předplacení. Teď aktuálně je ale situace taková, že v naší Videonovinkové kase zbývají finanční prostředky, za které natočíme nadcházející rallysprint ve Vsetíně a na dvoudenní Rallye Český Krumlov už nemáme finance. Stejně v mlze vidíme i možnost natáčet ve Slušovicích, na Rallysprintu v Praze i na Setkání mistrů. O nejistotě další sezony jsem už mluvil.

Tuto sezonu chceme určitě dokončit a pak uvidíme, co dál. Pokud tedy Videonovinky máte rádi a chcete je sledovat i dál, dovolujeme si vás požádat o finanční přispění na další natáčení, abychom byli schopní letos natočit Rallye Český Krumlov a pokud zbydou prostředky, tak i nějaké další soutěže. Uvidíme, jak se nám podaří finance poskládat a podle toho zvolíme formát účasti na dalších soutěžích a rally akcích do konce roku.

Máme v záloze jakýsi úspornější program například s méně kamerami, bez záběrů z dronu nebo třeba s méně reportážemi během dne. Ale nechce se nám k tomu sáhnout. Videonovinky se nám líbí tak, jak je děláme teď.

Pokud tedy jste našimi fanoušky, líbí se Vám naše práce a máte chuť, máte teď možnost Videonovinky podpořit. Přispět můžete na bankovní účet číslo 291478206/0300 a nebo třeba pomocí QR kódu, který je uvedený níže a kde je přednastavena částka 1 000,- Kč, kterou si samozřejmě můžete změnit dle libosti nahoru i dolu. Budeme taky rádi, když se s námi zapojíte do diskuse, jestli si dovedete představit jen placený přístup na Videonovinky a konec této dobrovolné podpory projektu, kde vlastně jedni fanoušci přispívají na to, aby se mohli dívat i jiné osoby. Díky moc a držme si palce !

Pro ty, kteří chtějí přispět, tak zde je číslo účtu Videonovinek: 291478206/0300 Zvažte ale pečlivě, zda vaše poníze nemohou pomoci jinde!

Číslo účtu v zahraničním formátu:

Účet 291478206/0300

IBAN CZ5903000000000291478206

BIC (SWIFT) CEKOCZPP

Zde najdete všechna naše videa: https://www.youtube.com/user/maxmann78/videos

Komentářů celkem: 41
29. 10. 2021 12:54
0 1
nowi, myslíš, že ti to někdo vysvětlí? U tvého komentáře mám spíš obavu, že to je ve smyslu "don't hate the player hate the game" Ono uvědomění si aktuální reality, inflace, ekonomiky a že to půjde ještě mnohem víc do háje není příjemné pro nikoho a teď si vzít, že to bude dost bolet rally, která jako položka hodně vysoko na Maslowově pyramidě půjde na spolu s ostatníma zábava do kopru mezi prvníma...
29. 10. 2021 13:28
0 1
Původně napsal kuře
nowi, myslíš, že ti to někdo vysvětlí? U tvého komentáře mám spíš obavu, že to je ve smyslu "don't hate the player hate the game" Ono uvědomění si aktuální reality, inflace, ekonomiky a že to půjde ještě mnohem víc do háje není příjemné pro nikoho a teď si vzít, že to bude dost bolet rally, která jako položka hodně vysoko na Maslowově pyramidě půjde na spolu s ostatníma zábava do kopru mezi prvníma...
Dokud dýchám, doufám smajlík Byl bych rád, kdybych se mýlil, ale spousta problémů se táhnou nejen Evropou (elektřina, plyn, Covid, čipy, hořčík...). Minimálně přes zimu budou nutit hodně lidí fungovat v připaženém režimu. Ano, budou týmy, které si nějaký ten finanční standard dokážou udržet i v těžších časech, ale pořád platí to, že padesát aut žádného pořadatele nespasí. Zvláště, kdy i on bude mít zvýšené náklady. A nikdo nebude nic pořádat do mínusu, to by musel být v dnešní době blázen.
29. 10. 2021 13:49
0 0
Ad placený přístup.. V tom jsem trochu skeptik - známe čechy.. Zaplatěj si to +/- ti stejní, co přispějou dobrovolně a dají víc, než bude stát ten přístup bych si tipnul..
29. 10. 2021 14:28
0 0
Původně napsal ombre
Ad placený přístup.. V tom jsem trochu skeptik - známe čechy.. Zaplatěj si to +/- ti stejní, co přispějou dobrovolně a dají víc, než bude stát ten přístup bych si tipnul..
v tom s tebou plný souhlas
29. 10. 2021 18:45
2 0
Tak před chvílí jsem na stránkách autoklubu četl aktuality z 281.zasedání Prezidia, že AČR dostalo na letošek na sportovní akce mimořádného významu navíc 33.5 mil.Kč a že to je oproti minulému období, kdy byla dotace jenom 6 mil., významný posun...s čímž se dá vyjímečně souhlasit .
Možná by se AČR mohl trochu uskrovnit a podpořit Videonovinky, konec konců to má v popisu práce a ve stanovách...
29. 10. 2021 19:41
0 0
Původně napsal Vrátníček
Tak před chvílí jsem na stránkách autoklubu četl aktuality z 281.zasedání Prezidia, že AČR dostalo na letošek na sportovní akce mimořádného významu navíc 33.5 mil.Kč a že to je oproti minulému období, kdy byla dotace jenom 6 mil., významný posun...s čímž se dá vyjímečně souhlasit .
Možná by se AČR mohl trochu uskrovnit a podpořit Videonovinky, konec konců to má v popisu práce a ve stanovách...
No nevím,když musí ještě pořadatel zaplatit aby mohl něco uspořádat a ještě nakoupit chlebíčky aby se páni mohli přijet "vyfotit" a nadlábnout.
JVK
29. 10. 2021 20:03
1 0
Velci sponzori hodnoti medialni dosah a podle toho vyhodnocuji rentabilitu. Diky tomu, ze vznikaji super zabery, spousta medialniho contentu a perfektni obsah pro kohokoliv, kdo o to ma zajem, tak rally novinky pomahaji nasemu sportu opravdu hodne! Apeluju na jezdce a tymy, at neco prisypou, velmi to pomaha i jim. Z fanousku, jsou mistni remcalove na jedne strane, na druhe strane verim, ze jsou i ti, kteri proste prispejou a klidne relativne nemalo. Mravenecku, bylo by fajn mit na prispevatele kontakt, at kdyz se bude vybirat priste, muzete je oslovit direct. Clanek na ewrc neprectou vsichni. A co si budem, prispejou spis ti, kteri nemaji cas sledovat vsechny novinky tu… Jindra Kalivoda
29. 10. 2021 20:04
1 0
Původně napsal ombre
Ad placený přístup.. V tom jsem trochu skeptik - známe čechy.. Zaplatěj si to +/- ti stejní, co přispějou dobrovolně a dají víc, než bude stát ten přístup bych si tipnul..
Podle mě je víc zájemců o sledování než těch co zaplatili. A protože to bylo zadarmo tak neplatili. Ano souhlas i WRC+ se tu stále mnoho lidí snaží neplatit, ale u mnohých z nich může být problém jazykový.
29. 10. 2021 21:23
1 0
Když mám málo času, koukám jen na rozhovory s jezdci. Protože MravenecZ je nejgeniálnější rallye reportér který se umí zeptat, jezdce baví a díky tomu se i my něco dozvíme smajlík A protože sami jezdci to neberou jako placenou propagaci svojí osoby ani sponzorů (což je v pořádku, protože prostor dostávají dle výsledků a ne dle finančních příspěvků) pak nezbývá než aby to zaplatil divák. Na rozumný příspěvek jsem připraven smajlík
29. 10. 2021 23:56
1 0
Po přečtení jsem neváhal ani minutu a příspěvek letí na konto. Tyhle reportáže prostě žeru.smajlík a hlavně držím pěsti v dalším pokračování. smajlík
30. 10. 2021 08:52
0 0
Rád přispěji na něco co funguje. To je i odpověď na to proč tu často hledají jak koukat na WRC+ zadarmo
30. 10. 2021 09:50
1 1
Platit! Platit! Platit! Nejlépe formou ročního členství, klidně odstupňovaného dle obsahu. Pouze výsledky za nejmíň, výsledky bez reklam+videonovinky za plno. Nějaké extra členství za nejvíc s nějakým dárkem. Mně třeba hrozně chybí onboardy z jednotlivých RZ, byla-li by možnost i tohle nějak "přikůpit", neváhám! Fanoušci moc rádi zaplatí za to co milují, nevidím jediný důvod, proč by měla být profi práce zadarmo. smajlík
30. 10. 2021 11:03
1 0
Především díky za vaši práci, to úplně úvodem.
Rozumím důvodům, proč chcete videonovinky zrušit a v těch vysokých nákladech teď “jedeme” všichni. Žádost o podporu sledujících nebudu hodnotit negativně, je dobrovolná (přispěji také), nikoho nenutíte. Zde píšu, pár poznámek k celé věci z mého pohledu:
1. Z videonovinek mě zajímají věci v tomto pořadí: ucelené rozhovory (Roman apod), aktuální rozhovory s jezdci na soutěži, průjezdy. Drony bych klidně oželel. Co zkusit nějaké hlasování, co lidi zajímá a podle toho rozsah zatím evtl. upravit.
2. Sponzorování od firem je vždy problematické - ne každý na to slyší, obcházet firmy, které mají reklamy na autech se fakt nedá (sám jsem si shánění reklam na rally vyzkoušel). Nevím zda zkoušíte oslovit vždy sponzora aktuální rally (Barum, Kowax atd.), to by mohla být cesta. Od UAMK bych moc nečekal, ale také by to stálo za pokus. Dělal jsem před lety i novinařinu a daly se sehnat dotace. Zkusili jste oslovit nějakou firmu, co umí realizovat státní dotace? Většinou zdarma zhodnotí, zda to má naději na úspěch a pokud ano, jdou do toho a vezmou si poplatek za úspěšnou realizaci.
3. Aktuální výsledky za poslední 1 až 3 roky včetně informací bych nechal free, dostupnost historických výsledků (a fotografií) bych nechal jen za členství s nějakou rozumnou roční částkou. Ale zvažte vy přínosy a jaký je potenciál jít touto členskou cestou. Členství může být i odstupňované podle výše poplatku a s tím dostupného obsahu.

Celkově bych chtěl říci, že jste se velmi zprofesionalizovali a i když mne tu nebude mít pár diskutujících rádo, faktem je, že nikdo z nás také nechodí do práce zadarmo. Sám dělám pár věcí kolem rally bez peněz (protože chci a ve svém volném čase) ale je to jen příležitostně, dlouhodobě se to fakt financovat nedá (to je poznámka na okraj pro ty, co by chtěli vše zadarmo.

Pokud už jste výše popsané zkoušeli nebo děláte, omlouvám se za neznalost, nečtu na eWRC úplně všechno.
Ještě jednou díky za vaši práci a držím palce.

30. 10. 2021 16:25
0 0
Videonovinky mají naprosto top produkci. Tvorba podobného obsahu je téměř vždy prodělečná, a proto to spousta mediálních tvůrců řeší tak, že si založí produkční společnost a dělá videa na zakázku. A to je podle mě jediná možná cesta k udržení videonovinek. Produkčně na to máte, ta kvalita, jakou vaše videa mají, je fakt neskutečná.
30. 10. 2021 17:28
1 0
Pokud by to bylo formou "paušálu", tak je ale taky potreba si uvedomit, ze pocet shlednuti pujde rapidne dolu. V podstate prijdete o divaky, ale ziskate na provoz. Ted je otazka, jestli ten objem platicich bude stacit na pokryti, protoze mensi sledovanost = dost mozna mensi sance na dalsi velke sponzory.
V tomto doposud nechapu wrc+. Nez aby se snazili rally prinest lidem, treba i tem, kteri se bezne tolik nezajimaji, tak zvoli predplatne, ktere si zas vetsinou zaplati jen ti opravdu skalni. No a pak se divme, ze je problem sehnat sponzory (at uz pro jezdce nebo kohokoliv), kdyz sledovanost globalne klesa..
V tomto se mi treba par let zpet velmi libil WRX sampionat, kde proste v nedeli odpoledne bezely zive prenosy na youtube. RX jsem nikdy nesledoval, ale casto jsem si k tomu sedl a proste se podival.
Znam nekolik lidi, kteri videonovinky sleduji, aniz by se o rally nejak vic zajimali. Tito lide s tim proste skonci, protoze az tak "skalni" nejsou.
Ale chapu, chleba si z toho nekoupite..
30. 10. 2021 19:06
0 0
Za mě videonovinky super vč.komentátora smajlík
Proto ode mne pár drobných na pokračování teď odešlo.
WRC+ si taky platím,tak s tím nemám problém i za tuto skvělou službu zaplatit,toď otázka kolik nás ale bude?Když vidím kolik Čechů přispívá na provoz resaltsů,tak jsem docela skeptik,ale to mám v povaze smajlík
Jediná výtka - Mravenečku dle mne zbytečně říkáš o kolik vteřin ten a ten vede nebo vyhrál,to už má každý fans dávno nastudováno ze zdejších výsledků.
31. 10. 2021 16:28
0 0
Videonovinky jsou v podání Mravence super, jejich realizace je nákladná a proto by mne zajímala specifikace nákladů a v jakých částkách.
Je mi jasné, že jednodenní a dvoudenní soutěže se budou lišit.
1. 11. 2021 09:52
0 0
Zdravím tým Videonovinek a zdejší diskutující, připojím se s tokem svých myšlenek. Předně mě zaráží, nízká sledovanost a vůbec malý počet odběratelů na YouTube kanálu Videonovinek. Zřejmě je to dáno dobou... Nyní k tématu, za sebe nemám problém přispět, ostatně jsem tak v minulosti učinil, ale proč bych měl platit za stejný obsah, který jiný může vidět zdarma a ve stejnou dobu. Příklad: Jsem na DM a mezičase se rád podívám na Videonovinky, na telefonu, přímo z probíhající soutěže, přes placenou apku. Pokud se někdo chce podívat na Videonovinky zdarma nechť se podívá se zpožděním včetně reklam na YouTube.
1. 11. 2021 12:30
0 1
Původně napsal Suzuki GT-i
Zdravím tým Videonovinek a zdejší diskutující, připojím se s tokem svých myšlenek. Předně mě zaráží, nízká sledovanost a vůbec malý počet odběratelů na YouTube kanálu Videonovinek. Zřejmě je to dáno dobou... Nyní k tématu, za sebe nemám problém přispět, ostatně jsem tak v minulosti učinil, ale proč bych měl platit za stejný obsah, který jiný může vidět zdarma a ve stejnou dobu. Příklad: Jsem na DM a mezičase se rád podívám na Videonovinky, na telefonu, přímo z probíhající soutěže, přes placenou apku. Pokud se někdo chce podívat na Videonovinky zdarma nechť se podívá se zpožděním včetně reklam na YouTube.
Když se podíváš na videa zpětně, tak ta sledovanost zase tak nízká není. Část lidí se asi dívá na reportáže hned v době závodu nebo těsně po něm, další sledující naskáčou postupem času. Otázkou stále zůstává, co by se stalo, kdyby měli na obsah Videonovinek přístup jen předplatitelé. Kolik lidí by bylo ochotno platit a kolik by musela být částka za jednotlivce, aby se v půlce sezony nestalo, že pokladna by byla zase prázdná. Ono celkově dneska najít funkční přísun financí k čemukoli, co je online, je složité. A u rally obzvláště, protože co si budeme... Komunita okolo automobilových soutěží je množstevně omezená. A když teď vezmu Rally Morava nebo Vsetín, tak "vymetené" tribuny už dlouho nepamatuji. A to část přihlížejících na flecích, kde jsem byl, tvořili místní, kteří se šli vyvětrat po obědě a mrknout se, když jim to teda jelo za barákem. Skalních fandů ubývá, z mnoha důvodů.
1. 11. 2021 18:42
0 0
Nevim jak na Morave (vc. Valasska), ale na Plzni, Bohemce nebo Pacejove mi teda zajem divaku neprisel zrovna nizkej.
Co se obsahu tyka, ozelel bych klidne vetsinu prujezdu - usetrilo by to prachy a mohlo by to bejt driv sestrihany. Rozhovor z prvni sekce je v dobe posledni RZ etapy uz davna minulost, vsichni uz vsechno vedej z fukbuku (nebo vodkad). Je teda pravda, ze by zase sponzori prisli o prezentaci, coz taky neni dobre :/
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!