1. 11. 2021 09:03 − 1812× − 0

V Sasku se bojovalo o německý titul

Po vynucené roční přestávce z epidemiologických důvodů se znovu konalo mistrovství Německa.

Sice se to ani letos neobešlo bez ústupků a zdaleka ne všechny soutěže se mohly odjet, ale komprimovaný kalendář i tak nabídnul solidní porci pěti soutěžních klání. Vedle těch tradičních dvoudenních, které byly na programu celkem čtyři, se v šampionátu poprvé objevila i jednodenní ADAC Cimbern Rallye. O finále se o víkendu postarala AvD Sachsen Rallye s centrem ve Zwickau, kde se přímo ve městě nacházela servisní zóna. Letošní sezóna odstartovala až v červnu a byla krátká jak počtem soutěží, tak dobou, během které se celá odjela. Na druhou stranu nabídnula hodně zajímavou podívanou, jaká v Německu k vidění už delší dobu nebyla. Ještě před startem závěrečného klání si dělali zálusk na titul hned tři jezdci. Ze čtveřice hlavních favoritů tak už na titul nemohl pomýšlet jedině Christian Riedemann, který minule doplatil na technické problémy. Jeho Volkswagen Polo GTI R5 ale ani ve Zwickau na startu nechyběl.

Julius Tannert se ještě mohl stát mistrem, ale o svém osudu už nemohl rozhodnout vlastním přičiněním. Aby se svou Škodou Fabia Rally2 evo dojel do cíle AvD Sachsen Rallye jako nový mistr, potřeboval odstoupení obou hlavních favoritů. Hlavní pozornost na sebe poutali jezdci, kteří jako jediní letos dokázali v šampionátu vyhrávat. Dominik Dinkel s Fordem Fiesta Rally2 z rakouské stáje ZM Racing vyhrál hned úvodní ADAC Rallye Stemweder Berg a pak zajel nejrychleji i na sprinterské zkoušce ADAC Cimbern Rallye. Marijan Griebel využívající služeb francouzské stáje Saintéloc Racing a jejich Citroënu C3 Rally2 opanoval druhý podnik odehrávající se v Sársku a do finále nastupoval se skóre jen o tři body menším oproti soupeři. Vše tak bylo přichystáno na přímý otevřený souboj, ve kterém vítěz bral vše.

Griebel do rally vstoupil nejrychleji a vedení si udržel i po RZ 2, ve které překvapivě všechny porazil Philip Geipel za volantem Škody Fabia R5. Tomu se podařilo zvítězit i v opakovaném průjezdu tímto městským úsekem, ale i tak zůstával až na páté příčce. Jednu zkoušku Geipel vyhrál i v sobotu a vyneslo jej to už na bednu. O nejnižší pódiový stupínek pak musel svádět tvrdý boj s Riedemannem a v předposledním testu o něj definitivně přišel. Riedemann se tak na konci roku radoval ze svého druhého pódiového umístění a v konečném hodnocení zůstal na čtvrté příčce. Saské soutěže se zúčastnil i další pilot Volkswagenu, poslední německý šampión z roku 2019 Fabian Kreim. Už ve třetí zkoušce ale jeho auto skončilo na střeše. V tom samém testu se do čela dostal Tannert, ale k titulu měl po první etapě blíže průběžně druhý Griebel. Dinkel z jeho náskoku pak hned ráno umazal půl vteřiny, ale pak se dostal do potíží s turbem svého Fordu a na RZ 6 a 7 nechal dohromady čtyři minuty. Těsná přetahovaná o titul bohužel skončila předčasně a teď už musel pilot Fiesty jedině spoléhat na to, že i Griebela postihnou nějaké potíže. V deváté zkoušce navíc Dinkel vyjel z trati a musel odstoupit. Jako lídr mistrovství si sice udržel teoretické naděje, ale smůla by už musela postihnout oba jeho soupeře.

Tannert se držel v čele a Griebel kontroloval situaci z druhého místa. S vedoucím jezdcem pilot Citroënu bojovat nepotřeboval a v závěru rally se už žádné drama neodehrálo. Tannert tak konečně vyhrál soutěž německého mistrovství a navíc se mu to povedlo v jeho rodném Zwickau. V závěrečném hodnocení šampionátu pilot škodovky přeskočil Dinkela a stal se vicemistrem. Griebel to měl s výsledky opačně. AvD Sachsen Rallye zakončil na druhém místě, ale stal se mistrem. Podruhé v karéře a znovu s technikou PSA. Svůj první německý titul v roce 2018 vybojoval za volantem Peugeotu 208 T16 R5. Podobně zajímavě byl rozehraný i souboj o titul ve dvoukolkách. Jako lídr přejel přes startovní rampu Alexander Merkel s Opelem Corsa Rally4. Druhý Armin Holz s Citroënem DS3 R3T bojoval s technikou a na RZ 8 odstoupil kvůli hydraulice. Cíle se nedočkal ani další favorit na titul a lídr po první etapě Norman Kreuter s Peugeotem 208 Rally4. Jeho slibně vypadající šance pohasly havárií na druhé sobotní zkoušce. Merkel do rally vstoupil hodně nervózně a hned v první zkoušce se přetočil a skončil mimo trať. První den tak zakončil až jako osmý nejrychlejší. V sobotu chtěl ztrátu dohnat a v RZ 6 poslal svůj Opel přes střechu. V tu chvíli to vypadalo s titulem nejlépe pro Konstantina Keila v Citroënu DS3 R3T Max. V závěrečné zkoušce jej však předehnal Nico Knacker a s Opelem Adam R2 dojel ve dvoukolkách jako třetí nejrychlejší. Na titul to ale nestačilo. Mechanici dokázali v servisu opravit pošramocený Merkelův vůz a ten i přes další epizodu v závěrečné zkoušce dojel do cíle. Body za sedmé místo mu k zisku titulu stačily.

Konečný stav šampionátu: 1. Griebel 139, 2. Tannert 128, 3. Dinkel 116, 4. Riedemann 83, 5. Geipel 61, 6. Rostek 41

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!